Turkiye'ye neden donmuyorum? 12/23/2014 01:43:00 ÖS



Bundan tam 5,5 sene once neden Turkiye'den tasindigimi bir yazimda yazmisim ve soyle demisim:

"Bir kere maceraperestiz, cilginliklari seviyoruz ve ikimizde ikizler burcuyuz yani hem estim akilliyiz hem de degiskeniz, bir zaman sonra yasadigimizdan yasayacaklarimizdan sikiliyoruz. Istanbul'un kesmekesinden, trafiginden, kabaligindan sikildik. Turkiye'nin uzerimize yuklediklerinden yorulduk, kaldiramadik. Soydan neden 2 metrekare icinde 2 tane ptt kapagi olduguna, kaldirimlarin neden diz boyu olduguna takildi, ben neden Belgrad ormanina basibos kopekleri atip yuruyus yapan insanlara saldirmalarina goz yumduklarina takildim, o insanlardan biri ben oldugum icin belki de. Istanbul'da dogup buyumusken, iyi bir yerde calisip fena olmayan paralar kazanirken ne batti bana bu kadar? Evet iyi bir semtte oturan, iyi para kazanan iyi isleri olan bizler 35 yasina merdiven dayamisken, evimizi dagittik arabimizi sattik islerimizden istifa ettik ve bilinmeyen bu yolculuga ciktik. Neden? Cunku haksizlik, duzensizlik batti"

Bu kadar sene gecti, ne degisti memlekette, ne iyiye gitti diye dusunuyorum. Hicbir sey. Tam tersi daha da kotuye gitti malesef. Bugun neden donmuyoruz Turkiye'ye o kadar istememize ragmen peki. Yukaridaki nedenlerin ustune bir cok neden daha eklendi cunku. Turkiye'den Neden Tasindim? diye bir blog yazisi benim bugun neden Turkiye'ye donmedigimi cok iyi anlatiyor. Artik sorun kaldirim yuksekligi, ptt kapagi sorunu degil. Sorun daha vahim malesef. Sorun arkadasin da dedigi gibi yozlasma, cehalet, aptallik ve cok daha fazlasi...

23 yorum:

Serra dedi ki...

Hani bir deney var ya, taniyor musun bilmem ama Hilmi abi anlatir, bir grup kurbagayi kaynayan suya aniden atinca, kacmislar. Diger bir grubu da once normal sicakliktaki suya koyup, icindeyken kabi isittiklarindan kurbagalar bu yavas degisimi farkedemeyip, sonunda sicak suyun icinde hepten hareket edemez hale geldikleri icin, kurtulamamislar. Ben insanin kurbagadan bir farki olsun, ne oluyor ya diyebilir, bir gun gelir silkelenir kendine gelir diye umidimi koruyorum. Zaten o umidim olmasa haftaya bugun o ucakta olamam herhalde.
Hepinizi opuyorum; iyi seneler.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ayse dedi ki...

Serracim, benim de hep bir umudum var, hicbir zaman da sonmeyecek. Ama senin yerinde olsaydim ben o ucaga coktan binmistim :)

Ayse dedi ki...

Ozge Kaya neden sildiniz yorumlarinizi?

Unknown dedi ki...

biraz fazlaca devlete sallamışım gibi olmuş ondan sanırım sevgili ayşe..okumuş muydunuz?

Ayse dedi ki...

Evet tabi ki okudum :)

Adsız dedi ki...

Birkaç sorum olacak irtibata nasıl geçebiliriz sizinle? :)

Adsız dedi ki...

Mrh Ayşe Hanım, bloğunuzu çok uzun zamandır takip ediyorum. Uzun zaman aradan sonra yazmanıza sevindim. Devamını bekliyoruz :) ben de 1 sene isveç te yaşadım. Döndükten sonra ciddi hayal kırıklıkları yaşadım. Ülkemizdeki bahsettiğiniz bütün sıkıntılara katılıyorum türban meselesi hariç. Gerçekten bahsettiğiniz gibi ülkemizdeki kuralsızlıklar, düzen bilmezlikler, demokrasiden kopuş ve olduğumuz yerde sayma. Gerçekten meselelere güzel yaklaşıyorsunuz. Bu kadar yıl orada kalabilmeniz (sonradan gitmenize rağmen) gerçekten profesyonelce. Ben de 2 defa Norveç'e gittim.Kışı falan soğuk ama bu kadar güzellik içinde o kadar olur diye düşünüyorum. En azından eğitim seviyesi yüksek ve medeni bir toplumda yaşıyorsunuz. Sağlıcakla kalın. Saygılarımla...

Ayse dedi ki...

Merhabalar, yorumunuz icin tesekkurler. Dediginiz gibi artilarini da eksilerini de dusununce medeni bir toplumda yasamak bir sans. Yalniz ben turbandan bahsettigimi hatirlamiyorum. Yanlis anlasilmak istemem, hassas bir konu sonucta.

Adsız dedi ki...

Burdaki yazınızda okumuştum Ayşe Hanım. Ekim blogunuzun içinde.Biz hala ikilem icindeyiz. Donmek istiyoruz ama memleketin durumu her acidan kotu. Beni en cok korkutan cocuklarin egitim hayati. Aslinda Istanbulda yasamak zorunda olmasak bu kadar korkmazdim. Istanbul her acidan korkutucu geliyor, bir o kadar da cekici tabi. Trafigi, kalabaligi, betonu, depremi, zengini, fakiri, okuzu cok karisik ya... bi de turbani var tabi....

Ayse dedi ki...

Evet haklisiniz yazmisim gercektende. Kimseyi yargiladaigim yok ama yanlis anlasilmasin :)

Adsız dedi ki...

Peki :) Ben şuna inandığım için yazdım Ayşe Hanım. Hem dindar olunup hem de medeni ve kurallara uyan bireyler olabiliriz. Bu arada ismim yavuz. Dediğim gibi sıkı takipçinizim eşime de bahsediyorum blogunuzdan :) Yeni gündemler bekliyoruz sizden...

Adsız dedi ki...

Merhaba, 1 sene önce benim işim vesilesiyle esimle Oslo'ya tasındık. Karar vermeden önceki araştırma aşamasından itibaren blogunuzu zevkle okuyoruz, tesekkur ederiz :)

Ayse dedi ki...

Merhaba, yazdiklarim isinize yariyorsa ne mutlu. Umarim halinizden memnunsunuzdur :)

EFEyCEM dedi ki...

Ehliyetten ev aramaya kadar bircok yerde isimize yaradi :)
Gecen paylastiginiz linkte yazdigi gibi kis/kayak insani degilseniz ozellikle kis zor, ama bekledigimizden daha kisaymis kis (kisa zamanda bitecegini varsayiyoruz :) ).
selamlar

baska klandan dedi ki...

Merhabalar,
Ülkede bir şeyin düzeleceği yok. Gitme zamanı geldi diye düşünürken, Norveç yazılarınızı okudum. Benzer evrelerden geçiyorum. Zamanınız olursa sormak istediklerim var. ozlemata@gmail.com adresine boş bir mail atarsanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

Nerelerdesiniz? Turkiyeye kesin donus mu oldu yoksa?

Ayse dedi ki...

Yok olmadi. Ise de baslayinca halim harap oldu :)

Unknown dedi ki...

Merhaba, Turkiye den Norvec e arabayla gelmek istiyorum, araba kullanmakta bana yardım edecek bir kisi arıyorum, bana email yazar mısınız, lutfen : nursel.aydin@yahoo.com.tr

Unknown dedi ki...

selam ben Ferid,Azerbaycandan yaziyorum. Ayse hanim benim emailime yazarsinizmi. bir seyker soracam ferid0041@mail.ru

Adsız dedi ki...

Merhabalar, ben Türkiye'de hukuk öğrencisiyim ve Norveç'teki bir üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Bunun şartları nelerdir ve nereye başvurmam gerek? Lütfen bilginizi esirgemeyin. e-mail: i.am.learning.english@hotmail.com

Unknown dedi ki...

İşte tamda bu sebepten dolayı sizinle iletişime geçmem lazım diye düşündüm! Önceki yorumlar 6 ay öncesine ait olduğuna göre bana sıra çabuk gelir sanırım :) onurekiz@hotmail.com

Yorum Gönder