Norvec'e eleman alimi 11/26/2012 12:16:00 ÖS

Norvec Bergen bolgesine vasifli isci alinacagina dair Turkiye'de haberler var. Buyrun burdan okuyun. Bu haberin kaynak gosterdigi BRB'nin sayfasinda da ayni haber yer aliyor. Onu da burda bulabilirsiniz.

Yalniz bir yanlis anlama olabilir onu duzeltmek isterim cunku haberin basliginda "kalifiye isci" diyor. Tamam her calisan iscidir, emekcidir ama yine de belirtmek isterim, Bergen'e cekmek istedikleri skilled worker dedikleri minimum universite mezunu ve iyi derece de Ingilizce bilenler. Ve genelde muhendisler.

Bergen'de ozellikle petrol sirketleri var. Eger o alanlarda tecrubeniz veya egitiminiz varsa ve Norvec ilginizi cekiyorsa hic durmayin, basvurulara baslayin. Finn.no'yu ve yukaridaki siteyi takip edin. Hadi kolay gelsin :)

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe hanım ben türkiyede lisans mezunu evli bir erkek hemşireyim.Ben biraz araştırma yaptım hatta
Lütfen yanlış olduğum yerleri düzeltirmisiniz ve vaktinizi aldığım için çok özür dilerim.

1-Safh diye bir kuruluş var ve onlar özellikle filipinli(dışarıdan gelen) hemşirelerin denkliğini yapıyorlar ve bizim lisansı HESEFGARBEİDER yani sağlık işçisi olarak tanıyorlarmıs doğrumudur?
2-İnternetten kocaman bir norveççe dil paketi indirdim onlarca kitap(sesli) video grammer kitabı vb ve NRK1 in altyazılı videolarını indirip izliyorum listening açısından,hatırı sayılır bi ilerleme kaydedeceğimi düsünüyorum,sizce ne derece mümkün?Ve sağlıkta iş için norveççe şart diyorlar bu hangi seviyeye kadar acaba B1,B2,C1 ?
3-Ve ben helesafgarbeider yetkisini türkiyeden alınca ve norveççemi geliştirirsem oradan iş bulabilirmiyim?Bergentest sonucu istiyorlarmı neye göre işe alıyorlar?işi türkiyedeyken bulabilirmiyim?
4-Diyelimki iş buldum vize başvurusu yaptım(eşimle) ama eşim çalışmıyor,ne kadar süre içerisinde cevap verirler ve süreç uzarsa bulduğum işten problem çıkarmazlarmı "hadi nerdesin" gibi?Bu vize süreci nasıl işliyor detaylı anlatırmısınız lütfen?Çünkü evlenip giden bir arkadaşım bir yıl norveç konsolosluğunda sürünmüştü,ve aynı durum olursa buldugum iş sorun olur diye düsünüyorum.
5-Eşimle 250 000 kron yıllık kazancın olursa gidebiliyorsunuz demişsiniz bu rakamlar vergiden önce mi sonra mı?
6-Ben türkiyedeki işimi güvencemi bırakıp eşimide aldım geldim diyelimki,orada beni işten çıkarmaları ne derece mümkün ve hemen başka bi iş bulsam kalmaya devam edebilirmiyim?Yoksa direkt türkiyeye dönmeye zorlarlarmı?

Adsız dedi ki...

O haberlere istinaden Norvec ankara Buyukelciligi soyle bir aciklama yayinlamis

http://www.norway.org.tr/News_and_events/News-from-Norway/Enformasyon/

Adsız dedi ki...

Ayşe Hanım, Adım Okan,
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Ben aslen makina mühendisiyim ancak IRATA lı yani uluslararası geçerliliği olan İple erişim uzmanıyım yani endüstriyel dağcıyım.. Kaynak ve NDT için birçok sertifikam da var. Bir fiil kaynakçı ya da NDT uzmanı olarak çalışmayı tercih ediyorum. Ancak Türkiye' de mühendis olmanın anlamı yok, sahip olduğum belge ve sertifikalar işverenler tarafından önemsenmiyor. Çünkü aynı işi daha ucuza yapacak belgesiz, sertifikasız kişiyi rahatça buluyor. Benim Norveç' te "skilled worker" olarak şansım nedir? Ben özellikle petrol platformlarında çalışmak istiyorum. İnternetten birkaç firma ile görüştüm onlarda Norveçe gelmemi tavsiye ediyor. Oturum için ise önceden bir firma ile anlaşıp sözleşmeyi de vize evrakları ile birlikte teslim etmem gerekiyor. Sizce nasıl b,ir yol izlemeliyim. Teşekkürler İyi Çalışmalar. (Özel "mail" adresinizi bulamadım eğer bana aşağıdaki mail" adreimden ulaşabilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler makmuh60@yahoo.com

Unknown dedi ki...

iyi çalışmalar ben usta gemiciyim iyi dercede inglizcem var .yabancı personllede gemide uzun sure calıştım.platfromlarda calışmak istmekteyim nasıl bir yol izlemeliyim.gerekli evraklar nelaerdir.bilgilendirirseniz sevinirim.şimdiden tesekkürler

Unknown dedi ki...

Merhaba ismim serkan demir profesyonel olarak sanayi Dalgıçlığı yapıyorum Norveç Bergen de petrol platformunda çalışabilir ve branşım da hertürlü tecrübe ye sahibim ancak nasıl ve nereye müracaat etme konusunda hiç bir bilgim yok bu konuda bana yardımcı olurmu sunuz.
0541 243 82 90

Unknown dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım. Türkiye'de çalışan bir gurbetciyim. Norveç ülkesi ilgili haberlere dek geldim. Size zahmet olmazsa bana agir iş şartları yani mobilya, nakliye işleri için yardimci olabilirmisiniz? Çok teşekkürler!

Adsız dedi ki...

merhaba, ben 23 yaşındayım, dil bilgim: rusça, ingilizcem var, şu an çalışıyorum ama maaşım çok az ve şuanki işimde gelecek görmüyorum. özellikle Norveçe gitmek istiyorum.nasıl yapa bilirim?

Adsız dedi ki...

merhaba, ben 23 yaşındayım, dil bilgim: rusça, ingilizcem var, şu an çalışıyorum ama maaşım çok az ve şuanki işimde gelecek görmüyorum. özellikle Norveçe gitmek istiyorum.nasıl yapa bilirim?

Yorum Gönder