Yine yeniden... 10/25/2013 02:23:00 ÖS

Ben geldiiiimm..... Gerci zaten burdaydim. Oslo sinirlarindan kafami cikarmadim ama kendime yeni geldim hatta hala geliyorum yoldayim :)
Neler oldu? Soyle seyler.. Bekledigim birsey var demistim. Kendisi dunyaya geldi. Fistikici'nin findik kurdu bir kardesi oldu. En buyuk degisiklik bu. Bunun disinda baska birsey yok diyebilirim.
Bu yaz inanilmaz guzel hava oldu Oslo'da. Keske hep boyle olsa. Istanbul'un bahari diyebilirim.
Dogum iznindeyim, evdeyim.
Annemler geldiler ve gittiler. Cocuk baktilar, yemek yaptilar. Yardimci oldular, iyi oldu.
Ev ariyoruz yine yeniden. Cok zor bir is bu, begenmiyoruz, begendigimize yetisemiyoruz, idare ediyoruz.
Spora yazildim ama haftada 1-2 ancak gidebiliyorum. Gecen gun aerobic dersine girdim. Dersin yas ortalamasi minimum 65. Hatunlari gorseniz catir catir yapiyorlar butun hareketleri. Ben arkada helak olmus durumda nefes nefese tabi. Hele bir de en az 8 aylik hamile vardi, inanamazsiniz nasil yaptigina. Ben dahil bizim hamileler kicini kaldiramaz afedersin. Ben bosuna demiyorum Norvec'li hatunlar dogurmuyor, miciyor diye. Cocugu kucagina alip aynen devam ediyorlar. Ben aldigim kilolari nasil vercem diye dusunup duruyorum. Neyse, saglik olsunda. Herseyin basi saglik.
Baskaaa...
Bana cok mail atan yada yorumlarda soru soranlar oldu. Hepinizden cok ozur diliyorum. Biraz koptuydum, hicbirinize cevap veremedim. Bir ara hepnize yazicam yada genel birseyler yazicam. Kusura kalmayin...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Tebrikler! Oslo'da havanin guzel olmasi isabet olmus o zaman tum yaz burada oldugunuzu dusununce.

Ayse dedi ki...

Cok tesekkurler! Hava benim sansima guzel gitti. Hatta nerdeyse burayi sevmeye basliyordum :) yoksa herhalde bayagi bi bunalim olmustum.

Unknown dedi ki...

3 aydır oslo'dayım, üniversite eğitimi için. gelmeden önce de bir kaç defa okumuştum blogunuzu (ezberlemiştim belki de). havanın ruh halini etkilemesinden bahsetmiştiniz, ne kadar etkileyebilir ki yahu diyordum ki her akşam Türkiye'ye dönesim geliyor ama neyse ki sabah geçiyor. Ankaralı olduğum için alışığım biraz sanırım bu havalara ve yavaş yavaş da olsa sevmeye başlamış olabilirim. sonuç olarak gerçekten bana yardımcı olduğunu farkettim blogunuzun.
teşekkürler :)

Ayse dedi ki...

Merhaba Bugra. Buraya sevmene sevindim yoksa gercekten cekilmiyor. Ama soylemeden edemiycem 3 ay cok kisa bir sure ve daha kara kis baslamadi. Su an cok guzel sonbahar gunleri geciriyoruz. Hatta resim gibi her yer. Bu arada universiteye nasil basvurdugun sartlari vs konusunda bilgi verebilirsen blogta yayinlamak isterim cunku bu konuda cok soru geliyor ve merak edenlere cok yardimci olabilir senin verecegin bilgiler. Sevgiler, Ayse.

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Çok geç gördüm mesajınızı özür dilerim. Dediğiniz gibi kış o zaman başlamamış bile. Ben de asıl kışı görüp yamuldum gerçekten. Soğuk değil ama güneşsizlik ve kar beni çok kötü etkiledi. Şehirde yağmayan kar sanırım benim oturduğum yere yağdı sadece ama bugün güneşe kavuştu Oslo bir kaç saat bile olsa. Umarım aynı ruh halini tekrar yaşamam:)

Universite başvurularla ilgili olarak şöyle bilgi vereyim;

1-) Lisans eğitimi: Lisans eğitimi için Türkiye'de en az bir yıl üniversite okumuş olmak gerekiyor öncelikle. Ayrıca İngilizce yeterliliği TOEFL ya da IELTS sınavından yeterli puan almak gerekiyor (puanları hatırlayamıyorum şu an). Ancak Turkiye UNICEF ülkelerinden biri, bu sayede, Norveç'te lisans eğitim başvurusu yaparken eğer eğitim hayatınız boyunca 7 sene ingilizce ders gördüyseniz TOEFL ve ya IELTS sınavı sonucu gerekmeyecek lisans eğitimi başvurusu yapanlara (belgelemek lazım ama). Üniversitelerin bazıları Uluslararası Başvurucular için Norveççe eğitimi veriyor ancak sürekliliğinden bahsedemiyorum. Örneğin geçen sene Tronheim Universitesi hazırlık kursu açmışken bu sene açmamış olabiliyor. Tek tek okulların sitesine girmek gerekiyor. Evet biraz zahmetli... Onun haricinde genel başvuru yapılıyorsa (samordnaopptak üzerinden) eğer Norveççeyi bildiğinize dair dil belgesi şart.

www.samordnaopptak.no bizdeki ösym'ye tekbül ediyor. Lisans için gerekli diğer şartları o siteden görebilirsiniz. Sürekli değişiklik olduğu için yanlış yönlendirmek istemem.

Master başvurularında da direk okullarla iletişime geçmekte fayda var. Zahmetli bir süreç çünkü her okulun deadline tarihleri değişiklik gösterebiliyor. Ayrıca belgelere de oradan ulaşmak mümkün çünkü her bölümün genel şartlar haricinde (Var ise burs, yok ise banka hesabında 94.400Kr.luk tutar belgeleme, vs) özel istekleri olabiliyor. Okullara mail atmakta rahat olunabilir çünkü 1 gün içinde hemen geri dönüş yapıyorlar (bazen 2 gün).

Bildiklerimi yazmaya çalıştım. eğer aklıma başka bir şey daha gelirse onu da eklerim :)


Ayse dedi ki...

Merhaba Bugra, verdigin bilgiler icin cok tesekkurler. Ayrica post olarak yayinlayacagim cunku cok soran oluyor. Umarim buranin kisina alisir ve Norvecliler gibi tadini cikarmaya baslarsin yoksa benim gibi zorlanman kacinilmaz :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayse hanim gercekten blogonuZu devamli takip etmeye calisiyorum faydali bilgiler daha once ehliyet konusuna yorum yapmistim umarim faydali olmustur
Benim sorum ben yaklasik iki bucuk senedir Norvecte ikamet ediyorum yalniz is ev cocuk durumumdan dolayi okula zamanim yok Norvecceyi ogrenebilecegim kitap vs. Tavsiye edeceginiz bisey varmi?
Daha once biblotek den cok aldim ama ilgilenmedim fazla sizin tavsiye edeceginiz bisey varmi?
Bu arada bugra bey onikinci ayda trondheim havalimaninda birini Tc pass ile gorunce dikkatimi cekmisti gitar vardi sirtinda tahminim siz olmalisiniz:)
Simdiden tesekkur ederim
Kadir

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe hanım
dediklerine göre Norveçte insanlar soğukmuş yalnızmış depresyon oranı çokmuş yasak çokmuş ne kadar doğrudur

Yorum Gönder