Nerde kalmistim... 6/14/2015 11:12:00 ÖS

En son nerde kalmisim diye baktimda, Ev satmaya calisiyormusuz. Evet, sonunda evi sattik. Christmas'tan sonra hemen satildi. Yani ne ogrendik, Christmas'a yakin birsey satmaya kalkilmayacak.
Yeni eve tasindik, bu evin de kendine gore zorluklari var malesef. Daha problemli bir ev malesef. Dakka bir gol bir tuvaletten garaja su akti. Yaptiracak adam bulamayinca kendimiz tuvalet alip taktik ki bu kendimiz astigimizin resmidir. Bu arada adami bulduk ama 10 gun sonra gelip tuvalettin kendisinden daha cok para alacakti.
Dogum iznim bitti, ufaklik yuvaya basladi, ben ise basladim. Ilk baslarda bayagi bir bocaladim, gerci hala bocaliyorum. Hem calismak hem cocuk hem ev isi cok zor oluyor. Aksamlari kendimi kanepeye atip hicbir sey yapmadan TVye bakacagim 1 saati iple cekiyorum butun gun. O bir saat disinda gozumu actiktan yatana kadar durdugum bir an bile yok. Gecen gun bir arkadas facebookta soyle birseyler yazmis: 1 bavul, 1el cantasi, 1 scooter, bir 5 yasinda, bir de 2 yasinda cocukla Istanbul'dan Dalaman'a gittim. Altinda yorumlar, inanmiyorum sana! super anne! falan filan. Ben de dusundum vay be dedim. Aferin Ayse sana. 2 bavul, 2 el cantasi, 1 bebek arabasi, 1 araba koltugu, bir 10 aylik, bir 4 yasinda cocukla, bodrum-istanbul, istanbul-oslo gittin, banamisin demedin. Turkiye'de insanlar cok mu rahatlarina duskun, yoksa ben de mi problem var? Bende problem var bence, boyle olmasi gerekmiyordu. Buraya gelme zorunlulugum yoktu. Orda da oyle yada boyle yasar giderdim. Her acidan kendini zora sokan benim. Is yerinde zorlan dil yok, evde zorlan yardimci yok, disarda zorlan sosyal hayat yok, olan da zorlama. Eeee?
Neyse bu git gellerim disinda, 3 ay once basvurdugum vize yenileme islemine hala cevap bekliyorum, hala siradaymis. Kardesim nedir yani bu kadar. Alt tarafi yenileme. Kari koca calisiyoruz. Buraya multeci olarak gelmedik. Ilk defa da yenilemiyorsun, bu kacinci yenileme, nedir yani nedir bu kadar uzun suren anlamiyorum! Tatile gidemiyorum bu aptal vize olayi yuzunden. Bu hafta gelmezse erteletmek zorunda kalicaz herhalde aldigimiz biletleri, bir suru masraf cikti yine. Sadece masrafla da kalmiyor malesef. Cocuklarin yuvasi 3 hafta kapali. O 3 haftayi kapsayacak sekilde tatili planlamistik ve yuva ihtiyacimiz yok demistik. O 3 hafta icerisinde butun bolgeyi bir yuvada birlestiriyorlar ve butun cocuklar o yuvaya gidiyor. Tabi o tarihlerde nerdeyse butun Norvec tatilde oldugu icin cok az cocuk oluyor. Simdi bizim cocuklar gelecek desek kabul ederlermi bilemiyoruz cunku ogretmen sayisini da gelecegini bildiren cocuk sayisina gore ayarliyorlar. Ayrica is yerinden de iznimi degistirmem gerekiyor. Yani nolacak bilmiyorum. Iste bu konu da yukaridaki paragrafa gidebilir, memlekette dusuk sinif adam muamelesi gor diye ekleyebilirim, kendimi ne acilardan zora soktugum konusunda.
Daha soyleyeceklerim vadi sanirim ama hatirlamiyorum. Yorgunum cok, gidip uyusam iyi olacak.

16 yorum:

berkay dedi ki...

ayşe hanım merhaba,
blogunuzu yeni keşfettim.Master eğitimi için Oslo universitesinden kabul aldım, size sormak istediğim birkaç soru var. Sizinle iletişime nasıl geçebilirim ?
Mail adresim berkaybayhan@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım,

Bende uzun zamandır blogunuzu artık bıraktınız mı diye düşünüyordum. Bende daha önceleri isveçte yaşamış biri olarak o tarafları özlüyorum ama şimdi sizin bazı yaşadığınız sorunlara bakınca insan nerde olursa olsun sıkıntı çekiyor diye düşünüyorum. Gerçekten Avrupada tam anlaıyla rahat etmek için ya oranın vatandaşı olmak lazım ya da sınırsız oturumu alabilmek lazım. Ama size ordan dönmüş biri olarak kabul ederseniz tavsiye vermek istiyorum. Yinede bu tarafa gelmeyin derim. İstanbul kalabalığı tam bir kaos. İfade özgürlüğü bu ülkede hiç olmadığı kadar kötü durumda. En azından vatandaş olabilirseniz buraya dönseniz bile her zaman o tarafa dönme şansınız olacak. Saygılarımla Yavuz...

Adsız dedi ki...

Ayşe hanım mrb ben de tıp fakültesini bitirdim.Orada bi üniversitede nasıl asistanlık yapacağım hakkında bilginiz var mı?Teşekkürler şimdiden.

serife isimsiz dedi ki...

slm ayse hnm. bende 2 senedir osloda yasiyorum inanin yasadiklarinizin cogunu yasiyorum gorusmek isterseniz mail adresimi yazabilirim hoscakalin

6 AYAK dedi ki...

Ben de oslo dayım Şerife hanim ve 4 yaşında bir kızım var . Tanisabiliriz . esraharmancicetin@gmail.com

Ayse dedi ki...

Merhaba Serife Hn ve 6 AYAK, isterseniz gorusebiliriz. Mail adresim. ayseince@gmail.com

fehmi dedi ki...

merhaba ben tarım bakanlığında çalışıyorum ben alilem beraber norvece yerleşmek yaşamak istiyorum bana yardımcı olursanız cok sevinirim mail adresim fehmiyapici.02@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Ayşe Hanım merhaba, bloğunuzu ilgiyle takip ediyorum. Acaba Norveççe bilmeden sadece ingilizce bilerek iş bulmak mümkün müdür? Şimdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım ben Damla.Blogunuzu yeni takip etmeye başladım.Bütün yazılarınızı okudum.Bazı sorularım için size mail attım ama göremediniz sanırım.Yardımcı olursanız sevinirim.

Unknown dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım;
Google amcaya norveç'i sorunca ilk sayfada sizi karşımıza getiriyor.Tebrikler. Benden önceki 4500 kişi gibi bende 1-2 bir şey sorayım dedim ama vazgeçtim. Zamanınızı çalmak istemem. Bence artık bir danışmanlık şirketi kurmalısınız. Emin olun ilk müşteriniz ben olacağım. İnsanlara yazdıklarınızla güven veriyorsunuz.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Merhabalar Ayse hanım.
Bende Viyana'da yaşadım bir sure ve İstanbul'a dönüşte gerçekten adapte olmakta cok zorluk çektim,evet İSTANBUL ve Türkiye de yasam cok zor bu doğru,fakat ben Hatırlıyorum sizin gibi vizede cok zorluklar çekmiştim ve hatta yaz donemi biterdi vize beklerken,fakat şu bir gerçek ki,her yerin kendine gore zorluğu ve kolaylığı var,hayat nerde mutlu iseniz orda güzel

Unknown dedi ki...

Merhaba
Blogunuzu takip ediyorum size mail atmak istiyorum ama mail adresinizi bulamadım. Rica etsem bana mail atabilir misiniz ?
Ben işitme engelli olarak norvec e taşınmaya hazırlanıyorum. Lise mezunu elektronik işleriyle ugrasan biriyim. Ne yapmalıyım bilmiyorum.
isitmek@Yahoo.com mail atabilirsiniz çok memnun olurum

Adsız dedi ki...

Merhabalar Ayşe Hanım, sizinle iletişime geçmek için sizden mail adresinizi rica edebilir miyim? Teşekkürler, iyi günler...

sanatsiz dedi ki...

ayse, ben barcelona da 9 yildan beridir ikamet ediyorum ve burada patlak veren ekonomik kriz nedeniyle burayi terk edip baska bir ulkeye yerlemeye niyetim var ama hala karar vereilmis degilim, aklimda new zeland, denmark, sweeden, norway var, kisacasi burada turk restaurantindan calisiyorum ve aldigim aylik 1500 euro, ev kirasi 600 euro, diger masraflarida dahil edersek ay sonunda elimde bazen 100 euro bazende hicbirsey kalmiyor, sence norvec o yonden nasil bir ulke, yani ay sonunda kac para biriktirebilme sansim var? umarim kisa zamanda cevaplarsin.
hos kal Ayse

Unknown dedi ki...

Merhaba Ayşe hanim. Ben ve eşim ilahiyat mezunuzuyuz ve norveç de kendi alanimizdan iş bulabilir miyiz yardimci olursaniz sevinirim. Din dersleri konusunda öğretmen alımı oluyormu acaba. Mail adresim lavinyaa_55@hotmail.com. şimdiden çok teşekkürler.

Yorum Gönder