Annemin Tiramisu Tarifi 11/19/2009 01:46:00 ÖS

Taniyanlar bilir benim annemin yemekleri hele pastalari/ kekleri meshurdur. Gecen gun misafir gelen bir cift arkadasa, annemin tarifi ile tiramisu yaptim (arkadas Ispanyol, sevgilisi Yeni Zellandali). Onlar da bayilarak yedi :)

Hazir kek almaniz gerekli. Ben 2 katli aldigimi saniyordum ama 3 katli olanlardan almisim (Norvec'ce bilmeyince supermarket alisverisi biraz zor oluyor). Ama daha guzel oldu :)

Keki islatmak icin 1 komposto kasesi sicak su içine 4 çorba kasigi seker ve 4 corba kasigi Nescafe, 2 çorba kasigi da konyak koyup karistirin. Konyak yoksa viski, votka yada likor de olabilir. Ben votka koydum.

3 yumurta sarisini tencereye koyup, 2 cay bardagi un, 2 cay bardagi seker, 1 paket vanilya ve 1/2 kg sutu ekleyip mikserle karistirin. Daha sonra atese koyun ve karistirarak pisirin. Muhalebi kivamina gelince atesten alin, içine 1 kutu labne koyup tekrar karistirin.

Kekin yarisini islatip, kremanin birazini yayin. 2.yarim keki de islattiktan sonra üstüne kapatin. Geri kalan kremayi ustune dokun. Isterseniz en ustune kakao eleyebilirsiniz.

Not: Tiramisu fotografi temsilidir :)

2 yorum:

Elhan dedi ki...

Geçen gün Deniz balkabağı almış. Şerbetli yapıp büyük olan bölgelerimizi daha da büyütmeyelim, ayrıcana kan şekerimizi de yükseltmeyelim diye oturup kabaklı 'çakma' cheese cake yaptık.

Kabakları düdüklüde haşladık, içine karanfil, tarçın, bal, labne koyduk. Protein olsun diye 1 yumurta ve 2 yumurta beyazı da ekledik. Blenderdan geçirip püre yaptık. Püreyi fırında 20 dk pişirdik 200 derecede. Çıkınca buzdolabına koyduk.
İsteyen fırına vermeden eti burçakları (ya da muadilini) erimiş tereyağı ile karıştırıp alt malzemesini de yapar ama biz yağlı şekerli diye yapmadık. Öyle kabaklı puding gibi yedik. Güzel oldu. Sen Labne deyince aklıma geldi. Denemek isterseniz... :)

Ayse dedi ki...

Asil annemden annemin cheesecake tariflerini aldim, visneli ve limonlu. Onlari yapicam da firsat olmadi. Ama arifini yazcam buraya birara.

Yorum Gönder