Visneli Cheesecake Annem'den :) 2/02/2010 12:31:00 ÖS

2 paket Eti Burcak
2 kutu Labne
125 gr. yag
4 yumurta
1 paket vanilya
6 corba kasigi seker
2 su bardagi visne suyu
2 corba kasigi nisasta
1 paket dondurulmus visne

Eti Burcaklari un haline getiriyorsunuz. Yagla minciklayip kabinizin altina dosuyorsunuz ve firina veriyorsunuz. Rengi degisene kadar pisirip aliyorsunuz. Labne peyniri, yumurta, vanilya ve 5 kasik sekeri cirpip bunun uzerine dokup tekrar firina vererek pisirin. Sogduktan sonra da ustune cekirdeksiz visneleri dizin. Visne suyu, nisasta ve 1 kasik sekeri bulamac yapip en ustune dokun. Buzdolabinda soguduktan sonra da afiyetle yiyin.

Ben henuz yapamadim bunu. Engin Norveccemle cekirdeksiz visne, nisasta, burcak nasil bulurum onu dusunuyorum. Annem bir de limonlusunun tarifini verdi, onu da yazicam bir ara.

Hadi afiyet olsun, benim icin de goturun!

2 yorum:

Elhan dedi ki...

2. kez peynirle fırına verince kaç dakika fırında tutucaz? Piştiğini nasıl anlıycaz? Bir de kaç derece sıcaklıktaki fırın? (Yani alttaki bisküvi ince kaplama olduğu için iki kere fırınlayınca yandı!) Ben vişne yerine yabanmersini (blueberry) kullandım.

Ayse dedi ki...

Ben bu tarifi yapmaya calistim haftasonu ama cheesecake disinda herseye benzedi. Yalniz soyle, Burcak bulamadim. Turk bakkalinda Eti'nin Petit Beurre'u vardi onu kullandim. Tabi burda visne ne gezer, gittim roseberry aldim. Daha dogrusu aldigimi zannettim, eve geldigim de bi baktim cilek almisim. O da zaten cok kotuydu. Nisastada bulamadim, un koydum :) Kisacasi Norvec'te bu tarif gecerli degilmis!

Yorum Gönder