Norvec'te Yasamak -2- 7/20/2010 04:30:00 ÖS

Kurulu duzeni, isi gucu birakip Norvec'e gelmeye degermi, maddi manevi tatmin eder mi, sosyal yasam nasil gibi sorulara cevap vermeye calistim gecenlerde. Pek bi zorlandim cidden... yazdiklarimi buraya da koyayim dedim....

"Biz buraya geldigimizde 3yillik evli, kurulu duzeni olan, iyi isleri olan tiplerdik. Hala bazen pisman oluyoruz, ne isimiz var burda diyoruz. Bazende iyiki gelmisiz diyoruz. Degisiyor yani.

Bence IT sektorunde olunca daha kolay is bulmak. Ingilizce genelde yeterli oluyor. Is ilanlarina www.finn.no adresinden bakilabilir.

Eger outdoor sporlari seviyorsaniz, bisiklet, kayak, snowboard vs. yapiyorsaniz burda sikilacaginizi zannetmiyorum. Kisin herkes kayiyor burda, en buyuk zevkleri. Yazinda dag evleri, bisiklet, balik tutma,
yuzme vs. Ama yaz deyince akliniza Turkiyedeki yaz gelmesin. 2-3 hafta falan sicak yaz oluyor, sonrasina parcali bulutlu denilebilir. Sosyal hayat daha cok sportif faaliyetler ve cuma, ctesi geceleri evde
baslayan barda sonlanan ickili geceler. Hava biraz sikici, kisin cok erken karariyor, 15.30 gibi. Yazinda gece 11.30 gibi. Ama dedigim gibi havanin durumu sizin ne kadar faal oldugunuza gore degisir.

Rahat hayat tabi goreceli. Eger duzgun bir ev ne biliyim iste 2 yatakodali bir ev, yolda birakmayan bir araba, haftada 1-2 disarida yemek (burda hergun disarda yemek gibi bir luks yok malesef), 2-3 ayda bir haftasonu kacamagi, yilda 1-2 uzun ama mutevazi tatil ise rahat hayat, o zaman burda yillik kazancin 500-600 bin krone arasinda olmasi yeterli. Bu vergi dahil rakam. Ama dedigim gibi oturacagin semte, yiyecegin restauranta, binmek istedigin arabaya gore hepsi degisir.

Ama burda ticaretle ugrasanlar haric hemen hemen herkes birbirine yaklasik paralar kazaniyor, Fakir yok, yani kimse aclik cekmiyor, herkes belli bir standartta yasiyor. Burda Turkiyedeki gibi luks hayatta yok. O pahali magazalar, markalar, sik alisveris merkezleri pek az hatta yok. Hersey daha mutevazi, hatta kohne. Istanbulda ne ararsan istedigin anda bulabilirsin ama iste burasi oyle degil. Eve gelen temizlikci kadinlar, ucuz kuru temizlemeciler yada 20tl.ye aldigin pantalonun pacasini bedavaya kisaltan magazalar yok. Bir suru is basa kaliyor.
Norvecliler cok iyi insanlar. Cok yardimcilar. Hepsi ingilizce biliyor ve konusuyor. O acidan sikinti yok ama yine de Norvecce ogrenmek gerek eger kalici dusunulurse. Ayrimciliga hic rastlamadim ama bazi bolgelerde
yasayanlar olmus.

Norvecte 6 aylik deneme suresinden sonra birini isten cikarmak cok zor, sosyal haklar cok fazla, calisanlar genelde hakli. Coluk cocuk dusunenler icin, 10 ay anneye, 10 hafta babaya izin var. Bu bir cok Avrupa ulkesine gore buyuk bir sosyal hak.

Bence sorunlu olan kismi tum Avrupa ulkeleri gibi istedigin doktora istedigin zaman gidememen. Aile doktoruna gidiyorsun once. Turkiyede ozel saglik sigortasi olunca, istedigin doktora istedigin zaman gidiyorsun. Hatta simdi ozel sigortaya da gerek yok bildigim kadariyla. Ozel hastaneler, doktorlar cok iyi. Burda malesef o yok. Ya aile doktoruna gitcen (ben her gittigimde en az 1 saat bekledim, randevum olmasina ragmen), yada acile gidicen, eger gercekten acilse bekletmiyorlar sanirim.

Yani kisaca iyi yanlari da var, kotu yanlari da. Huzurlu sakin bir hayat istiyorsaniz burda bulabilirsiniz. Ama bunlarin hepsi kisiden kisiye beklentiye gore degisir tahmin edersiniz. Kurulu duzeni bozmaya degermi, sizi tatmin edermi karar vermek size kaldi :) "

64 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba. Ben de 2005'ten beridir norvecteyim. stavanger'de calisiyorum. bloguna tesadufen denk geldim ve okudum. cok hosuma gitti. benim norvecle ilgili tecrubelerim de ayni sekilde cunku.

uzun ugraslardan sonra ehliyeti gecen sene aldim, epey bir para gitti. ama benim turkiye'de de ehliyetim yoktu zaten.

ev alma meselesi dersen, ayni sekilde. neyseki onu da aldik.

neyse fazla uzatmayayim. arada bir bloguna girip takip edecegim.

gökce

Ayse dedi ki...

Gokce selam, siz en zor isleri halletmissiniz. Ben de ehliyeti aldim. Kabusum olmustu ama neyseki korktugum kadar olmadi. Ev alma maceramiz ise hale devam ediyor :) Onu da yazicam birara. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

bence biraz eksik anlatmissin arkadasim mesela kisi eksi 30 dereceyi bulan soguklardan yazin o bulutlu dedigin havanin genelde yagisli olusundan deginmemissin ki onemli degil bunuda ben vurgulayim...iskandinaya ulkelerini gormus biri olarak eger bu ulkelerden birinde yasayacaksaniz en basta Isvec i tercih etmenisi tavsiye ederim..sonra Danimar ka ondan sonra Norvec olabilir...

psp3_1990 dedi ki...

ben suanda polonyada yasiyorum burda surekli oturma iznine sahibim gelip norvecte calismak istiyorum bana yardimci olabilecek arkadaskar varsa sevinirim....

aynur dedi ki...

bende norveç de üniversite okumak ist . yardımcı olurmusunuz

Adsız dedi ki...

Ben su an hollandadayim,bu sene sonu drammena yerlesebilirim,pisman olurmuyum bilmiyorum,ama sartlar bunu gösteriyor..oraya yerlesebilirim,hollandayi hic özlemeyecegim kesin ama norvecide sevebilecekmiyim..orasi muamma

Ayse dedi ki...

Merhaba, ne zamandir kimselere cevap yazamadim.

Iskandinav ulkeri arasinda Isvec, Danimarka, Norvec siralamasina aynen katiliyorum

Polonya'dan surekli izne de sahip olsaniz bildigim kadari ile vatandasligin nerden olduguna bakiliyor. Ama sonucta rahat rahat buraya gelip is bakabilirsiniz. O anlamda bir problem olmaz sanirim

Valla Hollanda'dan sonra Drammen nasil gelir bilmiyorum. Burayi da ozlemezsiniz herhalde.

Burda okul okumak icin finansal garanti istiyorlar. Linkini bulamadim ama aylik 9-10 bin krone gibi birseydi galiba.

Adsız dedi ki...

ben 8 temmuzda norveçde olacağım arkaşlar yardımcı olabilirmisiniz

Adsız dedi ki...

ayşe hanım tel. veya mail adresinizi verebilirmisiniz size birkaç şey sormak istiyorum
bozkurt.aynur@windowslive.com

İsmail YİĞİT dedi ki...

Ben de çok merak ediyorum iskandinav ülkelerini. Bana bakir gibi geliyorlar. Yani avrupa ve türkiyenin hareketliliğinden uzak ama bi okadar da rafah düzeyleri yüksek ülkeler"miş". "miş" diyorum çünkü görmedim. ama ben oralarda yaşamaktan sa gelip gezmeyi tercih ederim. yine dönüp dolaşıp izmite, istanbula gelmek en güzeli:)

Adsız dedi ki...

ben eylülde norveçteyim dediğiniz gibi orda senelik 250 bin kronluk işim hazır.ama eşimi norveçe nasıl getiricem bana yardımcı olursanız sevinirim.efe_buzadam@hotmail.com

Ayse dedi ki...

Merhaba, isiniz hayirli olsun. Esinizi getirtmeden once, buradan bir adres edinmeniz gerekli. Yani buraya gelip evinizi tuttuktan sonra istenen belgeleri esinize gonderip Turkiye'den "family reunification" (aile birlesimi) vizesine basvurmasini saglayabilirsiniz. Basvuru Ankaradan yapiliyor. Yada diger secenek eger Schengen vizesi alabilirse, sizinle buraya gelip burdan basvuruyu yapabilir. O zaman muhtemelen daha kisa surer ama Schengen vizesi bitmeden cikmali yoksa geri donmek zorunda kalir.

Mert Odabaşoğlu dedi ki...

Merhaba.
Ben Norveç, Oslo'da okumak istiyorum. Bunun için üniversite birinci sınıfı burada bitirmem gerektiğini de biliyorum ama benim için tek sorun oradaki geçim sıkıntısı. Orada yurt tarzı bir yer bulma şansım olamaz mı ya da ucuz kira gibisinden?

Cevabınızı bekliyorum, özelden mail atarsanız daha çok sevinirim.

limanerg@gmail.com

Teşekkürler

Unknown dedi ki...

selam merhaba ben master ve doktora programı dusunuyorum norvecte fıkırlerınızı paylasırsınız sevınırım

Ayse dedi ki...

Merhaba Yasin, bence Norvec okumak icin gercekten cok iyi bir secim. Okul hayati sosyal faaliyetler vs duydugum kadari ile gercekten tatmin edici. Yalniz cok pahali bir ulke oldugunu unutmamak lazim. Okul ucretlerini tam bilemiyorum. Bolume ve okula gore degisir. Yasam maslaraflari Oslo'da daha da pahali. Ozellikle kuzeydeki sehirlerde hem is bulmak hem de okullara kabul almak daha kolay diye biliyorum. Ayse

Unknown dedi ki...

selam hepinize arkadaşlar..
Bende norveçte yaşamak istiyorum ama bu nasıl olucak benide bilgilendirirmisiniz. öğrenci değilim. gidip orada bir işe girebilirmiyim. vize verirlermi. hiçbir bilgim yok ama orada yaşamak istiyorum .

mehmetriga dedi ki...

Sealmlar,Ben de ailemle Letonya rigada yasiyoruz.Norvece tasinmayi dusunuyoruz.Sakincasi yoksa size sormak istedigim bir kac sey var,mail adresinizi yada face adresinizi verirseniz cok sevinirim,Saygilar

Ayse dedi ki...

Merhaba, email adresim ayseince@gmail.com.

Adsız dedi ki...

SIKILMAZMI insan norvec'te?karanlik,soguk cok az insan var..bide dilleri zor..

Ayse dedi ki...

SIKILIR, hem de nasil SIKILIR! Ozellikle bugun gibi -12 ise hava.

Adsız dedi ki...

Ayse hanim böyle yazdiniz korktum simdi..bende tatil icin Norvec'e gelecektim.en iyisi havalarin ISINMASINI beklemek..
gidip gezip gelenlerden cok SIKICI oldugunu duymustum,trenler bombosmus..sokakta insan bile görmek zormus kücük kasablarda,..ama dogasi güzelmis tabi..

Adsız dedi ki...

selam subat tatiline norvece gelmeyi dusunuyoruz arkadaslarimizla brukselden. ozellikle kayak yapmak istiyoruz.bize tavsiye edeceginiz kayak merkezi var mi? ve pansiyon tarzi olabilir . sehir merkezine yakin bir yer olursa guzel olur. internetten baktim ama bulamadim..;;

Adsız dedi ki...

http://www.finn.no

buradan bakabilirsin..kis sporu icin ev yada otel..

Adsız dedi ki...

merhaba ben su an hoollanda yasiyorum 2017 kadar oturumum var. Norvece gelip calisabilirmiyim orada vasifsiz is bulabilirmiyim fabrika turu isler simdiden tesekkurler

Adsız dedi ki...

Merhabalar, benimde isveç ve norveç konusunda sorularım var? Size buradan sorularımı sorabilir miyim? bilgi@ahmetmurat.net

Hüsnü Uysal dedi ki...

Merhabalar ayşe hanım ben norveç dilini öğrenmek istiyorum şuanda Turkıyede Aydında Unıversıte ogrencısıyım 2 yıllık bır bolum okumaktayım Ingılızce sertıfıkam var ve gayet ıyı ıngılızcem suan ben bu dılı ve vatabndaslıgı baya bı arastırdım 300 saatlık norvecce kursunu basarı ıle bıtırmek gerekıyormus ancak bu dılı ogrenebılmke ıcın nerden yardım alabılırız nereden bılgı sahıbı olabılırız aYRıca ben Norvecte yasamayı orada calısmayı gecımımı saglamayı planlıyorum bana kapsamlı bır bılgı verırsenız cok mutlu olurum sımdıden tesekkurler

Hüsnü Uysal dedi ki...

Ayrıca ayşe hanım ben Makına Resım Konstruksıyon öğrencisiyim belli bir bırıkımım olduktan sonra norvecten ıs bakacagımda Makına Ressamı Olarak ıs bulma olanagım varmı acaba ?

Adsız dedi ki...

Norveç'te yüksek lisans sonrası çalışma ve kalma olanakları nası? Siz nasıl orada kaldınız?

Adsız dedi ki...

ben belcika vatandasiyim norvrce yerlesmeyi dusunuyorum . is bulmak sorun olurmu acaba

Unknown dedi ki...

ben 18 yasındayım chef vize ve oturma izni alabilirmiyim

Adsız dedi ki...

KREDİ İÇİN GEÇERLİ
( KREDİ BAŞVURU FORMU )


Merhaba size iyi günler ,
Işinizi başlatmak için kredi arayan herhangi bir şekilde var mı? Eğer ev inşa , çocuklarınızın okul ücretleri ödemek veya borç ödemek için . ET C. biz standında şeyler her türlü yapmak için para arayan insanlara kredi vermek
Eğer herhangi bir şekilde ilgilenen ise küçük ve büyük ölçekli , biz , kredi ihtiyacı olanlar için kredi borç , credictbankloantransaction@yahoo.com Bu E-posta adresi ulaşın ve aynı zamanda şirketin sizden ihtiyaç duyduğu , aşağıdaki formu doldurun. Ihtiyaç olarak lütfen formu doldurunuz .

Aşağıda tamam size veriyor olarak şirkete geri doldurmak ve geri dönmek için gereken şeklidir.

AŞAĞIDAKİ FORMU DOLDURUNUZ
İLK ADI:
İKİNCİ ADI :
TAM ADI :
MESLEK :
MİKTARI GEREKLİ :
KREDİ YIL :
EV ADRESİ :
OFİS ADRES :
TELEFON NO :
KOD ÇAĞRI :
ÜLKE :
DEVLET :
KREDİ AMAÇ :

Kredi işlem hakkında İlginiz için teşekkür ederiz , çaba ve iyi sizin yoksun iptal olacak bu şirketin cevap .

E-posta: kredi istiridye için credictbankloantransaction@yahoo.com .

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Iyi cok guzel ulke insanlari cok iyi ama nufusu daha fazla ve sosyal aktiviteleri biraz daha fazla olsaydi super olurdu... Ah bide su pahaliligi yokmu!

Adsız dedi ki...

cevaplayacak insan varsa soru soracam varmi birileri ??

Unknown dedi ki...

slm ben novreçte çalışmak istiyorum türkiyeden novreçe nasıl çalışma alanı sağlıyabılırım meslegim inşaat üzerine

Gamzenur Aygün dedi ki...

bir şey sormak istiyorum ben ileride norveçte yaşamak istiyorum ve çok lüks bir hayatlarının olduğunu duymuştum yani yıllık kazanç çok yüksekmiş ama yazdıklarınızdan harcamaların da çok fazla tuttuğu ve türkiyedeki orta düzey bir ailenin yaşam stiline denk geldiği çıkartılıyor dogru mu??

Ayse dedi ki...

Evet dogru. Kesinlikle luks bir hayat yok.

Şener dedi ki...

Merhaba ayse hanim. .
Ben 5 sendir norvece gelir giderim..
6 senedir beraber oldugumuz kiz arkadasim var..
Yerlesmeyi orada hayat kurmayi dusunuyorum..Üniversite egitimimi gecen sene bitirdim..tr'de de guzel is imkanlari var aslinda suanda benm icin..suanda bir secim asamasindayim..sizin goruslerinizi de duymak isterim..Teşekkürler.

Messcalito dedi ki...

Merhaba ayse hanim ben cifte vatandasliga geciyorum yakinda sirp pasaportum olacak norvece yerlesmeyi dusunuyorun 6 ay istedigim shengen ulkesinde serbest dolasimim var yeterli duzeyde ingilizce biliyorum merak ettigim osloda calismak icin gocmen subesine basvurdugumda calisma izni alabilirmiyim amacim hic vizeyle ugrasmadan sirp pasaportumla osloya gidip is bulup calismak gocmenlik burosuna gittigimde bana bu konuda acaba yardimci olurlarmi onu merak ettim

Adsız dedi ki...

Merhaba.Ben esimle birlikte Norvece gelip yasamak istiyoruz.Ikimizde hem Turkiye hem Kosova vatandasiyiz.Her iki tarafta ki Norvec konsolosluguna gittik herseyi halebiliyoruz ama ordan birinin is vermesi ve belgesi lazim,Burda durumumuz cok kotu oraya gitmemiz lazim.,Lutfen lutfen yardim edin.Bize is veren lazim.Esimin meslegi mekanik ustasi.Ben universite mezunuyum matematik-bilgisayar.Ama her turlu iste calsiiriz yeter ki gelmemize yardim edin.Eger yardim edeceksiniz her tulu sizle irtibata geceriz.Haberinizi dort gozle bekliyoruz.Cok sagolun.Email adreslerimiz figen_beti@live.com
hasret142@hotmail,com.ulasirsaniz cok seviniriz tesekkurler

Unknown dedi ki...

selam ben aslen bingöllü olup istanbulda ikamet ediyorum ve 2 aydır makedonyadayım üç çocuk var ünüversitede okuyorlar benim mesleğim pide vedönercilik börekçiliktir 20 yıl istanbulda esnaflık yaptım ama makedonya ekonomiai bozuk bir ülke ve çalışılmıyor onun için biri bize yardımcı olur norveçe götürürse vefa borcumuzu öderiz ve aynı zamanda bu çocuklarda okur ve vatanına miiletine hayırlı birer vatandaş olur teşekürler tel 00389 071504587 ali enül

Unknown dedi ki...

bu mycharity güven: eğer herhangi bir nedenle bir kredi ihtiyacınız var mı minimum% 3 faiz oranında uygun bir kredi teklif ile şimdi bizimle irtibata? 1.000 $ ve $ 10,000,000,00 maksimum ve ilgilenen varsa e-posta yoluyla bize ulaşın gerekir: creditsolutioncompany@gmail.com

Alaji AL-HAMID ALIM dedi ki...

Acilen faturalarınızı ödemek için size Kredisi, mali aşağı, acilen mısınız gerek yok ve para gerek? Eğer iş için bir, ucuz, hızlı ve kolay kredi arıyorsunuz? Biz size ihtiyacınız kredi miktarını sunabilir çünkü yok Worry. e-posta yoluyla bugün bize: cashcityloanlender@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Kredi Arayanlar Sevgili!!!

Günün iltifat, müşteriler için mali yardım sunuyoruz Bayan Anna am
kredi ihtiyacı, şimdi acele et ve bana geri irtibata ilgilenen
bir kredi e-posta: annayehowshuwa@gmail.com
Teşekkürler ve hoş geldin

Saygılar
Bayan Anna

Unknown dedi ki...

merhaba ayse hanim,
ben molde'de phd yapmayi dusunuyorum..arastirdigim kadariyla kucuk bir yerlesim yeri..part time is bulma sansim azalir mi?

isaoguz3 dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Benim norvecte lillestrom da kiz arkadasim var askerligimi yaptim evlenecegiz ama cahillik doneminde biraz hatalarim oldu hala devam aden mahkemelerim var bunlar sikinti olurmu evlensem gidebilirmiyim lutfen yardimci olun ama ceza evine hic girmedim

Adsız dedi ki...

norveçte yaşamak istiyorum 05350528544

Unknown dedi ki...

Herkrse selam ayse ben azeriyim brn isvece yada norvecde nasil oturma calisma izni ala bilirim yada multeci olarak gelirsem beni ne gibi sorunlar bekliyor

Unknown dedi ki...

Herkrse selam ayse ben azeriyim brn isvece yada norvecde nasil oturma calisma izni ala bilirim yada multeci olarak gelirsem beni ne gibi sorunlar bekliyor

Evrensel Bilgiler dedi ki...

Merhaba Ben norveçte çalışmak istiyorum nasıl gidebilirim Lütfen yardımcı olun arkadaşlar

Adsız dedi ki...

Merhaba

Eğer bir kredi ihtiyacı var mı? Eğer uygun bir kredi için başvuruda hızla mali desteğe ihtiyacı varsa borç adına uykusuz bir gece yaşıyorsanız, biz öğrenci kredisi, işletme kredisi, bireysel kredi kullanımı, borç konsolidasyonu kredi, ödemek için kredi olarak kredinin her türlü teklif senin biz% 3 faiz oranı ve uzun vadeli bir dönem süresinin düşük bir oranda sunuyoruz faturaları firmamız bugün uygun ve kolay kredi için başvuruda aşağıdaki kredi talep formunu daha fazla bilgi için e-posta meganandreloan@gmail.com yoluyla bize ulaşın ve dolgu .

KREDİ BAŞVURU FORMU

Ad Soyad.............
Ülke ...............
İletişim Adresi........
Telefon..........
Kredi As Gerekli miktar ...........
Kredi Süresi ...........
Aylık gelir.........
Meslek ......
Medeni hal........
Seks........
Teminat .........
yaş.......
veda müşteri nazik yukarıdaki kredi başvuru formunu doldurup firmamız e-posta meganandreloan@gmail.com bize geri almak

Sevgilerimle

Bay Megan Andre (C.E.O)

Adsız dedi ki...

Merhaba

Eğer bir kredi ihtiyacı var mı? Eğer uygun bir kredi için başvuruda hızla mali desteğe ihtiyacı varsa borç adına uykusuz bir gece yaşıyorsanız, biz öğrenci kredisi, işletme kredisi, bireysel kredi kullanımı, borç konsolidasyonu kredi, ödemek için kredi olarak kredinin her türlü teklif senin biz% 3 faiz oranı ve uzun vadeli bir dönem süresinin düşük bir oranda sunuyoruz faturaları firmamız bugün uygun ve kolay kredi için başvuruda aşağıdaki kredi talep formunu daha fazla bilgi için e-posta meganandreloan@gmail.com yoluyla bize ulaşın ve dolgu .

KREDİ BAŞVURU FORMU

Ad Soyad.............
Ülke ...............
İletişim Adresi........
Telefon..........
Kredi As Gerekli miktar ...........
Kredi Süresi ...........
Aylık gelir.........
Meslek ......
Medeni hal........
Seks........
Teminat .........
yaş.......
veda müşteri nazik yukarıdaki kredi başvuru formunu doldurup firmamız e-posta meganandreloan@gmail.com bize geri almak

Sevgilerimle

Bay Megan Andre (C.E.O)

Adsız dedi ki...

merhaba ayse hanim ben 3 aylik vize aldim ve suan bergendeyim kalis suremi uzatmak istiyorum ne yapmam gerekiyor yardimci olurmusunuz tesekurler

Unknown dedi ki...

Günaydın
             Eğer çok hakiki kredi arıyorsunuz?
WinTrust Mortgage Şirketi krediler, selam için Başvuru
                  Biz, kredi borç veren sertifikalı
işinizde mali yardım istiyor musunuz?
Eğer rüya ev ve araba satın almak istiyorsun?
Eğer bir iş başlatmak istiyor musunuz ve nerede başlamak bilmiyor musunuz?
Eğer sürekli bankalar ve diğer mali kurumlar tarafından geri çevirdi mı?
Biz% 3 uygun faiz oranı ise kredi vermek için daha fazla endişe? 24 saat içinde işleme. Biz 5.000 100.000.000 USD aralığında kredi vermek, E-posta: dporterwintrustmortgage@outlook.com

   Biz dinlemek için sabırsızlanıyoruz
WIN GÜVEN MORTGAGE

Unknown dedi ki...

Eğer bir işletme kredisi, kişisel kredi, ev kredisi, araba arıyoruz
kredi, öğrenci kredisi, borç konsolidasyonu kredi, teminatsız kredi, girişim sermayesi
sermaye, vb .. bir banka veya mali bir kredi olsun reddetti
Doğru yerde bir veya daha fazla reasons.You için için ayarlama
Sizin kredi çözümleri! Ben vermek, özel borç veren duyuyorum
Düşük faiz oranları ve uygun fiyatlı olarak şirketler ve bireyler
% 2. e-mail ile bana ulaşın lütfen
(loancompany9090@gmail.com)

uzaksahillerde dedi ki...

Ayşe hanım, peki ya İrina Bergseth isimli rus anne hakkında bir şey biliyor musunuz? Dedikleri doğru mu? Norveçte çocuklara tecavüz bir adet mi?

uzaksahillerde dedi ki...

Ayşe hanım, peki ya İrina Bergseth isimli rus anne hakkında bir şey biliyor musunuz? Dedikleri doğru mu? Norveçte çocuklara tecavüz bir adet mi?

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar Ben Norveçe yerleşmeyi Ve Orada Yaşamayı Çok İstiyorum Bana En Kısa Ve En hılzlı Oturma İzni Çalışma İznini Naıls Çıkartabilirim Lütfen Yardımcı Olurmusunuz

Unknown dedi ki...

norveç e gidip çalışmak için ne yapmalıyım. Bir arkadaş bunu güzel bir şekilde anlatabilir mi?

Unknown dedi ki...

Gökçe hanım bir hafta sonra shengen vizesiyle stavanger gelincem bilgi ve tecrubelerinizi paylaşabilirmisiniz.kemaltekin.av@gmail.com

Unknown dedi ki...

Gökçe hanım bir hafta sonra shengen vizesiyle stavanger gelincem bilgi ve tecrubelerinizi paylaşabilirmisiniz.kemaltekin.av@gmail.com

Unknown dedi ki...

Bende litvanyada daimi oturum sahibiyim. Norveçe gidebildinizmi, orada çalıgşmak için ne yapmamız gerekiyor. Bilgi verirseniz sevinirim

Gaffer dedi ki...

Slm Ben Turk ve rus vatandasiyim suanda rusyanin murmanks sehrinde yasiyorum gida teknisyenligi okudum rusyada norvecte gecerlimidir norvece yerlesmek istiyorum lutfen yardim eder misiniz,minnet duyarim.saygilar ....gaffer_tsdmr@hotmail.com

Yorum Gönder