Edalim senin yuzunden bu halim 9/14/2010 03:50:00 ÖS

Uzun zamandir beklemedeyim. Annemler de geldi hep beraber oturmus bekliyoruz. Bir amac icin burda olduklarindan sanirim onlar da yavas yavas sikilmaya basladilar. Yazligi birakip, oy bile kullanamadan buraya  surukledim onlari buraya. Ama napiyim 2 hafta once gelir dediler. Neyse ki havalar iyi gidiyor Oslo'da. Hatta su an babam balkonda gunesleniyor...

Eger annemler gelmeseydi ben de evde bayagi bir sikilacaktim sanirim cunku hem hareketlerim kisitlandi, hem de cabuk yoruluyorum. Aldigim kilolari, davul gibi sisen ellerimi ayaklarimi, korkunc sivilcelerimi gordukce de moralim bozuluyor. Edalim senin yuzunden bu halim diyip, arada "hadi artiiiiiik !!!" diye durtesim geliyor :)

Isten uzak olmak hem guzel hem kotu. Sanki kendimi dislanmis hissediyorum. Gecenlerde bir sirket toplantisinda yeni organizasyon chartini koymuslar, benim ismim yok. Bayagi bir bozuldum tabi :) Ama sonucta izinden donunce hangi bolumde ne olarak basliyacagim belli degil, o yuzden nereye yazacaklar ki benim ismimi.

Bu arada %100 maasla, 10 ay (46 hafta) olan dogum iznine babaya verdikleri 10 haftalik izin ve dogum oncesi ciktigin 3 haftalik izin de dahilmis. Yani 10 ay oluyor sana 33 hafta yani 8 ay gibi birsey. Benim butun hayallerim suya dustu tabi. Butun yaz tatilini Turkiye'de gecirmenin hayallerini kuruyordum. Ama neyse bunlarin hicbiri onemli degil.

Su an tek onemli olan sey edali bebisin sagsalim aramiza katilmasi....

10 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba oncelıkle hayırlı olsun hamılelıgınız.bız su an kısa surelıgıne ısvecteyız(3 ay kadar) esım turkıyede unıversıtede ogretım gorevlısı buraya gorevlendırme ıle geldık.
esım norveç bergen unıversıtesınde doktora ıcın kabul aldı ve bız ev kıraları hakkında bılgı almak ıstıyoruz.ben turkıyede oğretmenlık yapıyordum orada calısmayacagım.acaba aylık 15bın kronla ıkı kısı gecınebılırmıyız(mutevazı sartlarda) benım orada ıs bulmam kolay olur mu?
ayrıca orada bebek dusunuyoruz cunku geldıgımızde 5 yıl kadar kalmak zorundayız.bılgı verırsenız cok sevınırım..

Ayse dedi ki...

Merhaba,
Ben Osloda oldugum icin Bergendeki yasam kosullarini burasi kadar iyi bilmiyorum ama kiralar icin www.finn.no sitesine baktim. Gordugum kadari ile tek odali evler 5000, 2 odali evler 7000kronedan basliyor. Yani ev masrafi ve mutfak giderleri 10-12 bin krone arasinda degisir diye tahmin ediyorum. Yani 15 bin ile gecinilebilir ama gercekten cok mutevazi hatta birazda kisarak. Ne ogretmeni oldugunuzu bilemiyorum o yuzden is bulmaniz konusunda yorum yapamiycam. Cocuk icin devlet 900 krone yardimda bulunuyor. Osloda 1 yasindan itibaren yuvaya verilebiliyor ve yuva fiyatlari 2500 krone civarinda. Eger yuvaya vermeyip kendiniz bakarsaniz devlet ayrica bi para veriyormus. Bence Norvec cocuk yapmak icin cok uygun bir yer. Huzurlu bir hamilelik gecireceginizi tahmin ediyorum. Universitenin sosyal imkanlari ve yardimlari oldugunu da tahmin ediyorum. Baska sorulariniz olursa lutfen yazin. Umarim sizin icin hayirlisi olur.

Adsız dedi ki...

COK TESEKKUR EDERIM CEVABINIZ ICIN COK MUTLU OLDUM.BEN FRANSIZCA OGRETMENIYIM AMA NE YAZIKKI TURKIYEDE CALISMA OLANAGIMIZ OLMADIGI ICIN INGILIZCE OGRETMENLIGI YAPIYORDUM.IS BULABILIR MIYIM BILMIYORUM.ACABA BIR MAIL ADRESI YA DA FACE VARSA VE MUMKUNSE VEREBILIR MISINIZ SORMAK ISTEDIGIM PEK COK SORU VAR :)
INSALLAH HAKKIMIZDA HAYIRLISI OLUR TESEKKURLER..
BU ARADA ISMIM TUGBA COK MEMNUN OLDUM TANISTIGIMA..

Ayse dedi ki...

Bende memnun oldum, bana ayseince@gmail.com'dan ulasabilirsiniz. Elimden geldigince yardimci olmaya calirisim...

Adsız dedi ki...

cok tesekkur ederım ayse hanım mail adresınıze bır mail attım:) umarım bunaltmam sızı cok sagolun..

Adsız dedi ki...

ayse hnm norvecteki tecrubelerinizi buyuk keyifle okuyorum..saygılarımla serkan

Ayse dedi ki...

Tesekkur ederim, yazmaya devam edicem :)

Adsız dedi ki...

ayşe hnm merhabalar..size ilk mesajımda o kadar cok sey yazmıstım ki ama yorum gonder kısmında gerekli işlemi yapamadım dolayısıyla gitmedi ve hepsi telef oldu..saglık olsun ben yinede yazarım.bu arada ufaktan kendimden bahsedeyim.32 yasındayım evliyim ve 2,5 yasında alp eren adında bir oglum var..(şimdi aklıma geldi umarım sizin ufaklıkta saglıklıdır henuz dogmadı dimi?? )yabancı ülkelerde yasayan türklerin o ulke hakkındaki tecrübelerini anlatan yazıları okumayı cok severim..haa eşinize ve size bravo 35 li yaslarda herseyi bırakıp hiç bilmediğiniz bir yere gitmek cesaret ister..yepyeni bir hayat..nette ülkeler hakkında bilgi toplamamın sebebi oglum.biliyorum henuz cok erken ama ben onun lise ve üniversite eğitimini yurtdısında almasını istediğim için nette dolasıp ülkeler hakkında bilgi topluyorum derken norvec aklımdan gecti ve derken sizin yazılarınızı okumaya basladım, walla yazdıklarınızın cogunu okudum :) alıskanlık oldu galiba..neyse daha fazla kafanızı şişirmek istemem...saygılarımla eşinize sevgiler

Ayse dedi ki...

Merhabalar, bizim kizimiz dunyaya geldi. 3.5 haftalik oldu bile. Evet gercekten de zor bir karar oldu bu yastan sonra kalkip ulke degistirmek. Hala da alismaya calisiyoruz. Size Isvecteki okullara bakmanizi da tavsiye ederim eger simdiye kadar incelemediyseniz. Cunku burda beraber calistigim arkadaslar var cesitli ulkelerden ve Isvecte universite okumus, master yapmis. Hem ogretim dili Ingilizce imis hemde bedavaymis.
Alp Erene ve esinize sevgiler...

Adsız dedi ki...

slm lar..demek kızınız dogdu..gözünüz aydın allah saglık nasip etsin.henüz isvecdeki eğitimle ilgili sartlara bakamadım hemencicik bakayım.zaten norvecin herseyden öte cok pahalı oldugu duymustum.gerci herseyden onemli olan kalite ve keza 3-5 asagı yukarı cokda onemli degıl,nihayetinde su hayatta cocugumuzdan daha degerli birşey goremiyor insan..bu forumunuzda daha fazla yazı kirliliğine sebep olmak istemiyorum.benim mail adresim serkan_socrat@hotmail.com
ara sıra hal hatır ve aklıma takılan sorularla ilgili size donus yapmak isterim..kendinize eşinize ver herseyden öte bebişinize
iyi bakın..saygılarımla serkan

Yorum Gönder