Turkiye mi Norvec mi? 3/22/2012 02:41:00 ÖS

Aklimdaki en buyuk sorulardan biri bu su anda. Memleket hasreti mi basti yoksa burasi mi baydi bilemiyorum. Yada sadece kurtlandim kasiniyorum. Ama ben sıkıldım.
Her yerin oldugu gibi buranin da oraninda avantajlari dezavantajlari var farkindayim. Burda daha yeni bir duzen oturtmusken, isimiz gucumuz varken kalkip herseye tekrardan baslamak sacmalik mi?
Tek basimiza, sohbetten muhabbetten uzak, hasretimizi Turk dizileri seyrederek dindirmeye calismak, ailelerimizi, arkadaslarimizi ozlemek, bir sorun oldugunda, bu saglikta olabilir yada cok daha basit birsey de, simdi napicaz diye kara kara dusunmek, cocugun burnu akiyor yuvaya gidemez, kime birakicaz diye tutusmak, ana dilini konusamamak, espiri yapamamak yada yapilani anlamamak zor geliyor yaa. Valla zor geliyor.
Isi ancak Istanbul'da bulabilecegimize gore donecegimiz yer orasi. Trafikte delirmek, kalabaliktan nefes alamamak, yesil gormeye hasret olmak, insanlarin hirslarina tanik olmak, doyumsuzluklari, vefasizliklari, haksizliklari gorup yasamakta kolay degil ki be kardesim. Bu arada egitim sistemiymis, calisma sartlariymis, bu konulara girmiyorum bile...
Arada soruyorsunuz bana, nasil gelebiliriz, nasil okula gidebiliriz diye ama ben boyle dusunceler icindeyken ne diyim ki? Ne isiniz varmi diyim yoksa durma kos gel mi?

25 yorum:

Trippy dedi ki...

Merhaba blogunuzu severek takip ediyorum. Ozellikle norveci. Sormak istedigim bir soru var ama size ulasacak bir e mail adresi bulamadim. O yuzden burdan soruyorum. Norvecte doktor maaslari ne kadar. Arastirdim ama bulamadim. Tesekkur ederim simdiden.

Ayse dedi ki...

Merhaba, bende simdi baktim. 2010 resmi istatistiklerine gore ozelde aylik 61000 NOK, devlette 65000 NOK imis. Uzmanlik alani bakilmadan, tum saglik sektoru calisanlarinin yillik ortalama maasi 750.000 NOK imis. Bu rakamlar brut rakamlar ama Norvec icin bile cok iyi para :)

Trippy dedi ki...

Hemen cevap verdiginiz icin ayrica tesekur ederim. 750.000 NOK ile norvecte guzel yasamakta sıkıntı olucagini sanmiyorum. Ama hem guzel yasayip hemde birikip yapmak mumkun mudur.

Ayse dedi ki...

Aslinda bu size bagli ve tabi burda gecindirmeniz gereken bir aileniz olup olmadigina. Ama bence her halukarda birikim yapabilirsiniz. Tabi eger her aksam disarda yiyip, her tatilde uzak dogu yada Amerika seyahati yapmazsaniz :) Ama dedigim gibi bence kesin bir miktar birikim yaparsiniz...

Trippy dedi ki...

Kusura bakmayin rahatsiz ediyorum ama baska sorucak bir kisi veya ingilizce bir internet sitesi bulamadim. AB ulkesindeki bir tip fakultesinden norvecteki ingilizce egitim veren bir fakulteye gecis oluyor mu. Bir de okul uucretleri ne kadar. Bir emlak sitesi falan var mi ? Bir de bizim teknosa veya gittigidiyor tarzinda bir site var mi ? Cok tesekkur ediyorum simdiden :)

Ayse dedi ki...

Norvecce siteler icin Google translate'i kullanmanizi oneririm. Cevirisi oldukca iyi. Yani ben oyle yapiyorum. Emlak ve is ilanlari hatta ucak biletleri ve kullanilmis esyalar icin www.finn.no sitesini kullanin. Elektronik esyalar icin www.elkjop.no

Koray Çırak dedi ki...

En son facebook iletim;

"Emniyet şeridini ihlal edeni sıkıştırıp, seride sokmayıp bide üzerine polise yakalatmanin keyfi bi başka.. :) zaten deli oluyordum *bne*lere, ona patladi :) gerçi çoğunu yakalamislar :))"

İstanbul akşam tarifiği malum, insanlar acil durum şeridinin anlamını halen anlamış değiller. Yaptığım belki hoş birşey değil ama kesinlikle onun yaptığından daha iyi birşey :)

Sizin yazdığınız,
"Trafikte delirmek, kalabaliktan nefes alamamak, yesil gormeye hasret olmak, insanlarin hirslarina tanik olmak, doyumsuzluklari, vefasizliklari, haksizliklari gorup yasamak"

bunlarla yaşamak gerçekten büyük bir sıkıntı. İnsanların bencilliği, zekasının çok yüksek olduğunu düşünüp kendini üstün görme vb.. Ben sıkıldım gerçekten. Ne zaman yurt dışına çıksam sanki ömrüme ömür katıyorum. Stres denen birşey kalmıyor. İstanbul zor ama malesef bende Türkiye'de İstanbul'dan başka yerde mesleğimi yapamam. Bu yüzden aklımıza koyduk, ne pahasına olursa olsun gelicez Norveç'e.. Bence siz, bloğunuzu devam ettiğiniz sürece belki kendi yakın arkadaşlarınızı getiremezsiniz, ama Oslo'da yeni bir arkadaş grubu oluşturabilirsiniz. :)

Ayse dedi ki...

Emniyet seridinde benim de sikistirmisligim vardir ama sonra manyak cikar diye tirsip biraktim :)

Blog sayesinde burda yakin bir arkadasim oldu bile. Devamini bekliyorum :)

Koray Çırak dedi ki...

Eşim de zaten o konuda kızıyor şu anda bana : )

Umarım arkadaş çevreniz dilediğiniz şekilde genişler..

Colorful dedi ki...

Yaklasik 1.5 yildir Bergen'de yasiyorum.Turkiye'de 9-10 yillik bir calisma hayatindan sonra Norvecli bir firmanin is teklifiyle geldim.Benim icin en buyuk sok calisma sartlarinin ve ortaminin rahatligi, aile yasaminin is yasamindan cok daha onemli olmasi ve evet bazi noktalarda elestirmeye devam etsemde insanlarin kesinlikle her acidan esit olmalariydi. Elbette farkli bir dil zorluyor, herkes cok iyi ingilizce konussa da kendi dilleri var ve elbette onu tercih edecekler oncelikle. Bergen'de malum iklimde biraz zorlayici olabiliyor, keza durmaksizin yagmur :) Ama yinede tum olumsuz noktalari listelesem bile Norvec'in Turkiye ile kiyaslanmayacak duzeyde oldugunu kabul etmek gerekiyor, medeniyet olarak cok ama cok ileride gercekten. Cok guvenli bir ulke, insan haklari, calisan haklari ile cok cok adim onde.

Mine Volle dedi ki...

Merhaba, tatil icin norvec hakkinda internette dolasirken yazilarinizi okudum. 15 yil fransada yasamis birisi olarak, hisettiklerinizi anlayabiliyorum. İki sene once tekrar istanbula yerlesince genis bir nefes aldim. Fransa norvec gore daha tutucu ve yabancilarin yasamasi daha zordur diye tahmin ediyorum. Sizin gibi cocuklarimi ailemden uzak calisarak kreslerde falan buyuttum. turkiye vs yabanci ulke deyince iki arada bir derede kaliyor. Tavsiyem bir an norvecceye hakim olmaniz. Turkiye'deki yasam sevinci sprontane coskular avrupada yok.. Ama karsiliginda huzur var. Yaz tatillerinde turkiyeye gelmek, norvecte turklerle kanka olmak iyi. Cocugunuz okula baslayinca norvece iyice baglanirsiniz..ve bir sure hem turk hem de iraz norvecli gibi hissetmeye baslarsaniz. Her kulturden alinacak guzellikler var. Bana iraz boyle oldu, belki esimin fransiz olmasi etkili olmustur. Kendinize iyi bakin. Seker bayraminda osloya geliyoruz gemiyle. Tavsiyelerinizi okuyacagim. Sevgiler. Mine Volle

Ayse dedi ki...

Merhaba, Norvec'in Turkiye ile karsilastirilamayacak kadar ileri duzeyde oldugu tartisma goturmez tabi. Bunu sadece kaldirimda yururken bile hissediyorsunuz. Istanbul'a gidince medeniyet ordaymis diyorum ama iste yine de burasi zor geliyor.

Mine hanim sizin de dediginiz gibi bir an ance Norvec'ceyi ogrenmek lazim. Cocuk da okula baslayinca cok zorlanicam yoksa. Ama ne yalan soyliyim hic icimden gelmiyor. Bu yastan sonra dil ogrenmek cok zor geliyor. Eger Turkiye'ye donersem eminim bende kocaman bir nefes alicam ama oranin zorluklarini da yasiyacagimi biliyorum. Bakalim hayirlisi :) Size iyi tatiller, keyfini cikarin!

Adsız dedi ki...

Merhabalar ben Norvec te tip dalinda uzmanlik egitimi almak istiyorum bunun icin Norvec hukumetinin benden kabul icin istedikleri nelerdir.Simdiden tesekkur ederim

Adsız dedi ki...

Ayse hanim ben, esim ve 15 aylik oglum ile Drammen de yasiyorum... sizle ve ailenizle mutlaka tanismak isteriz... blogunuzu 1 Saat once kesfettim... Norvec te akli basinda Turkler ile tanisamamak bizim en buyuk sikintilarimizdan biri... asli.sy@gmail.com

ersin dedi ki...

Ayşe hanım;
Norveçte çalışan türk doktorlar hakkında bilginiz var mı ,ben anestezi uzmanıyım ve norveçte çalışma olanağı varsa gelmek istiyorum.Bu konuda oradaki türk doktorlarla iletişim kurmak isterim

Adsız dedi ki...

Hala bergende yasiyor musunuz? Biz de genc bir cift olarak yeni tasindik buraya ve deneyimlerinizi duymak sizinle sizde isterseniz tanismak isteriz

Adsız dedi ki...

Merhabalar gercekten aradığım bircok sorunun cevabını buldum cok tşkler.Ben Mimarim acaba Norvecte Ortalama maaş nekadar ? Birde yüksek lisans düşünüyorum acaba orada hem okuyup hemde calısabilirmiyim... Saygılar

Adsız dedi ki...

Öncelikle merhaba :)
Türkiye'de tıp ya da diş hekimliği okuyup Norveç'te çalışabilmek mümkün mü? Denklik gerekiyor mu? Gerekiyorsa nasıl bir alabilirim? Sınav var mı ve nasıl? Norveççe bilmem gerekiyor mu? Bununla ilgili beni bilgilendirecek bir internet sitesi var mı? Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar.

Unknown dedi ki...

doktor olarak çalışmak için çok iyi düzeyde norveç ce isterler ki baya araştırdım bu da asgari 1 yıl süre ile çok sıkı bir çalışma gerektiriyor

Unknown dedi ki...

Merhabalar Ayşe Hanım,
Eşim ve ben de Norveç'te yaşayabilirmiyiz şu anda onu araştırıyoruz. Kabul edilirek öğrenci olarak gelmek en kolayyol gibi geldi, ancak ikimiz de öğrenci olursak geçinecek kadar para kazanabilir miyiz bilemiyoruz. Ya da en azından ben çalışsam o okula gitse de olur dedik ama gitmeden nasıl iş bulabilirim hiçbir fikirm yok. Lojistik sektründe çalıştım şu anda da 9 aydır bir bankada çalışıyorum. sizde bu şartlarda iş bulabilir miyim Norveç'te? Saygılar
Ecem

Unknown dedi ki...

Mrba
Ben almanyadayim ve nervica gitmak istiyorum multaci olarak tabi bn suryiali turklerdenim ama biraz korkum var yardimci olurmusun

Unknown dedi ki...

Mrba
Ben almanyadayim ve nervica gitmak istiyorum multaci olarak tabi bn suryiali turklerdenim ama biraz korkum var yardimci olurmusun

Abid dedi ki...

Norveçte diş hekimligi uzmanlik okumak olur mu ve neler gerek

Unknown dedi ki...

Ben de anestezi uzmanıyım Türkiye de Norveç ve ye 1 sene gibi bir Zaman ayırıp senede 3-4 sefer 1-2 haftalık seyahatlerle Norveç te yaşasam acaba dil sorununu çözermiyim

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Eşim ve ben uzman diş hekimiyiz. Norveç te çalışmak istesek resmi işlemler nasıl oluyor? Teşekkürler...

Yorum Gönder