Park cezalari 1/09/2013 09:24:00 ÖÖ

Bir kere de yakalamasaniz olmaz mi? Her seferinde mi enselenir bi insan. Bunlar resmen cakal. Pusuya yatip bekliyorlar, biri yanlis parketsin de ceza keselim diye. Evlerin arasinda daracik bir sokak, hicbir sey yok, nolmus yani parkettiysem yolun sonuna dogru, neyi engelliyor. 800 nok ceza mi olur. Alkollu mu kullandim, hiz mi yaptim. Hadi tamam yasak anladik, ama 1 saat icinde nasil yakaliyorsun zirt diye. Hani burda is gucu pahaliydi. Park cezasi kesecek bu kadar adami nerden buluyorsun. madem var karlari temizlet. Kaldirimlarda yurunmuyor. Patir patir dusuyorlar yine de agizlarini acip ta bir sikayet etmiyorlar ben de bunu anlamiyorum kardesim. Para toplamaya gelince supersiniz.

Surekli sikayet edip duruyorsun, sen donde bir kendine bak Ayse hanim. 4 senedir ordasin, iki Norvecce kelimeyi biraraya getirip cumle kuramiyorsun hala. Entegrasyon desen yok, action desen yok, otur kicinin ustune sikayet et dur!

12 yorum:

KARAŞAHİN dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
KARAŞAHİN dedi ki...

Merhaba Ayşe hnm,
Türkiyede olduğu gibi norveçtede park sorunu var sanırım =)Burada polisler o kadar acımasız degil,sokak aralarına parka ceza yiyen henuz görmedim ve 300 lira park cezasımı olurmuş el insaf yanii. Lykke har en fin dag

ozankuyucu dedi ki...

orada kala kala içinizdeki türk çıkmış resmen. :D
türkiye'de dar bir yoldan geçerken sağda solda yasak olduğu halde kaldırımlara park etmiş araçların ortasından mecburen yoldan giderken karşıdan hız kesmeden korna çala çala gelen arabalardan kaçmak için park eden otomobillerin üzerine çıktığınızı hatırlayın. o zaman demişsinizdir muhtemelen ''şunlara ceza kesseler olmuyor dimi?'' diye. şimdi kesiyorlar onu da beğenmiyorsunuz :D

Adsız dedi ki...

salam,ayshe xanim,men azeriyem, biz eshimle norvechde yashamaq uchun getmek isteyirik. bu konuda internetde arashdirdiqda sizin bloqu gordum ve yazilarinizi chok beyendim. rice etsem bu konuda bize yardim ede bilersiniz mi? hangi yollarla orda kala biliriz yasal olaraq, sizden cevab gozleyecem.

Unknown dedi ki...

Selam ayse hanım neden daha çok sık yazmıyorsunuz
Benim esim subat 28 orda olacak acaba hangi kurum yardımcı olabilir ev ve iş hususunda,eşim Avustralya vatandaşı olarak gelecek yani çifte vatandaş,cevabınız için teşekkürler.adım meral

Adsız dedi ki...

bu ülkeye tasinmayin arkadaslar gercekten cok samimi soluyorum herkes burda yasiyamaz.benim esim almanyadan geldi buraya evlendikten sonra kafayi yiyo burada geldigine bin pisman.hava sartlari cok kötü günes insanin nese kaynagi bunu anladim türkiyenin insaniyla bunlari kiyaslayinca.ülkeleri gibi kendileride soguk komsuluk yok insanlik desen hic yok hele türksün öl belki gözü kötü goren biri yardim eder oda seni tam secemedigi icin.benim esim burda taxicilik yapiyor saci siyah diye binmekten vazgecenler oluyormus,gülüyorum anlatiginda ama cok aci bir durum aslinda.cok cahil norvec halki degisik kültürlere saygilari yok anadilini konustugunda hepsi mal gibi dönüp acayip acayip bakiyor,heryerde senin yabanci oldugunu hisetirmek icin elinden geleni yapiyorlar.sakin gelmeyin buraya nereye giderseniz gidin scandinavia türkler icin yasanilacak ülke degil gelcen uc besgün gezip gidicen,cok bunalim biryer.avrupa buralardan cok cok daha iyi yasamak icin

Adsız dedi ki...

birde buraya gelen türkiyeliler hep konyanin yobazlari dolmus,konyanin köyünden cikmis geliyor buraya hayvan gibi nerdeyse 15 saat 20 saat calisiyorlar burda et yemeye korkuyolar turkiyeye gidincede inekler kesip yiyolar,bu sekil hava aticaklar diye ordaki insanlara kendilerini yanlis gösteriyor yanlis gösteris yapiyor.sonrada türkiyedeki insanda bu sonradan görmelere bakip aaa demekki bunlar hep böle yasiyor ne güzel biz neden bole yasamiyalim diyip ruyalara daliyor,yapmayin bu hatayi arastirmadan sadece görünüse aldanmayin.

Adsız dedi ki...

Adsiz bi adini yaz hele

Unknown dedi ki...

blogunuz hala aktif mi bilmiyorum.ama erasmus öğrencisi olarak norveçe gelme durumum var.tabi öğrenci bütçesiyle nasıl olacak onu düşünüyorum:( sizce en az nekadarla yaşarım?

Unknown dedi ki...

Pinki maydanoz ben aile birlesiminile geldim esim norvecli ve maasi tam yatmasina ragmen ay sonu ya gliyor ya biz zorla getittiriyoruz.Zaten getirememe gibi bir sansimiz yok.Sadece bir kac ornek vereyim hayat pahaliligina dair okula giderken 1 otobuse binsen fiyati 12lira.Bir kutu kola 10lira bir kahve 12lira , hava soguk uzerie ceket lazim en ucuzu 300lira bir swearshort 180liradan basliyor.Ogrenci parasiyla geleceksen hic ugrasma, gekirin yerindeyse hem gel daglari ovalari fjordlari karakisi 15derece sicaklikdaki yaz aylarini gor erasmusu bitirirken tatil yaptim de git:)

Unknown dedi ki...

Madem konu park cezasi anlatayim:) geldim dil okuluna basladim 1.gun q-park sirketine ait park fisi odeme ve alma makinasina 6 saatlik odeme yaptim okulda 3 saat kaldim ama makinelerde para ustu verme sistemi yokmus:) adamlar acikca diyor hesabini iyi yap zamanini bil yoksa sonradan aglama diye;) sutten agzim yadi obursu gun sabah okulun muracatesine yillik park karti almaya gittim.Benden once sirada bir somalili vardi biraz uzun konustular sonra sira bana gecti yillik abonmanimi aldim toplamda 10 dakikalik bir sure gecirdim araba parkyerindeyken geri dondugumde sari bir ceza fisi 730kron:)) Turk usulu cezayi kesen parkatoru buldum eline fisi vermeye calistim ama Yemedi:))) yapabilecegim birsey yok anasube oslo yu ara dedi.Bismillah demis olduk 10dakika da zaten zugurtken 250 tl zarara girmis olduk bu 1 :)

Aradan iki hafta gecti taze bwbwgim var hastalandi hastanede kalmasi gerektigini soylediler.Hastanede kalacagi sureye gore park abonmanligi veriyor 50kr sabit ucretle:) Aldik.Aldik ama cocuk hasta gurbetbelde ne doktor doktora bemziyor ne hemsire hemsireye:( o sinirle park kagidini arabanin on gogsune koymayi unuttum:) Geri dondugum de 580nok luk bir sari ceza fisi daha:)) avcumu yalayarak cocugu tabircu ettik.
Norvece gelip araba kullanipta ben park cezasi yemedim diyebilecek kisiyi aknindan operim:) Parkcilar tazi tipleri gor tam at hirsizi biri kucagimiza dussede cezayi yerlestirsek diye kose bucak saklaniyorlar

Ayse dedi ki...

veysel karaarslan, diyorumki herhalde bunlar kestikleri cezalardan komisyon aliyorlar. Yoksa ben burda boyle bir hizda boyle ozveriyle calisan bir meslek erbabi gormedim! hele o hastane yokmu, sinir oluyorum. Legevakta gitmisim. Kac saat bekletecekleri belli degil, bir de park suresi takip ediyorsun hasta hasta...

Yorum Gönder