Yine yeniden domuz gribi 1/03/2013 01:33:00 ÖS


 Evet domuz gribi Norvecte ve ozellikle Oslo bolgesinde yine ortaya cikti. Gecen hafta 11 yasinda bir cocuk oldu malesef. Sadece dun tek bir hastanede 20 vaka tespit edilmis. Haberler Turkiye'de de cikti. Iste burada


2009'daki salginda 30 kusur kisi olmustu. Niye yine burda cikti ki bu? ben size diyorum burda bir problem vaaaarr... 4 saat bekledik gecen gun acilde bizim kiz icin, hemsire bile gormeden. Bir sehirde 24 saat acik olan sadece bir acil servis olur mu? Ve bu sehir dunyanin en zengin ulkelerinden birinin baskenti, boru degil!

Ya bi soyleyin bana ben mi cok pimpirigim, bende mi problem yoksa gercekten burda mi?

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Problem burda kesinlikle, cunku saglik sistemi konusundaki tum yorumlariniza katiliyorum. Maalesef anlamadigim sekilde buranin halki bu sistemi degistirmek icin kilini dahi kipirdatmiyor.Norvecli tum arkadaslarim benden daha cok sikayet ediyor ama bunun bir faydasi yok degisime.Norvec petrolun bulunmasiyla zenginlesmis bir ulke ve bu 60larda oluyor, o vakte kadar sefil, fakir bir ve minumumlarda yasamaya alismis bir ulkr.Saniyorum bu mantalitenin degismesi icin zaman gerekiyor, hala bu zenginligi sindirebilmis degiller, daha iyisini gormedikleri icinde (2013 yilina girmisken, internet bu kadar yayginken ve Norvecliler bu kadar seyahat ediyorken nasil olabiliyor bilmiyorum ama oluyor) sistemi yargilayamiyorlar.Yargilasalarda degistirmek icin ugrasmiyorlar keza devlet bunlarin gozunu oyle bir boyamis ki biz soyle sosyal ulkeyiz, boyle zenginiz diye. Hep diyorum bu ulke Avrupanin 100 yil gerisinden geliyor diye, bir 100 yil daha lazim bu matematikle :)

Ayse dedi ki...

Aynen katiliyorum, gozleri boyanmis. Daha iyisi olabilecegini dusunemiyorlar. Ama benim tanidiklarim pek sikayet de etmiyor, hatta burda dogup buyuyen Turkler bile kaniksamislar durumu. Ya ne diyim, Allah burda kimseyi hasta etmesin!

Adsız dedi ki...

bende 'adsız'ın yorumuna katılıyorum. 'adsız' a ek olarak sunu eklemek istiyorum eger bu ulke petrolu bulmamıs olsaydı aclıktan birbirlerini yerlerdi diye dusunuyorum. bu ulkede var olan en iyi ve bugunun 100 yil ilerisinde olan tek sey vergi ve para kontrol sistemi. baskada hicbir seyleri yok. norveclilerin aldigi sosyal hizmeti biz 100 kat daha iyi kalitede ve kalifiye kisilerden aliyoruz Turkiye de hemde o kadar ksitli imkanlarla...neyse bu ulke hakkinda soylenecek cok sey var ama fazla yorulmaya gerek yok.

Ayse dedi ki...

Evet kesinlikle vergi ve para kontrolune gelince inanilmazlar. Yada kontrol yerine toplamami desem bilemedim.

Nightwalker dedi ki...

Benim anlamadığım bu haliyle Norveç nasıl dünya sağlık sistemleri arasındaki sıralamada 4. olabiliyor. Hakikaten başka bir şey ölçüyor olmalı bu adamlar.

Bir de özel sağlık hizmeti alma şansı yok mu Norveç'te ?

http://prosperity.com/Subindexes-5.aspx

ozankuyucu dedi ki...

eğer istediğiniz sistemde çalışanların gece gündüz çalışıp size en ucuz ve iyi hizmeti vermeleriyse tabi ki türkiye gibi ülkeler daha cazip.

ancak insanların gece vardiyasına kalmasından rahatsız oluyorsanız, zira siz de gece vardiyasına kalmak istemiyorsanız, cidden acil durumlar için sadece 1 acil servisin açık kalmasına daha sıcak bakarsınız.

zaten daha iyi çalışma şartları olduğu için norveçe gitmemiş miydiniz? şimdi niye norveç'in sağlık çalışanlarının gece vardiyasına kalmasını, yani daha kötü çalışma şartlarına sahip olmalarını istiyorsunuz? cidden istiyor musunuz? mesela siz 2 gün de 1 gece vardiyasına kalmak ister miydiniz?

Adsız dedi ki...

Sevgili kuyucu.eger orda burda 1 numarayiz soyle zenginiz boyle paramiz var boyle sosyaliz diye reklam yapiyorsan o yaptigin reklamin karsiligini da vereceksin.eger veremiyorsan ici bos reklam yapmanin alemi yok.norvec sosyal standardlar ve de saglik sistemi ile afrikayla yarisir ancak dicem olmayacak ama oylede geciyor insanin aklindan.bakmayin turkiyeden oyle gorundugune.

Yorum Gönder