Norvec'e gitme yollari 2/05/2017 12:33:00 ÖS

Norvec'e yerlesme kosullari degisiyor. Benim buraya seneler once yazdigim kurallarin cogu degisti. Hatta genel olarak ulkedeki sartlar degisti.

Son 2 senedir Norvec petrol krizinin etkilerini yasiyor. Petrol sektorunden isten cikarilan calisan sayisi 40 bin! Dusunun bu ulkenin nufusu ne zaten?

Ayrica 2013 yilindan beri sag parti iktidarda ve ister istemez bunun etkileri her alanda goruluyor. Artan vergiler, zorlastirilan immigration kurallari vs...

Oslo'da ev fiyatlari son bes senede %58, son bir senede %23 artti.

Ingilizce is bulmak, en aranan muhendis bile olsaniz, nerdeyse imkansiz hale geldi. Tum sirketler Norvec'ce bilen adam ariyor... vs vs

Once sunu soyleyeyim. Norwegian Language for Skilled Workers denen vize kalkti. Yani ben Norvec'ce ogrenmek istiyorum diye bir dil kursuna yazilip buraya gelemiyorsunuz.

Belki tabi baska yollari vardir ama benim gordugum 3 yol var.

  • Aile birlesimi (kari, koca, cocuk vs)
  • Okul (en mantiklisi yapabiliyorsaniz universite veya master icin)
  • Is (mesleginize uygun is bulursaniz)


Kolay gelsin....

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Ayşe hanım çok acil yardımınıza ihtiyacım var ben 18 yaşında bir kız çocuğuyum ve mümkünse Facebook veya başka bir sosyal ağdan sizinle konuşmak istiyorum lütfen buna fırsat verin

Unknown dedi ki...

Merhaba ben dis hekimligimden bu yaz mezun olacagimda norvecce ogrendigimi vasayarsak orada dis hekimi olmak icin neler gerekiyo ne yapmaliyim biliyor musunuz maaslari da nasil bulamadim da internette

Adsız dedi ki...

Merhaba;1sene için Oslo üniversitesinde doktora sonrası burs kazandım;15sene önce Oslo'da 10gun kalmıştım ama marketlerin hiç Almanya'dakilere benzemediği aklımda kalmış.çok saçmabir soru şu ama yanıtlar mısınız:Türk işi peynir zeytin ve çay bulunabiliyor mu oralarda?

Ayse dedi ki...

:) Turk isi zeytin ve cay var ama beyaz peynir zor. Yayla, Sut Diyari gibi markalarin beyaz peynirleri var ama cok az yagli. Ben pek aradigimi bulamadim daha. Ama zevk meselesi, seven de var.

Adsız dedi ki...

Çok tesekkur ederim cevapladığınız için:) peynir çeşitlerini hatırlıyorum çok çeşitli; tadı farklı ve de pahalıydı marketlerde. İzninizle bir soru daha sorabilirmiyim çok da basınızı ağrıtmadan:)Bu tür damak tadımıza uygun ürünler bütün marketlerde var mı yoksa bu tür ürünleri satan Türk marketleri mi var? Diğer ürünler değil ama kahvaltılık benim için saçma sekilde önemli;)). Ve de sanırım sebze pahalı ve az(yeşillik vs) değil mi.

Unknown dedi ki...

Gerçekten öyle buraya geleli oldu bir 7 ay. Güç bela avukat tutarak falan aldım hakkımı. Ama o araştırıldığında karşına çıkan welfare refah sistemi son demlerini yaşıyor gibi

Gizem dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım. Bu yazınızda okul ile Norveç'e gitmekten bahsediyorsunuz. Aslında tam da aradığım kısım bu. Fakat lisans eğitiminde öncelikle Türkiye'de 1 yıl üniversite eğitimi almış olmak gerekiyormuş. Bu konu hakkında hiçbir sitede tatmin edici bir bilgi bulmuş değilim. bu 1 yıllık eğitim herhangi bir fakülteden mi olmalı yoksa Norveç'te de eğitim göreceğimiz fakülte üzerinden olmalı. Eğer bilginiz dahilindeyse cevaplamanız benim için ciddi manada önemli. Şimdiden teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım. Master için Tromso Üniversitesine başvurmayı düşünüyorum. Başvurabileceğim burslar hakkında bilginiz var mı ?

Unknown dedi ki...

Ben de bekliyorum cevap verirseniz sevinirim..

Nemesis dedi ki...

Merhabalar Ayşe Hanım mailden size yazdım müsait bir zamanınızda cevap verebilirseniz çok sevinirim iyi günler..

Tolga aysel dedi ki...

Merhabalar ayşe hanım ben norveçle ilgili arama yaparken yazılarınıza rastladım. Ben ve nişanlım norveçe yerleşmeyi düşünüyoruz. ikimizde turizmciyiz. Ben hala kktc de yakın doğu üniversitesinde eğitimime devam etmekteyim. aysel_kamilova@mail.ru benim mail adresim burdan bu konuyla ilgili yardımcı ola bilirseniz sevinirim. Tecrübelerinize dayanarak izlememiz gereken yolu söylerseniz çok mutlu oluruz.iyi günler...

Unknown dedi ki...

Türkiyede herhangibir üniversite olmalı..

Yorum Gönder