Bugun... 4/16/2017 11:35:00 ÖÖ

Bu kis benim icin cok farkli idi.

Ulkem icin ne yapabilirim diye bir facebook grubuna mesaj attim, sonra bir grup kurdum ve bir anda cok farkli seyler oldu.

Referandum oylamasinda, parlamenter sistemin devami icin, Ayse sen ne yapabilirsin ki Norvecten? Ama yaptim birseyler, yaptik hep beraber, cok guzel insanlarla, Norvec'in kisini isittik. Ulkesini seven, Ataturk'un izinden ayrilmayan, vatansever eski dostlarimla, yeni edindigim dostlarla guzel seyler yaptik. Guzel insanlar varmis burada da. Cok mutluyum bu acidan.

Umarim bugun herkes once elini vicdanina sonra oy pusulasina goturur. Lutfen geleceginizi karartmayin, beni, bizleri vatansiz birakmayin, Ben cocuklarimin severek, kosa kosa gelip gidecegi, benim birgun donup gelecegim, siginacagim, olecegim bir ulkemin olmasini istiyorum...lutfen!

16 yorum:

Colorful dedi ki...

Ayni dilekleri paylasiyorum sizinle Ingiltere'den.

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe hanım, blogunuzu severek takip ediyorum. Türkiyede durumlar gün geçtikte daha da kötüye gitmeye başladı. Yaşamak her geçen gün daha zor bir hal alıyor. Bir süredir de Norveç hayalimiz var eşimle. Norveçte yaşam, çalışma şartları hakkında ve nasıl Norveçte oturma izni alabiliriz hakkında yardımcı olabilir misiniz bize? Veya bu konuda bilgi alabilecegim yönlendirebileceginiz bir kuruluş var mıdır?

Adsız dedi ki...

Ayşe hanım merhaba, yakında Oslo 'ya taşınıyoruz, sizinle ve bahsettiğiniz o güzel insanlarla tanışmayı çok arzu ediyorum. Facebook grubunu yazar mısınız? Oradan size direk ulaşmaya çalışacağım. Sevgiler. Emek

Adsız dedi ki...

Merhaba, grup acik degil, arama yaparak bulamazsiniz. e-mailinizi yazarsaniz sizinle oradan irtibata gecebilirim. Ayse

Adsız dedi ki...

emailim emek@immortelleinternational.com
Yazarsaniz cok sevinirim. Gorusmek uzere!

Unknown dedi ki...

Ayşe Hanım mrblar, size maalesef şimdilik gönül rahatlığıyla dönebileceğiniz,çocuklarınızı getirebileceğiniz bir ülke sözü veremiyoruz fakat bugünler de geçecek belki de biz bu konuşmalarımıza bakıp tebessüm edip geçeceğiz. Ben Adana'da ülkemizin üst düzey şirketlerinden birinde Finans Sorumlusu olarak çalışıyorum. Fakat oralarda başka bir dünya olduğunu ve o dünyada yer almak istediğimi anladım. sizden benimle caglardolgun@gmail.com adresinden iletişime geçmenizi ve Norveç'te ne yapabilirim konusunda yardımlarınızı rica ederim. Şimdiden teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Ayşe Hanım, ülkemizin en güzel şehirlerinden Antalya'da tıp fakültesi 5.sınıf öğrencisiyim. Aslen Adanalıyım. Nasıl berbat bir halde olduğumuzu tahmin edersiniz. Antalya bile içinde yaşıyorsanız dayanılmaz oluyor. Önümüz çok karanlık! Eğer TUS u kazanıp asistan hekim olabilirsem haftada 90 saatleri bulan çalışma koşullarında çalışacağım. Gerçekten güzel insanlarla yaşasaydım eğer hastaneden çıkmasam bile sorun olmazdı. Doktorlara uygulanan şiddeti hep kınamışımdır. Ancak bugün kbb uzmanına gittim ve bana ayırdığı süre 1 dk bile yoktu. İnsanlar sıra falan dinlemeden affedin ama hayvan gibi içeri giriyorlardı. İlk sırada olmama rağmen 1 saat sonra girebildim.

Sevgilimle çok düşünüp taşındık, bu ülkeye bir insan evladı getirmek istemiyoruz. Biraz araştırdık ve en iyi doktorluk yapacağımız yer Norveç gibi durdu bize. Eğer böyle bir imkanımız olacaksa dil falan sorun değil. 2 yıl sadece bunun için uğraşabiliriz. Bilgilerimiz çok az , düşündük ki burada asistanlığı bitirene kadar para biriktirelim sonra gidelim Norveç'e. 4 yılda yaklaşık 300.000 tl civarı hesapladık, tabii HAYVAN gibi çalışarak. Gecesiz gündüzsüz. En zor bölümde asistanlık yapmaya bile razıyız artık. Rica ediyorum, benimle iletişime geçip biraz bilgi verirseniz çok sevinirim. Oradaki hayat koşulları falan değil artık önemli olan. Doktorluk yapabilelim yeter. Eminim kendi memleketimde yabancı gibi yaşamaktan daha zor değildir yabancı bir ülkede yabancı gibi yaşamak.

Unknown dedi ki...

Mwrhaba orda pretisyan hekim olmakmi daha iyi yoksa petrol muhendisligimi ve avrupa ulkesi vatandasi olmak avantajmi yardim ederseniz cok sevinirim

Unknown dedi ki...

Mwrhaba orda pretisyan hekim olmakmi daha iyi yoksa petrol muhendisligimi ve avrupa ulkesi vatandasi olmak avantajmi yardim ederseniz cok sevinirim

Unknown dedi ki...

Sağlık sektöründe çok açık var norveçte bilginize...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım, blogunuz oldukça aydınlatıcı ve açıklayıcı, ellerinize sağlık. sizinle bu konularla ilgili sohbet etmek ve bir kaç naçizane soru sorup danışmak isterim mümkünse.. Teşekkürler. bestegucun@gmail.com

Unknown dedi ki...

Peki maas araliklari nasil onu biliomusunuz

Sevgül dedi ki...

Ayse hanım merhabalar
Size mail attım ama ulaştımı bilmiyorum sanırım bizde Oslo'ya taşınacağız
Size sormak istediğim bazı şeyler var
Benimle irtibata geçerseniz çok sevinirim
Mailim Sevgul.yenigun@tr.imptob.com
Çok teşekkürler
Sevgül

Unknown dedi ki...

Maaş aralığı bir hekim için yaklaşık 50.000 krondan başlıyor. Eger petrol mühendisi iseniz ortalama aylık geliriniz 100.000 kron.

Ayse dedi ki...

Aylik 100 bin kron petrol muhendisi icin cok anormal yuksek bir rakam. Burada ticaretle ugrasanlar disinda o kadar para kazanmak kolay degil bence.

Yorum Gönder