Gurbet... Ozlem.... 12/06/2017 09:21:00 ÖÖ



Insanin dogustan gelen degistiremeyecegi seyler var. Annen, baban, dogdugun yer, akrabalar falan. Sen koklerinin oldugu yerden kalkip baska yere gidince, gocmen olunca, gurbette olunca, degistimi annen, baban? dogdugun buyudugun yer de mi degisti? Degisti mi biratigin yerdeki aliskanliklar rutinler? Simidin tadi, cayin tadi degisti mi? Baharin kokusu degisti mi? Ezan farkli mi okunuyor? Bogazin kokusu degisti mi? Yok, yok hepsi ayni, hicbirsey degismedi. O yuzden ne zaman goctugun yeri hatirlatan birsey ciksa karsina icinin ciz etmesi, hatta bogazinin dugumlenmesi... Turkiye'de yasayan bir Ermeni gazeteci kendilerini tanimlarken demiski: "Yurtdışında Ezan duyunca gözleri dolan Hristiyanlarız biz". Yani cocuklugunun gectigi, hatiralarinin oldugu, koklerinin derinlere gittigi bir yeri aklindan cikarsan kalbinden cikaramazsin. Ben su an Turkiye Cumhuriyeti vatandasi olsam nolur olmasam nolur, kokusunu bile unutmam ki ama cocuklarim benim hissettigimi hissetmeyecek, onlarin kokleri Oslo'nun donmus topragina mi salacak kendini, nereliyiz diyecekler, nerede daha mutlu olacaklar, daha iyi hissedecekler, bilmiyorum, ne olacak hic bilmiyorum...


9 yorum:

Adsız dedi ki...

Nerede iyi hissediyorlar, nerede mutlu iseler orada olsunlar. 7 yil oldu Turkiye'den ayrilali, evet bazen burnumun diregi sizliyor ama ailemi, arkadaslarimi ozlememden elbette. Yoksa Turkiye'yi inanin ozlemiyorum. Tabii bu biraz kisisel de bir konu, ben de bir yere ait olma hissiyati hicbir zaman olmadi (esim gocmen genlerime baglar :) ) kizim Ingiltere'de dogdu, tam bir Ingiliz. Turkce'yi cok az konusuyor. Ama hic takilmiyorum inanin. Turk olarak yetismesini beklemek zaten haksizlik olurdu. Mutu olsunlar sadece..

Ayse dedi ki...

Benim de tek dilegim mutlu olmalari yoksa gercekten de nerede olduklarinin onemi yok ama ben her zaman kendimi oraya ait hissettim, severek ayrildik biz :) Hatta cocuklar bozuk Turkce konusacaklar diye uzuluyorum hala. Ama olsun napalim, dediginiz gibi mutlu olsunlar sadece.

Adsız dedi ki...

Bende malmöde yasayan biri olarak gurbetin huznunu tasiyorum. Kislari özellikle icime daha da kapaniyorum burda. Her zaman yabanciyiz buralara. Ama bir yandan da ulkeme bakiyorum sahsen orda devamli kalmak da baya zor. Istanbulun trafigi kalabaligi siyasi ve toplumsal ayrismalar. Sen sucusun o bucu. Ulkemden de koptum. Ama dediginiz gibi insan her sekilde dogdugu buyudugu topraklari ariyor. Selamlar yavuz...

Unknown dedi ki...

Merhaba Ayşe hanım. Yazılarınız ve paylaşımlarınız için teşekkür ederiz. Bilgi sahibi olmamızı sağlıyorsunuz.

Ben ve eşim uzunca bir süredir Norveç'e yerleşip orada yaşamayı arzulayan bir çiftiz. Ben su ürünleri mühendisiyim. Mesleğim, Norveç için uygun sanırım. Bazı detaylar hakkında sizinle iletişime geçmek istiyoruz. serhatyilmaz87@hotmail.com benim mail adresim. İrtibat kurarsanız çok mutlu oluruz.

Tüm yaşamınız boyunca başarılı ve mutlu olmanızı dileriz. Hoşça kalın.

Fulya dedi ki...

Merhabs Ayse hanim;
Ben norvecte yasiyorum ve kendime arkadas komsu ariyorum �� buraya geleli 1 yil oldu. Gorusmek komsu olmak isterseniz cokgulenfulya@gmail.com

Özgün dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Özgün dedi ki...

Ayşe hanım merhaba. Ben 26 yaşında bir pratisyen hekimim. 1 yıldır doktorluk yapmaktayım. İyi düzeyde İngilizcem ve kendi kendime öğrenebildiğim kadar Norveçcem var. Yazılarınızı okuyorum. Hep Norveç'e yerleşme, orada yaşama hayali kurdum. Ancak bunu gerçekleştirmek ne kadar mümkün bilmiyorum. Oraya kendimi attıktan sonra da yalnız kalma fikri beni çok korkutuyor. Mesleğimi orda yapmam ne kadar mümkündür? Norveç için bazen mesleğimden bile vazgeçip başka işler yapabilirmişim gibi geliyor. Önemli olan mutlu olabilmek. Uzman olup oraya gelmek sanırım daha mantıklı ancak zaman da geçiyor. Bildiklerime katkıda bulunmak isterseniz tavsiyeleriniz varsa adresim: alkanozgun@gmail.com. Saygılarla

metam dedi ki...

Merhabalar belki biraz alakasiz olacak ama ben norvrc te yuksek lisans yapmayi dusunuyorum ve kalacak yeri hakkinda fazla bir bilgi sahibi olamadim. Yurtta tarzi yerlerde kalinca istedigimiz kiyi oda arkadasi olarak alabiliyormuyuz ? Yurtlarda kiz erkek ayrimi oluyormu?

GiGu Illustration dedi ki...

Keşke yeniden yazsanız... nerdeyse 3 yıl olcak sürekli bakıyorum yeni yazı gelmiş mi diye :(

Yorum Gönder