Haberler... 11/19/2010 05:20:00 ÖS

Bu aralar tatli telaslar icindeyiz. Sonunda bir ev almayi basardik, simdi tasinma, esya alma gibi islerle ugrasiyoruz. Bu sefer ne olduysa oldu, bu ev denk geldi. Daha once yazdigim zorluklari asip ihalenin sizde kalmasini sagladiysaniz kalan surec basit. Emlakci ile bankaciniz aralarinda konusup anlasiyorlar. Sizin birsey yapmaniz gerekmiyor. Emlakci posta ile sozlesmeyi gonderiyor, imzalayip geri postaliyorsunuz. Birgun de bankaya gidip mortgage sozlesmelerini imzaliyorsunuz ve evin anahtarlarini teslim almadan 1 gun once eger pesinat veriyorsaniz bankada olmasini sagliyorsunuz. Hepsi bu!
Bu arada Oslo'ya da gercek kis gelmis bulunuyor. Son 10 gundur surekli eksilerde, hatta haftaya -11 bile gosteriyor hava durumu. Yine yanlis tahmin olmasini umuyorum hatta dua ediyorum. Eger simdiden -11 olacaksa, Ocakta Subatta nolacak tahmin bile edemiyorum. Izinde olduguma sevineyim mi, uzuleyim mi bilmiyorum. Bebegimiz henuz ufak, bu kadar sogukta disari cikarmak cok mantikli degil, o yuzden eve kapanip kalicam herhalde. Ama diger yandan da birara uzun bir Turkiye tatili yapip kisin bir kismini es gecebilirim.
Burada Christmas telasi baslamis durumda. Her yerde hediyelikler, kirmizi esyalar, mumlar, cam agaclari, susler falan. Insanlarda da bir alisveris cilginligi ve yuzlerinde bir heyecan var. Sirketlerin christmas yemekleri, arkadas toplantilari falan baslamis durumda. Bende bugun bizim sirketin yemegine gidicem bakalim. Bu heyecan gecsin, yeni yila girilsin, insanlarin bunalim gunleri baslar. Karanlik uzun gunler, asik suratlar...
Norvecli bir arkadasin kiz arkadasi simdi hamile. Bana cocuk sahip olmanin 'no problem' oldugunu soylersin diye umuyorum diye yazmis. Ben de cevap olarak eger sabir tasi olabilirsen, fedakarlik yapabilirsen, sinirlerine hakim olabiliyorsan.... diye baslayip devam edecekken durdum. Cocugun moralini bozmayayim dedim :)
Herseye ragmen, yani soguga, telasa, yalniz olmaya, her aksam yasadigimiz aglama krizlerine ragmen, Norvec de, bebek sahibi olmak ta cok guzel....

3 yorum:

meraklı yengeç dedi ki...

Canım güle güle oturun eviniz çok güzel gerçekten umarım çok mutlu günler geçirirsiniz ama yazın beni hüzünlendirdi açıkçası her akşam ağlamalar demişsin eda'dan mı bahsediyoruz senden mi. Arkadaşının moralıni bozmadın ama ben aldım mesajı zaten kara kara düşünüyorum iyi oldu :)))

Ayse dedi ki...

Canim tesekkur ederim. Ama gercektende zor ismis bu cocuk isi. Guzelliklerinin yaninda zorluklari da var daha dogrusu. Sanirim su anda en zor gunleri geciriyoruz. Yinede bir gulumsemesi herseyi unutturuyor insana.

Adsız dedi ki...

Norvecte aylik maaslsr tl olarak 6 bindir ama en ucuz ev kirasi tl olarak 3 bindir ve bir ekmek 8 tldir en ucuz sigara paketi 25 tldir. Gerisini siz hesaplayin. Ayrica her ay 20 gun araliksiz yagmur yagar ve yaz mrvsimi turkiyenin sonbahar mevsiminden daha soguk olur. Ne olursaniz olun norveclilrr icin her zaman yabanci ve her zaman asyalisiniz asla onkardan biri gibi gorulmezsiniz. Nirveecteki turkler ya lokantada cakisirlar yada okul yikama isinde ama turkiyeye gelince hava olsun diye abartilar oysaki norvecte hepsinin devlete ev veya araba borcu vardir. Simdi hala norvece gitmek istiyor musunuz:) unutmadan sunuda soyleyeyim bazi erkekler nirvecliler turk erkeklerini sever diyirlar ama oyle degil nirvecli erkeklerin yuzde doksani sizin manken behlulunuzden daha sarisin daha uzun ve daha yakisiklidir. Evde kalmis kimsenin ilgilenmedigi cirkin bayanlar turk erkekleriyle evleniyorlar veya yasli bayanlar:) ben gorduklarimi ankattim ama olsun diye millete yalan konusup milleti kendi yalankarina ozendirmeye gerek yok

Yorum Gönder