Norvec'te ehliyet almak 4/27/2012 03:45:00 ÖS

Bunun basli basina bir is oldugunu soylemem lazim. Hem zaman hem para lazim.

Ben Turk ehliyeti ile Norvec'te 1 sene araba kullanilabilinir saniyordum cunku ben kullandim ama 1 Temmuz 2010'dan beri bu sureyi 3aya dusurmusler. Yani artik Turk ehliyetinizle Norvec'te sadece 3 ay araba kullanabilirsiniz (yorumlari ile "Adsiz" beni uyardi, cok tesekkurler). Sonrada ceviremiyorsunuz. Sanki hic ehliyetiniz yokmus, olmamis gibi butun surece en bastan baslamaniz gerekli. Simdi yapilacaklari siraliyorum...

1- ilk once trafik'e (Statens Vegvesen) form doldurup basvuruda bulunmaniz lazim. Eger mental bir probleminiz yoksa yada suc kaydiniz size mektup gonderiyorlar, ehliyet alma hakkin var diye.

2- hemen en uygun kursu bulmaniz lazim. Fiyatlar burda onemli. Kurstan almaniz gereken egitimler sunlar.
- eger 25 yasin altindaysan trafikteki etik kurallar falan filan (sinifta)
- ilk yardim egitimi (sinifta)
- karanlikta surus (2-3 saat gece cikiyorsunuz hocalarla)
- buzda/ kaygan yolda surus (bu zevkli bayagi tum gunu aliyor)
- koy yolunda surus (4-5 saat aliyor sehir disina cikiyorsunuz. Biz benim pakistanli hocayla bi Isvec yapip geldik, arada alisveris bile yaptik)
- araba kullanmayi bilseniz bile minimum 2 saat surus egitimi

3- Teori sinavi icin kitap var. Alip calisiyorsun. Hatta internette ornek testler var. www.prove.no' daki sorular bayagi iyi. Bu arada teori sinavini almak icin egitimleri tamamlamis olmaniz sart degil. Paralel gidebilir.

4- Teori sinavi icin randevu almaya gerek yok. Gidip giriyorsun. Ama girerken ilk basta sana gonderdikleri mektubu ve kimligini goturmen gerek yaninda. Toplam 45 soru. En fazla 7 yanlis yapabilirsin. Yoksa kaldin. Ve bir daha alabilmek icin 1 ay bekliyorsun. Iyi calis oyle gel diyor sana yani. Sinavi Ingilizce'de alabilirsiniz. Sorular kazik, sasirtmaca falan var, ona gore.

5- Teoriyi gecince ve tum egitimler tamamlaninca kurstaki hoca pratik sinavini ayarliyor.

6- Sinava hocanin arabasiyla beraber gidiyorsunuz. Sonra sinavi yapacak kisi geliyo yanina usulca ve bir kac soru soruyor. Ne biliyim iste kis lastiginin tirnak kalinligi ne olmali, nasil olcersin, yada su isik kirmizi yanarsa ne anlama gelir gibisinden.Sonra hadi sur bakiyim diyor. Yolu o tarif ediyor. Ara yollara sokuyor, teme cikariyor falan. Minimum 45dk. Sonra donuyorsunuz ve sana gecip gecmedigini soyluyor. Eger gectiysen 1 hafta sonra ehliyet postadan geliyor.

Iste boyle. Butun bunlar eger araba kullanmayi biliyorsaniz ve teori sinavini 1 kerede gecebilirsen minimum 12000 NOK tutuyor. Surecte en az 2 ayinizi alir.

Hadi kolay gelsin!

18 yorum:

Koray Çırak dedi ki...

Doğru söylüyorsunuz, başlı başına bir süreç. Verdiğiniz sitedeki "quick testi" gerçekleştirdim de, 10/7 :( kaldım. Ama en azından mantıklı sorulardı :) Teorik önemli olduğu kadar uygulamalı da önemli ve anlattığınız kadarıyla iyi bir eğitimden geçiyorsunuz. En azından baktığım kadarıyla kaza oranı oldukça az (sürücü ve ya yaya kaynaklı) :) Kutluyorum bu arada ehliyetiniz için.. NOT: iyi bütçe ayırmak gerekiyor gerçekten de :)

Ayse dedi ki...

Bu sinava defalarca girenler var. Gercekten de kolay degil. Cok detay var. Kitabin her kosesinden soru geliyor incik cincik...

Adsız dedi ki...

Norvecte polis merkezinden Turk ehliyetinin yalnizca 3 ay gecerli oldugunu duymustum yasami degisti acaba 1 yil oldugundan emin misiniz?

Ayse dedi ki...

Merhaba,
Ben polise sormadim gerci ama buradaki Turklerden biliyorum. Yeni gelen herkes 1 sene boyunca kullandilar. Bize de oyle oldugunu soylediler, bizde kullandik. Kanada'da da 1 sene kullanilabiliyordu o yuzden hic yanlis olabilecegini dusunmedim.

Adsız dedi ki...

"Besøkskjøring" kun i tre måneder
Personer som kom til Norge før 1. juli 2010, kunne tidligere benytte sitt utenlandske førerkort i inntil ett år fra de kom til landet. Personer som kommer til Norge fra og med 1.juli 2010, kan kun benytte sitt utenlandske førerkort i inntil 3 måneder på grunn av innskjerpinger i regelverket. Dette gjelder både for personer som bosetter seg her og for de som oppholder seg her midlertidig bl.a. turister.

Ayse dedi ki...

Evet 1 temmuz 2010'dan sonra gelenler icin 3 aymis. Hemen duzeltiyorum. Cok tesekkurler.

Adsız dedi ki...

ingen årsak :)

Adsız dedi ki...

Bu arada Turk ehliyeti olanlar yaniniza Norvecli ehliyeti olan yetiskin birini alirsaniz esiniz yada arkadasiniz farketmez arabanin arkasina L simgesi yapistirdiginiz surece sorun olmuyor Norvecte araba kullanabiliyorsunuz. L simgesini benzin istasyonlarindan satin alabilirsiniz.Keyifli surusler..

Adsız dedi ki...

Ayse hanim norvec ehliyetini almak icin bu teori sinavini turkce olarak alabiliyor muyuz yada turkce teori calisma kitabi var mi? Norvecce bilmeden yada ingilizce bilmeden nasil olacak bu is? Tercuman falan tutanlar varmis dogru mudur?

Adsız dedi ki...

Mrb gercekten bu blog ilgimi cok cekti tum yazilari okumaya basladimtrdeki ve burda yeni olan arkadaslar icin bi yol gosterici..adsiz arkadas evet statens vegvesene kayit oluyorsun bi surucu kursu araciligi ile kayit olurken tercuman istedigini belirtiyorsun onlar iki uc hafta sonra sana bi mektup iste teori prove ye girmek icin zaman ayirtiyorsun ve onlarin o mektupta verdigi bes tercumanlik burosundan herhangi birinden ayirdigin teori prove icin tercuman istiyorsun teori proveye girdigin gun tlf veya manle tercume ediyor not: teori prove 520 nok tercume sadece bi firmaya sordum 1993 nok yani sadece teori prove ve o tercume 2500 nok umarim yardimci olabilmisimdir:))

Ayse dedi ki...

Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler :)
Ayse

Adsız dedi ki...

Merhaba.Norvec e geleli bir ay oldu.1 aydir araba kullanabiliyorum.2 ayim daha var.bugun ehliyet kursunu aradigimda bana ID numaram olmasi gerektigini soylediler.Yani TC numaramiz gibi bir numara.Norvecte herhangi bir nufus ( registration office)dairesinde kayit yaptirilabilir.ben norvec vatandasiyla evli oldugum icin kayit yaptirdim,ogrenciyseniz yada calisiyorsaniz durum degisiyor.secenek cok.Bir hafta sonra postaniza gonderiliyor ID numaraniz.geri kalani da blogda anlatilanlarin aynisi...Kolay Gelsin...

Unknown dedi ki...

merhabalar

Unknown dedi ki...

ben eu vatandasiyim , norvec te restaurant, fabrika yada temizlik isinde calismak istiyorum, yardimci olacak kisiler varmidir? kiralik oda ve is konusunda... tesekkurler

ferdi dedi ki...

öncelikle merhaba bende norveçe yerleşmek istiyorum türk ehliyeti 3 ay demişsiniz benim şöyle bi sorum olucak ben türkiyede h sınıfı ehliyet kullanıyorum orda bundan faydalanabilirim cvb verirseniz cok sevinirim şimdiden cok teşekkürler

717171 dedi ki...

Kolay gelsın

717171 dedi ki...

Ulsteınvik de yım Norveç yeni geldım göteborg da yasadım usta şef aşçıyım iş arıyorum face de adım adem kummru saygılar

717171 dedi ki...

Kolay gelsın

Yorum Gönder