Saglik- emeklilik falan... 6/22/2012 11:46:00 ÖÖ

Haftaya 10 gunlugune Istanbul'a gidiyorum. Valla ne diyim cok ozledim. Haberleri seyredince icim sikiliyor cok, orda yasarken cok agir geliyordu ama simdi ozluyorum iste. Burdaki arkadasimin dedigi gibi bir ruh var orda. Burasi ruhsuz. Yada biz burda ruhsuz olduk bilmiyorum ki.
Neyse ara ara soyledigim gibi burdaki doktorlara guvenmiyorum ve oraya gelince bizim kizi doktora goturucem, kontrol icin. Saglik islerini hep Turkiye'de halletmek istedigim icin de istege bagli sigortalilik islerini arastiriyorum. En sonunda Ali Tezel'i aradim :)
Burada calistigim icin Turkiye'de istege bagli sigorta isi olmuyor. Yani her ay odeme yapayimda sagliktan, emeklilikten yararlanayim mumkun degil. Ancak Turkiye'ye temelli donus yaptigimda geriye donuk toplu odeme yaparak emekli olabiliyormusum. Ama benim asil ogrenmek istedigim saglik isleri. Turkiye'de yaptigimiz saglik harcamalarinin belgelerini Norvec'e getirip odemesini alabiliyormusum ama bunun da bir sarti var. O da burada perminent resident olmakmis. Henuz bu isleri tam da ogrenemedim ama arastirmaya devam ediyorum. Kesin bilgileriniz varsa siz bana yazin :)
Birsey daha, yine duydugum kadari ile ozellikle Norvecte devlet sektorunde calisiyorsaniz, Turkiye'deki hizmetinizi saydirabiliyormussunuz ve maasiniz hizmet yiliniza gore artabiliyormus. Ozel sirketlerde bu durum sirkete gore degisiyormus. Ben calistigim yerde bunu hic sormadim, oldugunu da sanmiyorum zaten.
Birsey daha duydum. Norvec'te 3 sene calisirsan burdan da emekli olabiliyormussun. Yani 67 yasina geldiginde eger hala yasiyor olursan, Norvec sana emekli maasi bagliyormus.
Dedigim gibi bunlarin hepsi duyum. Arastirmalarim ara ara devam edecek.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

şuanda türkiyedesiniz herhalde :)

Adsız dedi ki...

ne olur yazmaya devam edin norveç hakkında bilgilendirin bizi çok güzel yazılar yazıyorsunuz teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Ayşe Hanım, bu blog için çok teşşekürler. Benimde Norveç'e yerleşme hayalim var. Bu blogu okudukça çok eğleniyorum. Anlatılanlardan Norveç'in kusursuz biryer gibi duymuştum neredeyse. Ama şimdi anlıyorum ki kusurlarıda varmış. Ama yinede bu hayalimden vazgeçemiyorum. :) Peki siz herşeye rağmen, herşeyinizi bırakıp oraya iyiki gitmişim diyor musunuz? Hep bu konuda üstü kapalı konuşmuşsunuz... :)
Lütfen blogunuzu güncellemeyi bırakmayın. Takipçileriniz yeni maceralarınızı dinlemek istiyor!

Unknown dedi ki...

Ayşe Hanım, blog için öncelikle teşekkür etmek istiyorum. Hiçbirşey dışarıdan göründüğü gibi değil, sayenizde iyi yanları ve kötü taraflarıyla norveç hakkında bilgi sahibi oldum. Norveçe yerleşme çalışma gibi benimde bir hayalim var, ancak bu yönde hiç girişimim olmadı, dünyada kişi başı gayrisafi milli hasıla sıralamasında norveç ikinci sırada ama gelgelelim hayat çok pahalı. size sormak istediğim bir kaç sorum var. Ben harita mühendisiyim. bir mühendisin norveçte ort. yıllık geliri ne kadar? bir bilginiz varmı? özellikle harita mesleğinin norveçteki uygulamaları hakkında bilginiz varmı? şimdiden teşekkürler.

Ayse dedi ki...

Merhaba,

Valla ben bazen iyiki geldim diyorum, bazen ya ne isim vardi benim burda diyorum. Yani bir turlu karar veremiyorum, o yuzden acik acik birsey soyleyemiyorum ama su an icin pisman degilim buraya geldigim icin. Yarin ne olur bilemem tabi :)

Burada bir muhendisin ortalama yillik geliri 500.000NOK diyebilirim. Yani vergiden sonra aylik 28-30 bin nok olur. Ama malesef harita muhendisligi ile ilgili hicbir fikrim yok...

Adsız dedi ki...

Selamlar...
Harita muhendisliginin jeoloji veya jeofizik bir baglantısı var mi tam olarak bilmiyorum ama bir ihtimal '' oil and gas '' sektorunde is bulunabilir..asagida verilen linkde jeoloji ve jeofizik ile ilgili is ilanlarını bulabilirsin
http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=&JOB_CATEGORY%2FCATEGORY=5414&JOB_CATEGORY%2FSUBCATEGORY=7260&sort=1

Yorum Gönder