Norvec'te Yasamak -1- 12/06/2009 03:24:00 ÖS

Sanirim o gun bugun. Burada yasamanin nasil birsey oldugunu aklima estigi gibi, ne hissediyor ne dusunuyorsam iste bugun yaziyorum. Ilk once neden buradayiz, oradan basliyayim.

Bir kere maceraperestiz, cilginliklari seviyoruz ve ikimizde ikizler burcuyuz yani hem estim akilliyiz hem de degiskeniz, bir zaman sonra yasadigimizdan yasayacaklarimizdan sikiliyoruz. Istanbul'un kesmekesinden, trafiginden, kabaligindan sikildik. Turkiye'nin uzerimize yuklediklerinden yorulduk, kaldiramadik. Soydan neden 2 metrekare icinde 2 tane ptt kapagi olduguna, kaldirimlarin neden diz boyu olduguna takildi, ben neden Belgrad ormanina basibos kopekleri atip yuruyus yapan insanlara saldirmalarina goz yumduklarina takildim, o insanlardan biri ben oldugum icin belki de. Istanbul'da dogup buyumusken, iyi bir yerde calisip fena olmayan paralar kazanirken ne batti bana bu kadar? Evet iyi bir semtte oturan, iyi para kazanan iyi isleri olan bizler 35 yasina merdiven dayamisken, evimizi dagittik arabimizi sattik islerimizden istifa ettik ve bilinmeyen bu yolculuga ciktik. Neden? Cunku haksizlik, duzensizlik batti, cunku su an en cok ozlediklerimizin bizi ozlemesini istedik! evet birilerinden birseylerden kactik ve geldik buraya.

Neyseki bir is bulmadan tum bunlari yapacak kadar deli degiliz. Birimizin burada bir is bulmasi ile ayaklandik biz. Ben calismamayi, evde oturup ev kadini olmayi bile goze almistim. Gerci buraya geldikten sonra bunun benim icin imkansiz oldugunu anladim. Allah bana yardim etti ve ben de buraya gelmeden isimi buldum. Sansliyim!

Eslerden biri en az yillik 250 bin Norvec kronu kazanabilecegi bir is bulursa, hem kendisi hem esi icin "Skilled Worker Visa" dedikleri vizeye basvurabiliyor. Ve bu vize basvurusuna 5 is gunu icerisinde cevap veriliyor. Bu vizeye basvurabilmek icin hangi milletten oldugunuzun hic bir onemi yok. Yeterki bu parayi kazandiracak isi bulun ve is sozlesmesini isveren ile karsilikli imzalayin. Bu vize ile vizenizin gecerligi oldugu sure boyunca Norvec'te oturma ve calisma iznine sahip oluyor ve Avrupanin herhangi bir yerine vizesiz gidip gelebiliyorsunuz. Suresi bitince de hala calistiginizi gosteren son bordronuzu gonderiyor ve vizenizi yeniletiyorsunuz. 3 sene sonra ise suresiz oturma ve calisma vizesine sahip olyorsunuz. Zaten burada yasamaya basladiginiz andan itibaren bir Norvecliden hicbir farkiniz kalmiyor. Her turlu haktan faydalanabiliyorsunuz sadece oy kullanamazsiniz. Vize konusunda daha ayrintili bilgi isterseniz bana yazin :)

Iste bu sekilde bu vize ile geldik. Burda yasayan bir arkadasimizin vasitasi ile bir ev tuttuk, merkezi, 2 yatak odali ve full esyali bir ev. Ev kiralarini mi merak ediyorsunuz, soyleyeyim. Tek odali bir ev, yerine durumuna gore degisiyor tabi ama 7 bin ile 15 bin arasinda degisiyor. Yani 1.600 TLden baslar. Belki hemen anladiniz, burasi Avrupa'nin en pahali sehri. Gecen sene dunyanin en pahali sehri imis, bu sene ikinci :)

Dakik metrosu, tramvaylari ve otobusleri ulasim cok kolay. Araba lazim mi, evet lazim ama sartta degil. Ikinci el arabalar Turkiye ile yaklasik olarak ayni fiyatta. Burada genelde station vagon tercih ediliyor cunku kendi esyani kendin tasiyorsun. Evine aldigin bir esyayi tasitmaya kalkarsan esyadan daha fazla parayi bu servise verirsiniz. Hizmet cok ama cok pahali, neden mi cunku hicbir emek goz ardi edilmiyor, emeginin karsiligini alamayan var mi? Yok! Haksiz kazanc var mi? O da yok!

Peki, burada yasamak icin ne  kadar kazanmak gerekiyor? Iste bu yasamak istediginiz hayata gore degisir ama 2 kisi icin aylik 25 bin krone (4-5 bin TL) yeterli nispeten rahat bir yasam icin. Tabi ki net tutardan bahsediyorum. Cunku burada vergiler anormal. Burasi sosyal bir devlet. Kazaniyorsan vergini vereceksin! Bunun kacari yok!




Iklime, havaya gelince... Kislari kis ama yazlari yaz gibi degil. Kisin en soguk -10 derece oluyor. Bizim sansimiza bu kis son 40 yilin en cok kari yagdi. Yazin ise en cok yagmuru :) Yani Norvec bize daha ilk seneden en kotu yuzunu gosterdi. Ozellikle ocak ve Subat aylari zor. Cunku hem soguk hem karanlik. Sabahlari hava 9.30 gibi aydinlaniyor ve 15.00 gibi karariyor. Tabi bu sure zarfinda iste oldugunuz icin gun isigini goremiyorsunuz. Ama yazin, yazin cok farkli iste. Hava sabah kacta aydinlaniyor bilmiyorum ama zaten tam olarak hic kararmiyor. Saat gece 12'de bile alacakaranlik. Gun bitmiyor, o kadar cok sey yapacak vaktiniz oluyorki. Havanin guzel oldugu bir gun isten cikip denize gidebilir gunesenip yuzebilirsiniz. Daha sonra da parka gidip cimenlerin ustunde mangalinizi yakip pikniginizi yapar arkadaslarinizla keyif yapabilirsiniz. 

Aslinda tum bu yazdiklarim cok genel bilgilerdi. Bu yazinin devami da gelecek yakinda. Firsatini bulunca Norvec'te nasil yasadigimizi da yazicam...

134 yorum:

Adsız dedi ki...

öncelikle bilgileriniz için çok teşekkürler. insallah bizleri birazdaha aydınlatırsınız,

Adsız dedi ki...

yazınız için çok teşekkürler.. eşimin işi nedeni ile bizim de norveç' e taşınmamız söz konusu. Henüz karar aşamasındayız. Size sormak istediğim bazı sorularım var. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Bana sybels@yahoo.com email adresi üzerinden ulaşabilir misiniz?
teşekkürler;

Sibel

Ayse dedi ki...

Selam Sibel, bugun sana yazicam mail adresinden. Umarim yardimci olabilirim.

Adsız dedi ki...

selam ben almanyada yasiyorum norvece gelme durumum var burda EU kaynak okulunda okudum belgelerim var yani kisacasi norvecde calismak istiyorum tavsiyeniz ne olur cok tesekkür ederim
meil adresime yazarsaniz cok memnun olurum allaha emanet olun elyesa2002@hotmail.de

Adsız dedi ki...

meraba ben gülfer.ayşe hanım yazınız için çok teşekkür ederim.norveç hakkında araştırma yaparken yazınızla karşılaştım.11 senelik evliyiz.çocuğumuz yok.yurt dışında yaşamayı pılanlıyoruz fakat insana ve insan haklarına önem veren bir yer olması tercihimiz.bunun için en çok istediğimiz yer norveç.ben aşçıyım eşim garson,bu meslekte iş bulmamız acaba çok mu zor olur.ve biz başlangıç itibarı ile ne gibi bir prosödür takip edicez bunu bile bilmiyoruz.sizden ricam bize yardımcı olabilirmisiniz...şimdiden teşekkürler...gulferr_aydinn@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım,
22 yaşında bir makine mühendisiyim ve yurtdışına yerleşmeyi ciddi anlamda düşünüyorum.Fikirlerinizle bana yardımcı olabilir misiniz? alptugyildirim@hotmail.com

Adsız dedi ki...

guzel

KEDİİİ dedi ki...

slm hala buraya yazıyormusunuz bilmiyorum ama işi nasıl bulabiliriz size bir kaç soru sorabilirmiyim teşekkürler

Ayse dedi ki...

Tabi sorabilirsiniz. Umarim yardimci olabilirim.

Adsız dedi ki...

ayse hanım selamlar bana facebook sayfamdan ulaşırsanız sevınırım ben norvecteyın yanlızım hıc kımsem yok ve sıze sormak ıstedıklerım var facebook sayfanız varsa lutfen benı ekleyın elcın ıncedalcı

Ayse dedi ki...

Merhaba, bana ayseince@gmail.com adresinden direkt yazabilirsiniz. Umarim yardimci olabilirim.

Adsız dedi ki...

merhaba tekrar ayse hanım evet sızı ekledım ltfen kabul edın inanin nasil mutlu oldum adresini verdigin icin
elcin incedalci gulsah_98@live.com benim adresim

Adsız dedi ki...

Bilgilendirici yazı için çok teşekkürler.

Soruma gelince, Norveç'te yüksek lisans yapmanın şartları nelerdir? Ya da ha diyince istediğimiz işi bulup gelebiliyor muyuz Norveç'e?

Kısacası Norveç'te çalışma ve oturma izni almak için gerekli olan şartlar nelerdir?

Yıllardır hayali Norveç'te yaşayabilmek olan bir birey olarak soruyorum bu soruları.

Umarım yanıtlarsınız, teşekkürler.

Yaşar CEYHAN dedi ki...

merhabalar, iyi geceler
blogunuz çok hoş ve norveç hakkında kafalarda dönüp dolaşan bir çok sorunun cevabı oluyor. elinizi öper bir kızım var 2 yaşında şu an.eşim inşaat mühendisi ben ise KOBİ'lere hizmet veren bir kredi ve kefalet kooperatifinde çalışıyorum.her ikimizde üniversite mezunuyuz. Evim mersinde iş yerim tarsusta fakat ben adana doğumluyum. sizin yazınızda yaptığınız çılgınlığı bizimde yapasımız var. Türkiyede insan sizin bahsettiğiniz sosyal adaleti mumla arıyor bugünlerde. kızımızın daha adil, huzurlu ve insana yakışır bir ortamda büyümesini istiyoruz. Norveç in ülkemiz kamuoyunda iyi bir intibaı var.oralarda bir gelecek kurmayı düşünüyoruz son aylarda. önerileriniz nelerdiri lgi ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. yasarceyhan@hotmail.com

Muhammed dedi ki...

Norveç güzel ancak eminimki hiç bi zaman dünyada ROL oynamamıştır

Adsız dedi ki...

ayşe hanım merhaba aynur ben 8 temmuz 2012 oada olacığım size ulaşabilecim bir telverebilirmisiniz?

Adsız dedi ki...

selamlar ayşe hanım norveçi araştırırken yazınızı gördüm ben türkiyede üni öğrencisiyim öğretmenlik okuyorum okulum bittiginde norvecte nasıl bi iş bulabilirim bilgi verebilirmisiniz müsaitseniz teşekürler

Ayse dedi ki...

@Aynur hanim, bana ayseince@gmail adresinden yazabilirsiniz.
@Adsiz, Is bulmaniz okudugunuz alana ve dil bilginize bagli. En uygunu buraya gecici vize ile gelip is bakmak olur ama bu da maddi olanak gerektiriyor.

Adsız dedi ki...

slm ayşe hanım;
Paylaşımlarınız için teşekkürler. İstanbulda eşimle birlikte asistan doktor olarak çalışıyoruz. 6 ay sonra ben genel cerrahi uzmanı, eşim göz uzmanlığını alıcak. 1 çocuğumuz var. 1 yaşında. Eşimde bende yurtdışında çalışmayı çok istiyoruz. Daha önümüzde sevgili ülkemizin bize yüklediği zorunlu hizmet olayıda var tabii. enim yaşım 27 askerlikte var tabii. ingilizceyide biraz toparlamam gerek. 2yılı bulur nerden baksanız. email adresim isamilsarici@hotmail.com bana yazarsanız sevinirim. görüşmek üzere.

H.Kıvanç dedi ki...

Ayşe hanım merhaba,

Yazınız ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim gayet faydalılar.

Benim soruma gelince Norveç'te iş bulmak hakkında olacak ! Nasıl ve ne şekilde iş bulabilirim ya da hangi sektör ler daha cazipitr ?

Ben Bilgisayar Programcılığı ve IT(Bilgi Teknolojisi) mezunuyum. Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

hkivanchazinedar@yahoo.com
hkivanchazinedar@gmail.com

Saygılarımla

H.Kıvanç Hazinedar

Adsız dedi ki...

merhabalar ben 20 yaşında lise mezunuyum kazandığım halde üniversteye gitmiyorum sebebi artık okuyanında burada iş bulma şansı yok bir isveç isviçre norveç danimarka gibi benim ülkelerde çalışmam yaşamam lazım hayalini kurduğum o müstakil evlerde swiss sherphad ımı yetiştirmem arka bahçemde parti vermeliyim.Düzenli bir hayat istiyorum.Türkiye de devletin halka hizmet etmesi gerekirken halk devlete hizmet eder hale geldi.100 tl benzinin 70 lirasının vergi olduğu bir ülkede yaşam çok zor her Allahın günü zam geliyor :S ben yaşamak istiyorum bana biri mail atabilirmi ayrıntılı olsun lütfen lakin acele etmeyin yazın isterse 6 ay sonra gönderin ama yazın lütfen yaş geldi 20 ye ben artık iyi bir parayla yaşamak istiyorum burada iş yok :( napcam bilmiyorum şimdiden teşekkür ederim.

Adamın biri Adress : gelirvegider@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Merhabalar ,
İsmim Melih ve Türkiye'de göz doktoru olarak çalışıyorum. Aslında Türkiye koşullarında iyi bir yaşantım var fakat sizinde anlatırken bahsettiğinize benzer duyguları yaşıyorum , her geçen dönemde ülkeme daha yabancılaşmaya başladığımı,ortak bir yaşam kültürünü oluşturamadığımzı , toplumsal olarak giderek ayrıştığımızı görüyorum. Sizden ricam göz hekimi olarak norveçte çalışmak istediğimizde nerelere başvurmalı neler yapmalıyız . Saygılarımla
adresim drmelihkurt@gmail.com

Gülmelisa (Çelik) Said dedi ki...

Merhabalar,
yazdıklarınızı biraz geç okudum ama çok tesadüf,sanki beni ve eşimi anlatmışsınız.. Biz de 35'li yaşlarına merdiven dayamış bir çift olarak yurt dışına gitmek istiyoruz aynen sizin yıllar önce yaptığınız gibi.. 2005 yılında Norveç'te Honefoss-Buskerud'ta bir universite-(Collage) 3 ay eğitim de gördüm. Hala rüyalarıma giriyor diyebilirim.. Norveç'i tekrar görmek istiyorum, eşimle birlikte (veya ben evde oturup ev kadını olma ihtimalini göze alıp) iş bulup çalışmak istiyoruz. Sizin gibi bir şans yakalamak en büyük hayallerimizden biri..İngilizce eğitim veren üniversitelerden mezunuz ve hangi kanallardan iş aramalıyız fikirlerinizi almak istiyoruz.Tavsiyeleriniz için bize yazarsanız çok memnun ve mutlu olacağız :) Mail adresim: gulmelisacelik@gmail.com
İlginiz için şimdiden teşekkürler..

Adsız dedi ki...

meraba ayşe hanım.ben de norveç isveç ya da almanya bu üç ülkeden birine yerleşmek istiyorum.tabi burada bir üniversite kazanıp oraya geçerek.en azından üniversiteyi orada okursam orada iş bulmam daha kolay olur diye düşünüyorum.kendal2135@gmail.com bu adrese oradaki iş hayatından tutun sosyal hayata detaylı bir bilgi yollarsanız sevinirim.iyi günler.

aygül dedi ki...

merhabalar norveçte dövmeci olarak imkan varmı? ve kalıcı makyaj bana yardım cı olursanız sevinirim....
ayşe hanım çocuklu bir kadın 2 yaşındaki çocuğuyla yapabilir mi? insanlar nasıl bilgi verirmisiniz ....benim için önemli 34 yaşında bir bayan olarak hayata sıfırdan başlayacak biri olarak...isterseniz mail adresimi vereceğim....adım aygül

Ayse dedi ki...

Merhaba Aygul, cocuklu bir bayan burada eminim Turkiye'den daha iyi kosullarda yasar yeterki bir isi, elinde bir meslegi olsun. Calisma saatleri uygun, emeginin karsiligini alirsin, cocugun yuvasina cok az bir para verirsin. Zaten ilkokuldan universiteye kadar okul parasiz. Sizin mesleginizde eger elinizde sertifika gibi birseyleriniz varsa burada is bulmaniz kolaylasir. Eger ingilizceniz varsa bence norvecteki guzellik merkezlerini arastirip, bir is ilani olmasa dahi CVnizi gondermeniz. Ayse

mehmetriga dedi ki...

Merhaba Ayse hanim,Bende Letonya rigada esim ve oglumla yasiyorum,Norvece yerlesmeyi dusunuyoruz.Sakincasi yoksa, sormak istedigim bir kac sey var.Bana mail adresinizi yada facebook da olur,gonderebilirmisiniz?

fatih bağbaşı (mecnun_misali06@hotmail.com) dedi ki...

merhaba ayşe hanım ben erkek kuaförüyüm adım fatih norveçte iş bulma imkanım varmı yanlız mesleğimin dalında her hangi bi sertifika yok iş bulmamda sorun olurmu

Adsız dedi ki...

merhabalar ben Tuncay pizza ustasiyim norvecte veya baska yurt disi ulkesinde yasamak ve calismak istiyorum hep icin ne yapmam gerek yardimci olursaniz sevinirim..

Adsız dedi ki...

Selam Ayşe hanim.Size oncelikle tesekkur ederim.Norvec benin hayellerimin ulkesi.Orda cok ama cok yasamak istiyorum.Kisacasi bu ulkeyi seviyorum.Bana anlatirsaniz sevinirim.Norvecde hangi is dalinda daha cabuk is bula biliriz.Norvecde hangi is daha cazip?Eger ingilizce biliyorsaniz ve universite bitirmiwseniz.

Unknown dedi ki...

selamlar ayşe hanım yazınızı okudum ve beğendim
4 yıllık evli bir aileyiz 2 bebeğimiz var 1+2 yaşlarında türkiyenin ekonomik koşullarında ciddi sıkıntılar yaşadığımız zamanlar oldu, hala da devam eden bir kriz in içindeyiz aile olarak sigortamızın yapılmadığı ve işsiz kaldığım dönemler...
ve dünya üzerindeki ülkelerdeki yaşam koşullarını araştırmaya başladım ve norveç in yaşamını araştırıken yazınıza rastladım..
ailemle daha iyi yaşam koşulları olan bir ülkeye taşınmak istiyorum mümkünse norveç e ama..
buraya nasıl gelebilirim bilemiyorum
türkiyede iyi bir servetim yok turist olarak gelemem, oraya gelebilmek ve iş bulup ailemi getirebilmek için nasıl bir yol deneyebilirim, asıl mesleğim mimari teknik ressam, ama orada bu alanda iş bulmam pek kolay gibi görünmedi, oraya geklebilmek için ingilizcemi geliştireceğim, zira norveççe kursu ankarada yok, iş makinesi belgesi alacağım, orada yaptığım araştırmalarda, iş imkanı daha çok olan meslekleri bulmaya çalıştım, exkavatör, yada forklift, loader ehliyeti, bu araçları kullanabilirim, profösyonel deil ama tecrübe etme kısa süreli çalışma şansım oldu, orada olduğumda iş bula bileceğimi biliyorum, ama asıl düşündüğüm oraya gelmek ve iş bulduktan sonra en kısa zamanda ailemi buraya getirebilmek
bu konuda beni aydınlatacak bilgilerverirseniz müteşekkür olurum.. saygılar murat
m70guler@gmail.com

cilemkocamis.blogspot.com dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım, yazınızı okudum ve orada yaşadığınız için size sormak istediğim birkaç konu vardı.bana yardımcı olursanız çok sevinirim. cilemkocamis@gmail.com , bana bu mail üzerinden ulaşabilirseniz çok memnun olurum. Teşekkürler. Çilem.

Unknown dedi ki...

salam, Ayshe xanim,men azeriyem,eshimle birlikde norvechde yashamaq uchun goch etmek istiyoruz. orda yasal olaraq kalmak,oturum izni almak,chalishmak ichin lazim olan evraklar,bash vurmamiz gereken yerler hakda malumat elde etmek istiyoruz,yardimci olursaniz chox sevinirim. lutfen benimle ibrahimli_l@mail.ru adresinden baglanti yaradin. sizden cevab bekliyecem.

isimsiz dedi ki...

merhaba ayşe hanım ben kuşadasında garsonluk yapıyorum tabi mutfak bilgimde var liseyide tekstil kimyası üzerine okudum ben şimdi norveçte çalışmak istiyorum ama bunu nasıl yapacağım kimlerle görüşmeliyim ve nasıl bir başvuru yapmalıyım bilmiyorum ben orda bu sektörler üzerine çalışabilirim yada herhangi bir sektörde ama beni bu konuda bilgilendirirseniz yardımcı olursanız sevinirim eğer yardımcı olabilirseniz bu email üstünden bana ulaşabilirsiniz(sipesyalized@hotmail.com) eğer bana cevap verirseniz çok sevinirim .

Adsız dedi ki...

men azerbaycandan ora gelib nasıl yaşaya bilirim?kocam ve 2 çoçugumla birlikde.yardımçı olursan çok sevinirim

Adsız dedi ki...

mail adresimi unutdum Vaqif.Asadov@mail.ru adresine yaza bilirsen sevinirim.2çoçugum kocam ve ben.ora nasıl gele biliriz ve yapa biliriz nasıl iş bula biliriz?iş veriyorlarmı yoksa kendinmi bulmalısın?her 2miz öyretmeniz ama inglisceyi iyi bilmiyoruz ama ne iş olursa yaparız sadece çoçuklar okusun yeter.teşekkür ederim.

Alper dedi ki...

Bilgilendirme için teşekkürler.

Norveç'te eğitim hakkında bilgi almak için aynı zamanda www.norvecli.com adresini de ziyaret edebilirsiniz arkadaşlar.

Adsız dedi ki...

üzgünüm ama ayse senin yazdiklarin yarim verilmis bilgiler.
ben norvecde dogdum ve buyudum (29 yasindayim) senin yazdigin gibi bir rahatlik imkansiz burada.
ilk olarak yabanci uyruklu insanlar burda oturum ala bilmek icin senelerce cevap beklemek zorunda.oturumunu almadan calisamazsin yasak okula gidemezsin devletten aldigin sosyal yasamla gecinmek zorundasin ve buda 5 300 kr dir türkiyede iyi para ama burada aclik SINIRI.250 000 senelik brutto ise senelik norvecde hic bir degeri yok o miktarin.zaten ev kiralari 10 000 krondan basliyor.elektrik dogalgaz var ve sen türksün araman gereken ailen annem baban var telefonda cok pahali.asiri derecede bir irkcilik basladi burda özelikle müslümanlara karsi,ben acik bir bayan olmama ragmen bile ole tarz insanlarla karsilariyorum.
ben senede 500 000 kr brutto kazaniyorum sen norvecin neresinde yasiyorsun acaba merak icerisindeyim!!!
burda yiyecek ve kiyafet cok pahali.iki kisi bir sinamaya gidin yemek yiyin 700 kr den asagi cikamazsiniz buda 210tl demek. ben istanbulda 10 tl ye sinamaya gidiyorum 10 teleye yemek yiyorum.burdada döner tabakta yiyorum türkiyede de.
buranin verdigi asiri bir asosyalite var insanlara askiri soguk oldugu icin burda insanlar genelde ya evlerinde yada hytte lerde yani dag evlerinde degerlendiriyorlar tatil zamanlarini.Ve kimse bunu anlatmaz medyadada kesinlikle saklanir ama malesef dünyanin en cok intahar eden nufusu bu ülkede statistikler muvcuttur bunu kanitliyan ama gizli tutuluyor.29 senede cok sahid oldugum seyler var ve artik bu ulke yabancilar icin yasanacak bir yer degil o yüzden türkiyeye tasiniyorum bir sene icerisinde.insanin kendi ülkesi gibi yok calisana her yerde ekmek var.

Adsız dedi ki...

17 yaşındayım...norveç hayallerimin ülkesi..hakkında çok şey araştırdım...bende norveçte yaşamak istiyorum ilerde...bu yüzden üniversite seçimimi ona göre planlıyorum....bildiğim kadarıyla petrol maden gibi sektörde eleman iyi işliyormuş..ama ben orda tek başıma ne yapacağım en büyük sıkıntı da bu...ailemden bazıları hollanda da yaşıyo...norveçte Türkler'in yardımı olur mu bana?ve şartlar ağır mı?? mail adresimi veriyorum..lütfen iltibata geçin(asinehri011@hotmail.com)

Unknown dedi ki...

Merhabalar, ben izmirden Halil.
İnternetteki yazınıza istinaden yazıyorum. lisede yabancı dil bölümünden mezunum ve turizim otelcilik işlerinde otel müdürlüğüne kadar yükseldim ama yinede 1200 Tl nin üzerine çıkamadım. babam 12 eylül darbesinde yasaklı kitap okuduğu için 4 sene hapis yatmış ve bu sebepten ne askeriyeye nede polisliğe girebildim. bir türlü şansım işten yana tutmadı türkiyede ve norveçin ününü duydum. oraya yerleşmek istiyorum eşim beden eğitimi ve spor öğretmeni ve halk oyunları,yüzme ve plates antrönörü. ama oda benim gibi özel sektör haricinde iş bulamıyor ve maaşlarımız çok düşük ben 30 eşim 27 yaşındayız. 2 yaşındada oğlumuz var geçinmekten daha öteye gidemediğimiz ve banka borçlarımız yüzünden ben işi bırakıp yol inşaatında çalışmaya başladım gurbette. şu anda kosovadayım. burda bir arkadaşım da benim durumum da ve oda norveçe yerleşmek istiyor kaçak gitmeyi düşünüyorduk ama yazınızı görünce iş ayarlama durmunu düşünmeye başladım oraya gitmeden işi nasılve nereden buluruz ve daha sonra ne yapmamız gerekir? eğer kaçak gidersek iltica etme ve oturum alma şansımız nedir? ilginize teşekkür ederim. (Geri kalan hayatımı değiştirebilirsiniz!!)

Unknown dedi ki...

iyi günler ayşe hanım ben norveç'E çalışmak için gidiorum bana gayemutluer@gmail.com dan ulaşırssanız size danışmak çok isterim teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Merhaba öncelikle.Ben şuan lise 3 öğrencisiyim Norveç benim çok ilgimi çekiyor.Üniversiteyi orada okumak istiyorum acaba üniversiteleri nasıl bilgi verebilir misiniz ?

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Yurt dışında yaşamak ve ortak iş düzeni kurmak …
Orta Asya da Kırgızistan merkezli ve aynı zamanda Özbekistan ve Kazakistan da açılabileceğimiz altyapısını hazırladığım bir iş projem adına az bir sermaye koyarak hem çalışma izni hem de oturma izni ve şirket ortağım olacaksınız bu yüzden az sermayesi olan bir ortak arayışındayım ilgilenirseniz tanışmak isterim. Büyük risklere girmeden hayırlısı ile başaracağız ben kendimden ve projemden eminim.
Saygılarımla…
nemesis.73@outlook.com
Skype : nemesis.73_1

Adsız dedi ki...

ayşe hanım merhaba türkiyede hemşireyim.norveçe asıl gidebilirim.burda çok bunaldım sıkıldım.türk insanının art niyetli hain istemez bakışlarından nazarlarından bıktım.ne yapabilirim

Adsız dedi ki...

ilginc 1 yazi.

Adsız dedi ki...

merhabalar ayşe hanım ben acun nasılsınız iyi olmanızı Allahtan niyaz ederim size yazınızdan dolayı çok teşekkür ederimben 2yıllık makine bölümü mezunuyum hatayda yaşıyorum özel bir petrol şirketinde makine b akım ve onarım personeli olarak 10 yıldan berri çalışmaktayım ve evli 3 çocuk babasıyım2012 de norveçe gittim 15 gün kaldım kıristiansanda çok beğendim ve ben bu ülkede çalışmak istiyorum bergen şehrinde petrol çokıyormuş orada bana göre iş olabilir ama nasıl irtibat kuracam bilmiyorum siz işci bulma kurumu değilsiniz ama bana yardımcı olursanıs çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler cevabınızı bekliyorum saygılar acnmehmet@windowslive.com

Adsız dedi ki...

Iyi gunler Ayse hanim size bi sorum olucakti Letonya suresiz oturumu ile norvegte calisma hakkini nasil elde edebilirim bi bilginiz varmi?

cokbilmisinbiri dedi ki...

Benim merak ettigim isi nasil buldugunuz bizde dusunuyoruz esim iyi derecede yabanci dil biliyor ihracat isiyle mesgul ben bankaciiyim oraya gitmeden isi nasil bulacagiz fikirlerinize ihtiyacim varrr aciiilllll:((

Unknown dedi ki...

Ayşe Hn. merhaba ;
Öncelikle eşiniz ve sizi cesaretiniz için yürekten tebrik ediyorum.29 yaşındayım ve çocukluğumdan itibaren en büyük hayalim Norveç'te yaşamaktır.İstanbul'da köklü bir banka kurumunda yaklaşık 7 yıldır çalışmaktayım.Gelir ve yaşam şartlarım çok şükür denilebilecek seviyede.Fakat malum Türkiyede ki ortam ve istanbulun kermekeşliği ömürden çok fazla çalmaya başladı.İleri derecede ingilizceye sahibim.Herhangi bir banka kuruluşunda iş fırsatı bulabilirmiyim sizce ?
İlgi ve alakanız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Ne guzel yasmıssınız.. Umarım hala mutlu ve umutlusunuzdur..Tesekkurler..

Unknown dedi ki...

Yazınızı okurken ağladım nedense :) yas 27.ufkumu genişletmek için istanbuldan (Türkiye) kurtulmam gerek.inşallah ilerde görüşürüz. hoşçakalın. ailenize selamlar...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Ya milleti kandirmayn ayse nezamndr burdasinz 12 yildr burdaym neler gørdk kolaymi saniyosnz insanlari umutlandirmayin norvec daha kendi milletine is bulup vermio sürunuyorz be rezillk gelmeyn kardesm azcik asiniz olsn dertsz basinz biz geldk devlettenbgecinioz anck is vermiolar ya ananizi babanizi birakip surunmeyin verdigi parada masrafa gidior ayse size tavsiyem insanlari umutlandirmayn siz kurulu düzene gelmissnz tuzunuz kuru bana sorun kardesm uardmci olurun bøyle polyannaciliga gerek yok bildinz gibi deil bu gavur norvec cektimi bilirm iyi dusunun gelceksenz oy ben kurtulimde buralardan:(

Adsız dedi ki...

merhabalar, yaziniz cok faydali, yakin zamanda oraya tasinma ihtimalim var size bir kac soru sormak isterim. ugurozceylan@gmail.com mail adresim yazmanizi bekliyorum. tesekkurler.

Ayse dedi ki...

Ugur bey merhaba. Bu yazinin ustunden cok gecti. Novecle ilgili diger postlari da okuyun lutfen :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar ayse hanim benimde sizinle norvec hakkinda soracaklarim var yardimci olurmusunuz simdiden tesekkurler ..
omer_kar1@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Slm, aylik gelir minimum nekadar orda, 2 cocuklu ailede tek kisi calisarak gecinebilirmi? saygilar akaymehmet77@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Merhaba.Ben esimle birlikte Norvece gelip yasamak istiyoruz.Ikimizde hem Turkiye hem Kosova vatandasiyiz.Her iki tarafta ki Norvec konsolosluguna gittik herseyi halebiliyoruz ama ordan birinin is vermesi ve belgesi lazim,Burda durumumuz cok kotu oraya gitmemiz lazim.,Lutfen lutfen yardim edin.Bize is veren lazim.Esimin meslegi mekanik ustasi.Ben universite mezunuyum matematik-bilgisayar.Ama her turlu iste calsiiriz yeter ki gelmemize yardim edin.Eger yardim edeceksiniz her tulu sizle irtibata geceriz.Haberinizi dort gozle bekliyoruz.Cok sagolun.

Adsız dedi ki...

onceki yazi bana aiti bu adreslerden bana ulasirsaniz sevinirim.
figen_beti@live.com
hasret142@hotmail.com
tesekkurler

Unknown dedi ki...

Merhaba
Norveçi araştırırken blogunuzu buldum. Ben de 2014 nisan ayında İstanbulda evlendim ve eşim Norvecte çalışıyor.Evlenir evlenmez işimden ayrıldım ve eşimin 6 aylık bir çalışma dönemi için Amerikanın Teksas şehrine geldik. Ben bu süre boyunca çalışmadım. Şuan hala Amerikadayız ve kasım ortasında Norvece gidiyoruz.Eşim dönünce işine devam edecek fakat benim iş bulmam gerekiyor. Makina mühendisiyim ve İstanbulda bir finlandiya firmasında 4 senelik iş tecrübem var. İki aydır linkedinden iş başvurusu yapıoyorum ama şuana kadar birşey çıkmadı. Internette nerelerden iş basvurusu yapabilirim? Ayrıca yanlış anlamadıysam eşim zaten Norvecte çalıştıgı için ben skilled worker visa ya basvursam benim de çalışma iznim olmuş mu oluyor? Ve de 5 gün gibi kısa bir sürede mi çıkıyor? Yardımcı olabilirseniz gercekten cok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler
Hacer Gulcin Yazici

Adsız dedi ki...

sla ayse hanim ben almanyada yasiyorum norvece gitmeyi düsünüyorum bunu nasil yapa bilirim orada is nasil bulabilirim

Adsız dedi ki...

Ayse Hanim merhaba. Bizde norvece tasinmak orda yasamak istiyoruz. Ama sizin anlattiklarinizdan baska hic bir bilgim yok. esim ingilizce ve rusca cok iyi konusuyor. orda ne gibi is bula biliriz? is olsa hemen bu gun yola cikariz. ama orda hic tanidigim yakinimiz yokki bize yardimci olsun. Bana bir yol gosterin lutfen. mail adresim: sevinc-24@mail.ru.
Sevinc

Adsız dedi ki...

Merhabalar arkadaslar bende esimle norvecde yasadim bir sene.cocugumuz norvec dogumlu .tavsiye ederim gitmenizi cokk ama cok guzel bir ulke.insalari cok nazik yardimsever arkadas bulmak cok kolay.

Adsız dedi ki...

Ayşe hanım selamlar mail adresinizi yazabilir misiniz....

Adsız dedi ki...

Ben daha ogrenciyim buyuhuncebyurt disinda oturmak istiyorum nasil yasayabilirim yardimci olurmusun

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ozgeyavas dedi ki...

Merhabalar ben yıllardır Norveç için deliren biriyim. Norveç'te yaşamayı çok istediğim gibi gezi amaçlı da orda bulunmak istiyorum. 20 yaşında üniversite öğrencisiyim,norveç hakkında bilgilerinizi paylaşırsanız çok ama çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler. ozgeyavastr@gmail.com

hıdır... dedi ki...

merhaba ayşe hanım... ben de uzun zamandan beridir Norveç resimlerini ve ordaki yaşam standartlarını takip ediyorum kendim üniversite mezunuyum harita ve topoğrafya işleri ile meşgulüm size sormak istediğim bir iki sorum olacaktı bu e meailden ulaşabilir misiniz hidirtinas@hotmail.com

Adsız dedi ki...

merhaba ayse hanim.bir ricam olacak ben turkiyeden evliyim norwecli bayan kendisiyle tanistigimda hastaydi kendisini oldurmek istemis .ve ben tanistiktan sonra ona hayat verdim 4 senedir beraberim .ve ben suan norwecteyim kalmak istiyorum .danimarka vizesiyle geldim 3 ay bize turkiye gidip basvuru yapin diyor .ama biz suan burdayiz kalmak isitoyrum burda bana yardimci olurmusunuz lutfen ozelden g,ruse bilirmiyiz lutfen hikaye uzun/ alemdar_uzunahmet@hotmail.com tesekurler

Adsız dedi ki...

alemdar_uzunahmet@hotmail.com.......suan bergen deyim ayse hanim . benim hanimin doktoru onun hakinda rapor yazacak yardimci olacak nereye basvuru yapabilirim lutfen -yukardaki hotmaile cvp yazarsaniz sevinirim cok tesekur ederim allah razi olsun

Adsız dedi ki...

merhaba ayşe hanım türkiyede aşık olduğum kızla evlendiğim için ailem tarafından her gün öldürülme korkusuyla kaçarak yaşamak zorundayım.. norveçde yaşam standartları ve güvenliğim açısından daha rahat hayat arkadaşımla yaşayabileceğimiz bir ülke oldugunu düşünüyorum .. bu ülkeye gelebilmemiz için bize yardımcı olacak bilgileriniz varsa bizimle paylaşırmızınız..? mail adresimiz sonich_08@hotmail.com

Adsız dedi ki...

ayşe hanım ben norveç ile ilgili sizden bilgi almak istiyorum, oraya nasıl gidilir ne yapılır, kişinin kendi mesleğini orada icra etme şansı var mıdır? yardımcı olursanız sevinirim...

Adsız dedi ki...

merhaba 5 yaşında bir kızım var ailele norveçe yerleşek istiyoruz nasıl gelebir ve iş bulabiliriyiz yardıcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

merhaba 5 yaşında bir kızım var ailele norveçe yerleşek istiyoruz nasıl gelebir ve iş bulabiliriyiz yardıcı olursanız sevinirim norvece gelebilmenin yolları nelerdir bilgi verebilirmisiniz teşekkürler
erhanmercan@yandex.com

Unknown dedi ki...

merhaba ayse hanım ben levent uzun suredır denız sektöründe calışmaktayım gemılerde ve yatta kaptalık yaptım norvecte balıkcı gemılerınde calısmak ıstıyorum bana yardımcı olurmusunuz bır cok defa norvece geldım kısa surelıne bana mesaj yazarsananız cok mutlu olurum belkıde hayatımı 5 dakınızı ayrak degıstıre bılırsınız yarmızınıza ıhtıcacım

Unknown dedi ki...

lütfen bana burdan yaza bilirsiniz email sayfama leventandic60@gmail.com levent andic

Unknown dedi ki...

Ayşe Abla benden çok büyüksünüz bu yüzden abla diyorum size ben 17 yaşındayım lise son sınıf öğrencisiyim ve Afyonda yaşıyorum daha bu yaşımda bıktım ülkemden çok daha medeni ve çok daha yeşil ülkelerde yaşamak istiyorum Norveç en çok gitmek istediğim yer beni Norveçe en çok bağlayan şey mitolojisi olmuştu :) yaşamımı Norveçte geçirmek istiyorum nolursunuz bana yardım edin beni biraz bilgilendirip hayatımı değiştirebilirsiniz size sonsuza kadar minnettar kalırım lütfen bana geri dönüş yapın e-mail adresim saracoglufuat@gmail.com

şimdiden çok teşekkür ederim iyi akşamlar veya iyi günler dilerim :)

yok dedi ki...

Ayşe ben 19 yaşıma girecem ingilizcem var norveçte yaşamak istiyorum oraya gidersem nerede çalışabilirim hangi meslekler de ve orda üniversite okumak istiyorum

Unknown dedi ki...

merhaba bende şuan lisedeyim ama lisem bittiği an ilk olarak kısa bir tatil ardından staj v.b gibi şeyleri Norveç'te yapmak istiyorum sizinle özel olarak konuşabilirmiyim eğer uygun olursa çok güzel olur burdan yazamayacağım çok sorum var şimdiden çok teşekkür ederim bu arada yazı çok faydalı oldu elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Merhaba. Bana yardımcı olabilirmisiniz. Sevdacolak@hotmail.com mail adresim sizin mail adresinizi bana verebilirsejiz size sormak istekdiklerimi ordan sormak isyorum.yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim

VEDAT AYDIN dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
VEDAT AYDIN dedi ki...

Merhaba Ayşe Hanım,
23 yaşında bir İNŞAAT mühendisiyim ve yurtdışına yerleşmeyi ciddi anlamda düşünüyorum.Fikirlerinizle bana yardımcı olabilir misiniz? Vedataydin1@gmail.com

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Murat dedi ki...

Norveçe yerleşmek için yardım alabilirmiyim izmirde yaşıyorum

Murat dedi ki...

Norveçe yerleşmek için yardım alabilirmiyim izmirde yaşıyorum

Unknown dedi ki...

Merhaba ben su ürünleri mühendisliğini bitirmek üzereyim. Malum ki Türkiye 3 tarafı deniz olmasına karşın bizim mesleğimize değer vermeyen bir ülke. Bende hep Norveç hayali kurdum. Orada balıkçılık yapmak istiyorum. Yada yüksel lisansimi orada yapmak. Fakat ilgili hiçbir balıkçı işveren bulamadım. Nasıl bulabileceğimi de bilemiyorum yardımcı olabilecek birileri var mi?

Evrensel Bilgiler dedi ki...

Ben norveçte çalışmak istiyorum Lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim dejkez@gmail.com

Unknown dedi ki...

merhaba ben izmirde yaşar üniversitesinde deniz ve liman işletmeciliği bölümü okuyorum ingilizce hazırlık sınıfındada okudum acaba norveçte iş bulma olasılığım nedir bilgilendirirseniz çok sevinirim e postam berkay_ejder@hotmail.com

Adsız dedi ki...

25 yil norvecte kaldim ve vatanima donus yaptim.burdan goruldugu gibi degil.hic tavsiye etmem
Gezmeye gidecekseniz doga hayraniysaniz gidin.yoksa gitmeyin derim.insan psikolojisi muthis bozuk orda.orada yasayan turklerde asimile olmus.kimse kimsenin yardimia kosmaz.yardimi eden arkadasin bile saati su kadar kron der.kimseye cat kapi yapamazsin.gozunu seveyim turkiyem.sabah komsun kahveye aksam dostlarin ziyaretinde.norvecte sana hukumet bi hak versin yuzunu burnundan getiriyor.oraya gittin robotsun bitti.colugun cocugunda bunalima giriyo.cok sukur bittiiii

Unknown dedi ki...

İş kurmak için acil bir kredi ihtiyacın var ya da refinance için bir borca ihtiyacım var, borcunu ödemek için bir kredi ihtiyacın var? Bir araba ya da ev satın almak için kredi ihtiyacın var? Eğer Evet kaygı Hayır fazla, biz her türlü kredi onay olmadan uygun bir faiz oranıyla kredi sunuyoruz!!! e-posta yoluyla bize bugün. (co.operateloanservice@gmail.com)
Bütün amaç için krediler sunuyoruz. Faturaları ödemek ve 3 gün içerisinde finanse hızlı ve uygun bir kredi için geçerli.
-En az kredi miktarı: € 2,000.00
-Maksimum kredi miktarı: En düşük € 100,000,000.00
-Faiz oranı: % başına yıllık 3
Daha fazla bilgi için (co.operateloanservice@gmail.com) e-posta yoluyla bize ulaşın

Adsız dedi ki...

Merhaba

Eğer bir kredi ihtiyacı var mı? Eğer uygun bir kredi için başvuruda hızla mali desteğe ihtiyacı varsa borç adına uykusuz bir gece yaşıyorsanız, biz öğrenci kredisi, işletme kredisi, bireysel kredi kullanımı, borç konsolidasyonu kredi, ödemek için kredi olarak kredinin her türlü teklif senin biz% 3 faiz oranı ve uzun vadeli bir dönem süresinin düşük bir oranda sunuyoruz faturaları firmamız bugün uygun ve kolay kredi için başvuruda aşağıdaki kredi talep formunu daha fazla bilgi için e-posta meganandreloan@gmail.com yoluyla bize ulaşın ve dolgu .

KREDİ BAŞVURU FORMU

Ad Soyad.............
Ülke ...............
İletişim Adresi........
Telefon..........
Kredi As Gerekli miktar ...........
Kredi Süresi ...........
Aylık gelir.........
Meslek ......
Medeni hal........
Seks........
Teminat .........
yaş.......
veda müşteri nazik yukarıdaki kredi başvuru formunu doldurup firmamız e-posta meganandreloan@gmail.com bize geri almak

Sevgilerimle

Bay Megan Andre (C.E.O)

John Ahmed dedi ki...

Eğer Biz Meşru olan bir kredi ihtiyacım ve kredi borç veren garanti yapın. Biz mali yardım ile bir şirketiz. Biz kötü bir kredi var ya da para ihtiyacı iş yatırım, faturaları ödemek için mali yardım ihtiyacı olan bireyler, dışarı fonları kredi. Ben bir kredi E-posta yoluyla bize ulaşın Biz memnuniyet duyarız olarak sunmak için güvenilir yararlanıcı yardımda sizi bilgilendirmek için bu orta kullanmak istiyorum: russell.credit40@gmail.com

Rendered Hizmetler şunlardır:

* Borç Konsolidasyon
* İşletme Kredileri
* Bireysel Krediler.
* Taşıt Kredileri
* Kira ve Konut Kredileri

Yıllık 3% bizim faiz oranı ile ilgilenen varsa yeniden yazmak. E-posta yoluyla bize ulaşın: russell.credit40@gmail.com

Lütfen dikkat: Tüm ilgili bireysel acil tepkisi ve Kredi almak için ayrıntılı bilgi için e-posta mesaj göndermeniz gerekir.

Saygılarımla.

Unknown dedi ki...

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz:
(finance_institute2015@outlook.com)Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor

Unknown dedi ki...

BENİM KREDİ GOT NASIL AÇIK ANLATTIKLARI

Merhaba,
Ben Amerika Birleşik Devletleri değilim, benim adım Karpinska Elzbieta ve ben evli
Son 2 hafta içinde ve şirket için gerçek bir kredi arandı
Onlara her güveni var ve nihayet scammers bir sürü vardı
gün, onlar karşılığında bir şey vermeden paramı aldı
Ben şaşkın ve sinirli var umut, öldürüldü, ve olmuştu
çok görünüyor
Bu ailem için zor, ben bir şey yapmak istemiyorum
Internet üzerinde kredi şirketleri, bu yüzden ödünç gitti
biraz para
arkadaş ve o yardımcı olacağını söyledim
bana kredi bilmek yardımcı olabilir kredinin herhangi bir miktarda
Şirketin
sadece bu% 2 çok düşük bir faiz oranı gerek edildi
kredi, o bir kredi için başvuruda nasıl beni yönetti
Onları bana e-posta, dedim,
örneğin: (Luckyloans19@gmail.com), ben asla inanmadım
ama ben denedim ve
24 saat içinde kredinin en büyük sürprizi, düşünemedim
Zengin ve mutlu yine, ve Tanrı'ya teşekkür vermek
Ben takdir değilim
Bu alanda hala bu tür dolandırıcılık gibi tüm bu şirketler, var
tavsiye ve her şeyi gitmek için bir kredi ihtiyacım var lütfen
(Luckyloans19@gmail.com) hayatınızı olarak değişecek
benimki iyi için yaptım

Unknown dedi ki...

Kime hiç düşük faiz oranı % 2 bir kredi ihtiyacı olduğunu kredi dışarı vermek istiyor. Biz 1,000.00 en az ve kredi vermek en fazla 100 milyon doları için Usd, pound, Euro. Eğer ilgileniyorsanız,
E-posta yoluyla bize ulaşın: co.operateloanservice@gmail.com
Aşağıdaki tür krediler ve daha birçok sunduğumuz;
* Bireysel krediler (güvenli olmayan kredi)
* İşletme kredileri (güvenli olmayan kredi)
* Konsolidasyon kredi
* Birlikte kredi
* Ev geliştirme
Tüm cevaplar için bu e-posta gönderilmesi gerekmektedir:
co.operateloanservice@gmail.com

Adsız dedi ki...

WIN GÜVEN MORTGAGE
E-POSTA ADRESİ - [dporterwintrustmortgage@outlook.com]
MERKEZ ------ Southwell Park Road Camberley, Birleşik Krallık
-------------------------------------------------- ---
GÜVEN İPOTEK WIN hoş geldiniz
Biz dünyanın her yerinde bireylere krediler sunuyoruz.
Bizim kredi teklif kötü kredi ile insanlar için kullanılabilir
herhangi bir teminat koymadan kredi güvenceye alın.

Biz aralığından kredi vermek
1000 $ 'a 90.000.000 $. % 2 oranında bir faizle

Biz bireylere kredi çeşitli tip sunuyoruz ---

Bireysel krediler
kredileri yeniden finanse
Yatırımcı kredileri
Oto Kredileri
Borç konsolidasyonu kredileri
İşletme Kredileri
Uluslararası Krediler


SAYGILARIMIZLA
RONALD FARIS
www.wintrustmortgage.webs.com
E-POSTA ADRESİ ----- [dporterwintrustmortgage@outlook.com]
WIN GÜVEN MORTGAGE

Adsız dedi ki...

GÜVEN mali WIN HOŞGELDİNİZ
Biz yıllık ama aylık bileşik başına sadece% 3 için uygun faiz oranı ile Bireysel Krediler ve İşletme Kredileri sağlamak. Biz, bizim fon kaynakları hakkında daha fazla bilgi için bize ulaşın, genişleme ve büyüme için ihtiyaçlarını karşılamak için yaratıcı çözümler yerli hem de uluslararası uzmanlaşmak çalışır bizim
email :: dporterwintrustmortgage@outlook.com

Biz dinlemek için sabırsızlanıyoruz
WIN GÜVEN MORTGAGE

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe hanım.. Eşim norveče te oturmalı yeni dükkan açtı. Ben Türkiye'deyim oturma iznim yok. Eşim norvecteki dükkanı benim adıma yapsa olur mu ben oraya gidebilir miyim.. İ tane de çocuğumuz var. roj-d@hotmail.com lütfen yardımcı olun

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşe hanım.. Eşim norveče te oturmalı yeni dükkan açtı. Ben Türkiye'deyim oturma iznim yok. Eşim norvecteki dükkanı benim adıma yapsa olur mu ben oraya gidebilir miyim.. İ tane de çocuğumuz var. roj-d@hotmail.com lütfen yardımcı olun

Adsız dedi ki...

roj-d@hotmail.com nolur bana ulaşın lütfen

Unknown dedi ki...

Eğer bir kredi ihtiyacı var mı? bankada bir kredi size yalanladı, biz mali size yardımcı olmak için buradayız, artık yapmanız gereken tek şey herhangi bir hedefe herhangi bir miktarın anlık kredi almak için (christofinancialhome@hotmail.com) aracılığıyla bize e-posta olduğunu. Sizin mutluluğunuz bizim önceliğimizdir.

Adı: Christo Salam
Firma adı: Christo Mali ev
E-posta: christofinancialhome@hotmail.com

HIZLI KREDİ BUGÜN İÇİN GEÇERLİ

Adsız dedi ki...

Win güven ipotek Hükümet kayıtlı finansal şirket onaylanmıştır.
Eğer bir iş erkek ya da kadın mısınız? Eğer herhangi bir mali mısın
karışıklık veya kendi işinizi kurmak için para gerekiyor?
Eğer borç yerleşmek ya da faturalarınızı ödemek için kredi gerekiyor ya da
Güzel bir iş başlatmak? Biz kredi teklif
% 3 faiz oranı.
e-posta yoluyla bize ulaşın: dporterwintrustmortgage@outlook.com

şirket ::: WIN GÜVEN MORTGAGE
adres ::: 57ae oba emlak yol
p.o. kutusu ::: 5235w
  E-posta yoluyla: dporterwintrustmortgage@outlook.com

Adsız dedi ki...

Win güven ipotek Hükümet kayıtlı finansal şirket onaylanmıştır.
Eğer bir iş erkek ya da kadın mısınız? Eğer herhangi bir mali mısın
karışıklık veya kendi işinizi kurmak için para gerekiyor?
Eğer borç yerleşmek ya da faturalarınızı ödemek için kredi gerekiyor ya da
Güzel bir iş başlatmak? Biz kredi teklif
% 3 faiz oranı.
e-posta yoluyla bize ulaşın: dporterwintrustmortgage@outlook.com

şirket ::: WIN GÜVEN MORTGAGE
adres ::: 57ae oba emlak yol
p.o. kutusu ::: 5235w
  E-posta yoluyla: dporterwintrustmortgage@outlook.com

Adsız dedi ki...

Merhaba, vb bir iş kredisi, kişisel kredi, ev kredisi, arıyorsunuz ..?
Şu anda herhangi bir ilgi ile Kişisel ve İş Kredisi sunuyoruz
bireysel
1 ile 30 yıl arasında% 2 faiz oranıyla.
Adı:
Doğum tarihi :
Cinsiyet:
Medeni hal:
Adres:
Şehir:
Ülke:
Telefon:
Kredi miktarı:
Kredi Süre:
Net aylık gelir.
Bizimle iletişime geçin: dporterwintrustmort gage@outlook.com

Adsız dedi ki...

WIN GÜVEN MORTGAGE
E-POSTA ADRESİ - [dporterwintrustmortgage@outlook.com]
MERKEZ ------ Southwell Park Road Camberley, Birleşik Krallık
-------------------------------------------------- ---
GÜVEN İPOTEK WIN hoş geldiniz
Biz dünyanın her yerinde bireylere krediler sunuyoruz.
Bizim kredi teklif kötü kredi ile insanlar için kullanılabilir
herhangi bir teminat koymadan kredi güvenceye alın.

Biz aralığından kredi vermek
1000 $ 'a 90.000.000 $. % 2 oranında bir faizle

Biz bireylere kredi çeşitli tip sunuyoruz ---

Bireysel krediler
kredileri yeniden finanse
Yatırımcı kredileri
Oto Kredileri
Borç konsolidasyonu kredileri
İşletme Kredileri
Uluslararası Krediler


SAYGILARIMIZLA
RONALD FARIS
E-POSTA ADRESİ ----- [dporterwintrustmortgage@outlook.com]
WIN GÜVEN MORTGAGE

Unknown dedi ki...

selamlar ben üniversite mezunuyum ( uluslararası ilişkiler) yüksek lisansımda bitmek üzere ayrıca kaptanlık ilede ilgileniyorum norveçte yaşamak istiyorum şuanda havaalanında yer hizmetleri veren bir firmada yolcu hizmetleri departmanında çalışıyorum ama hayalim norveçte yaşamak bugün elçiliği aradım oturma izni için oradan iş bulmam gerektiğini söylediler oradan nasıl iş bulabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim ilgileriniz için teşekkürler şimdiden

Adsız dedi ki...

İyi günler,

Bu nazik fazla bilgi için aşağıdaki başvuru formunu doldurun kişisel kredi veya işletme kredisi için başvuran ilgilenen varsa şu anda% 3 gibi düşük bir faiz oranıyla kredi verdiklerini kamuoyunu bilgilendirmek için şimdi lütfen bize ulaşın e-posta yoluyla: mrjameswalters990@hotmail.com

BORÇLU BİLGİ GEREKLİ

Adı:
Ülke:
E-posta:
Seks:
Yaş:
Telefon:
Tutar Gereken:
Meslek:
Kredi Süre:


selamlar

Bay James

mrjameswalters990@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Bu Bayan Gül Anna, özel bir kredi borç veren herhangi bir mali yardıma ihtiyacı herkes için bir mali fırsat açmak vardır kamuoyunu bilgilendirmektir. Biz açık ve anlaşılır terimler ve durumu bir altında bireyler, firmalar ve şirketler için% 2 faiz oranıyla kredi veriyoruz. e-posta ile bize bugün: (roseannamoore70@gmail.com)

Adsız dedi ki...

halkım Merhaba, ben ankara dan Federick duyuyorum. i banka veya herhangi bir yerde bir kredi alamıyorum eğer, şimdi size bir kredi yardım sunmak için buradayım, sonra, iş ya da kişisel kredi hizmeti için dreams.any miktarını elde etmek için fırsat olarak bugün burada mutlu direkt olarak bana e-posta adresinden isteği (sadikmoneyorg@GMAIL.COM)
Yine gülümseme.

Adsız dedi ki...

Ev içeren tüm resimleri seçin.
Seçilmemiş resim kalmadığında Doğrula'yı tıklayın.

Adsız dedi ki...

orada nasıl yaşayabilirim nasıl gidebilirim

Adsız dedi ki...

ben onur işitmez turizm mezunuyum eşim ingilzce öğretmeni yüksek lisans mezunu ikimizde kıbrıstan mezunuz.. almayanyada veya norveçte yaşamak istiyoruz.. oraya nasıl gidebiliriz? iş bulabilir miyiz? bana bilgi verebilir misiniz ? onurisitmez01@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Merhaba dünya çapında bireyler ve şirketler hem Krediyi, Uluslararası Proje Finansmanı, Banka Garanti ve SBLC sunuyoruz. Bizim faiz oranı yıllık% 3'tür.
Biz de sponsor ve yerel ve uluslararası Projeler her türlü finanse. Yani iyi bir proje var ve biz, işaret anlaşmasını tartışmak ve daha sonra sponsor veya sizin için projeyi finanse böylece sadece hemen bize haber bir yatırımcı gerekiyorsa.
Lütfen tüm finansal ihtiyaçları için bugün bize.

Saygılarımla,
Robert peterson
E-mail: j.mg.cashcraft@gmail.com

Unknown dedi ki...

Meraba bana ulasabilirmisiniz

Dr. Bahadır UĞUR dedi ki...

Merhaba,
Ben Norveç'de Matematik Öğretmeni olarak çalışmak istiyorum. Üniversitede Matematik bölümünü dereceyle bitirdim, Matematikte yüksek lisans ve doktora derecelerim var. Şu anda özel bir okulda Matematik Olimpiyat Öğretmeni olarak çalışmaktayım.Çalıştırdığım bir öğrencim bu yıl Matematik Milli Takımına seçildi ve Ülkemizi yurt dışında Uluslararası Matematik Olimpiyatında (IMO) temsil ederek bronz madalya aldı.

Garip Adam dedi ki...

Merhabalar Ayşe hanım epey yorum yazan olmuş.Herkes benim gibi Norveç e çalışmaya gelmek istiyor herhalde.Eger yardımcı olursanız çok sevinirim. mailim (mrharran291@gmail.com)

Unknown dedi ki...

Merhaba bilginiz için tesekkurler eu mezunuyum sertifikalarim var kaynak uzeri turkiyede yasiyorum niyetliyim norvece gelip calismaya bunun için bana bilgi verirseniz sevirim teşekkür ederim şimdiden kayalar54545454@gmail.com

Unknown dedi ki...

Acele bir kredi isteyen iyi günler mi? Hemen kredi için mcjonesloancompany@yahoo.com ile iletişim kurun.
Telefon: +17815611941
Whatsapp: +2349022703318,
teşekkürler

Unknown dedi ki...

% 3 faizli kredi sunuyoruz ... Acilen kredi için bugün bize ulaşın (kredi1975@gmail.com)

Adsız dedi ki...

Merhaba! Çok geç okudum belki yazınızı ama sizin gibi biriyle bu konu hakkında görüşmeye ihtiyacım var. Bana mail adresimden ulaşırsanız çok sevinirim sevvalxsylmz@hotmail.com cok teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Merhabalar Ayşe hanım,size birkaç sorum var,mail adresinizi bulamadım,nasıl iletişime geçebilirim?

Unknown dedi ki...

merhaba ayşe hanım, paylaşımınız için teşekkürler. Ben Stanvager de master başvurumun sonucunu bekliyorum. merak ettigim norveçcem olmadan masraflarmı karşılayacak bir iş bulabilir miyim?

Maureen dedi ki...

Attention! Attention!! Attention!!!,

What is your situation? *Need 100% financing *Can't verify income *Can't verify employment *Recently self employed *Bankruptcy Collections *Credit issues *Accumulated Bills Settlement * Personal Investment Project or Company Investment Projects e.t.c. Apply for a quick and convenient loan to pay off bills and debts, start a new business or refinance your projects and expand your business in this year 2018 at the cheapest interest rate of 1%. For more details email
us today via email:(bdsfn.com@gmail.com)

Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Best Regards.
Mrs.Carol Anderson

Attention! Attention!! Attention!!!,

What is your situation? *Need 100% financing *Can't verify income *Can't verify employment *Recently self employed *Bankruptcy Collections *Credit issues *Accumulated Bills Settlement * Personal Investment Project or Company Investment Projects e.t.c. Apply for a quick and convenient loan to pay off bills and debts, start a new business or refinance your projects and expand your business in this year 2018 at the cheapest interest rate of 1%. For more details email
us today via email:(bdsfn.com@gmail.com)

Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Best Regards.
Mrs.Carol Anderson

Adsız dedi ki...

ABD, Iowa Şehrinde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim ve hastane yönetimi tarafından internete nasıl işler yaptığımızı ve insan organlarının alınıp satılması için bir yıl daha başladıklarımı bildirme fırsatı veriyorum. böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postayla bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımıza iyi miktarda para telafi ediyoruz ve biz organlarda Cerrahi uzmanıyız ve bir bağışçı olarak risk yok. o.
Ve bu bizim e-postamız:
iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca, whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bize ulaşabilirsiniz.

Marius dedi ki...

Herhangi bir maddi sıkıntıya mı sahipsiniz? Borçlarınızı temizlemek için bir krediye ihtiyacınız var mı? İşini genişletmek için para gerektiren bir iş adamı veya kadınsın mı? Evet ise,% 2 gibi çok düşük bir faiz oranı ile hızlı ve ekonomik bir şekilde bizimle iletişime geçin, daha fazla bilgi için lütfen bizimle e-posta yoluyla iletişime geçin: chrisbarryfinance@gmail.com

İlginize önceden inanıyoruz, teşekkürler.

Yorum Gönder