Tatil Cilginligi! 12/31/2009 11:52:00 ÖÖ

Gecen aksam tatilden donduk. Hem guzel hem macerali bir tatildi :) Sorun su ki gitmeden once yeterince arastirma yapamadik, onume gelen oteli ayirttim, ama biliyorum sorun bende ucuza kactim!

Barcelona Yagmurda bile Cok Guzel! 


Gidisimiz zaten macewrayla basladi. Inise dogru tribulansa girdik, basladik sallanmaya. Bu arada arkamizda oturan Hintli bir kadin basladi "Allah, Allah" diye bagirmaya. Az gecmedi basladi tekbir getirmeye. Ben bu arada noluyor ya, relax modundayim ama baktim Soydan bayagi tirsmis. Ben de tuttum Soydanin elini, korkma gibisinden :) Bu arada onden bir adam "Jesus" diye bagirmaya basladi. Sonra 10-15 kisi ayni aynda basladi dua etmeye, bu arada arkamizdaki kadinda surekli bagira bagira dua ediyor. Arada da ufak ufak duserek iniyoruz. Millet ciglik atiyor falan derken tekerlek degdi, kabinde sevinc cigliklari, alkislar koptu :) Neyse sonucta vardik ya ama sunu soyliyim Ryanair ucuz ama zormus!

Ilk gittigimiz 2 gun boyunca surekli yagmur yagdi. Semsiyesiz yurumeye imkan yok, semsiye tepende olunca da kafani kaldirip etrafa bakamiyorsun ama her kafami kaldirabildigimde birseyler gordum. Bilmiyorum neden cok sevdim ben Barcelona'yi. Soydan da sevdi aslinda ama galiba ben daha cok sevdim. Cok renkli cok hareketli, barlar kafeler tika basa dolu, insanlar sokaklarda civil civil. Ama desenizki bana hadi al sana Barcelona, git yasa! bir saniye derim, dusunmem lazim :) Aslinda evli barkli olmasam, coluga cocuga karismayi dusunmesem, o zaman giderim yaaa. Hem havasi da guzel. Buraya gelirken dun orasi 20 dereceydi, buraya bi indik -15. Desenize orada yasanirmi, ne dusuncen!

Neyse Barcelona'dan kiraladigimiz arabaya atlayip yola ciktik. Hedef ve plan suydu, Fransa'ya gecicez geze geze Marseille'ye gidicez, 1gece orda kalip geze geze Nice'e gidicez 1 gece orda kalip. Monaco, Cannes falan gezdikten sonra donus yoluna gecip 1 gece Montpellier'de kalip tekrar Barcelona'ya donup 1gece daha yatip, Oslo'ya geri donucez. Peki biz ne yaptik? Bir gece Cannes'da bir gece Nice'de kalip Barcelona'ya geri donduk.


Boklu Marseille 


Zaten sehre girerken anladik bir gariplik oldugunu, bir hirpanilik var sehirde. Neyse bulduk oteli, girdik. Cok kotu tabi, ama bende suc ucuza kactim. Neyse zaten 1 gece uyuyacaz sadece diyip hemen attik kendimizi sokaga. Daha cikar cikmaz disari 2 adim attim veee boka bastim. Evet caddenin ortasinda, en tazesinden boka bastim. Hala tartisiyoruz Soydan'la yoksa insan bokumuydu diye. Neyse moralimizi bozmadan ilerledik.

Bu arada Marsilya deyince ne hayal edersiniz, bana bi soyleyin. Ben soyle dusunuyordum, guney Fransa, Paris'ten sonra en buyuk sehirlerden biri, tarihi, deniz kenarinda kafeler, sik Fransizlar falan. Yok yanilmisim. Sehri Fransizlar terketmis. Sadece Araplar var. Dukkanlar, kafeler hepsi Arap. Yemekler Arap. Her yer pis, gurultulu. Ne yapacaginizi sasirdik, yemek yiyecek yer bulamadik, hemen otele donduk, esyamizi aldik, otel parasini yaktik ve arabaya atlayip Cannes'a dogru yola ciktik.... devami gelecek...

0 yorum:

Yorum Gönder