Norvec'te Irkcilik mi? 1/08/2010 09:20:00 ÖS

Ben buraya geldigimden beri Turkiye'de hic okumadigim kadar gazete okumaya haber takip etmeye basladim memleketten. Dun Milliyet'te gordum bu haber'i. Hatta ben sabah gordugumde basligi falan da farkliydi, Norvec'te insanlik ayibi gibi birseydi. Olayin oldugu yer bizim eve cok yakin, asil onemli olan o semt, Oslo'nun en buyuk acil hastanesinin dibi. Yani hastaneden cikip yurusen Tøyen'nin en uzak kosesine 10 dakikada gidersin. Hani Istanbul'da olsak, ambulans 20dk.da gelse sukrederiz ama burasi Istanbul'un 30da 1i kadar biyer, kabul edilemez bir durum cidden. Bayagi bir asabim bozuldu tabi. Aksam eve gelince basladim Norvec gazetelerini karistirmaya. Haber internet sitelerine dusmus tabi. Ama bugun en buyuk gazetesi Aftenposten'nin bas sayfasinda. Simdi hangi siteydi bulamiycam ama acil servisle yapilan telefon gorusmelerini yayinladilar burda. Sagolsun google translate yardimima yetisti tabi. Herseyi okudum haberle ilgili, yorumlar dahil. Olay su, muhtelemen hasta kadinin yaninda olanlarin Norveccesi yok yada az. O yuzden damadi ariyorlar ve o ariyor acil servisi. Ilk konusma normal. Adresi veriyor, nesi var diye soruyorlar, tam bilmiyorum, kalp krizi olabilir, ben orda degilim su anda gidiyorum ambulans gonderin diyor. Tamam diyorlar. 5dk sonra tekrar ariyor, gonderdiniz mi diye. Acil servis tekrar adresi soruyor, tekrar ayni sorular, nesi var falan diye, bu sefer tabi adam sinirleniyor, ya ne sorup duruyosun gonder su s.ktigimin ambulansini diyor. Karsidaki kari da Sir, burda s.ktiginizden yok normalinden var diyor, bizim Turk iyice deliriyor tabi. Neyse tam 9 kere ariyor ve sorun su ki adama demiyorlar ki tamam sakin olun ambulans yolda geliyor merak etmeyin. Her aradiginda ayni seyleri soruyolar, bir de en son ambulans degil polis geliyor diyolar. Sonra evdekiler ambulansa bakmaya cikiyolar, polisi goruyolar, sen niye geldin, ambulans nerde diye bagiriyor, tabi bunlarin tirsak polisi el kol hareketi, heyecan gorunce korkuyor, adami alassagi ediyolar falan. Ha bu arada  polisi arayip soyle diyolar: Biri arayip tehdit ediyor, pakistanli falan galiba, buyuk ihtimal asilsiz ihbar.




Bizim bu olaya cok canimiz sikildi tabi. Gerci ben hala bunun istisna bir durum oldugunu dusunuyorum. Ama yine de yorumlari falan da okuyunca burda da her yerde oldugu gibi ayrimcilik oldugunu dusunduk. Her ne kadar azinliklar her zaman haklidir, burda insan haklari var vs gibi soylemleri olsa da halkin hissettigi bambaska. Hatta sonradan gelen, yada yabanci anne babadan Norvecte doganlara isim bile takmislar neo-norwegian diye. Bu arada burda sarisinlara, sari-kafa diyolar, onlar da bize kara-kafa dermis meger. Ben su ana kadar hicbir ayrimcilik irkcilik hissetmedim belki de o yuzden bu kadar sasirdim bu olaya. Ama sunu ogrendim ki burda ne olursa olsun gebersen kontrolunu kaybetmiyceksin, hep sakin ve sabirli olacaksin bunlar gibi, yoksa problemin var. Su anda acil servise karsi sorusturma baslatilmis durumda burda ve yetkili aciklama yapmis her ne olursa olsun ambulansin zamaninda gitmis olmasi gerekirdi diye ama olayi yine de arastiriyorlarmis gercekten bir tehdit vs. var mi diye...

0 yorum:

Yorum Gönder