Tatil Cilginligi -2- 1/06/2010 12:25:00 ÖS

Nerde kalmistim? En son Cannes'a dogru yola cikmistik dimi ? Evet aksam Cannes'daydik. Hemen kendimize yatacak bir yer bulup kendimizi sokaga attik. Guzel bir restaurant bulup mukkemmel bir pizza ile biramizi ictik. Dolasip biraz takildiktan sonra yatisa gectik. Sabahta kahvaltimizi edip Cannes'in tepesindeki kaleye cikip sehri seyrettik biraz. Tabi ben yine biraz hayal kirikligi yasadim. Cunku son derece luks evler bekliyordum ama pek oyle degildi. Ama genel olarak temiz ve guzel bir sahil kasabasi. Eminim yazin cok farkli oluyordur tabi. Ama bu arada akliniza gelecek butun en pahali ve luks markalarin subeleri dukkanlari sira sira dizilmis Cannes'in caddelerine.



Bu apartmanlar Cannes'da dipdibe dizilmisler iste. Neyse Cannes'dan yola ciktik, rotamiz Antibes uzerinden Monaco ve sonrasinda Nice. Tam sehirden ana yoa baglanacagimiz sirada arkadan adamin teki gum diye carpti bize. Bizim tampon gitti, adamin tekerlegi patladi, farlari tamponu falan gitti. Kiralik araba tabi napicaz bilemedik. Orda bir form dolduruup tekrar koyulduk yola. Tekrar Barcelonaya gidip Avis'e arabayi birakmaya gittigimizde ogrendikki direkt 1000Euro'yu bize cakiyorlar, ancak adamin sigortasindan parayi alinca bize geri verecekler. Yapacak birsey yok malesef. Kistirdik kuyrugumuzu bacak aramiza!




Antibes'de guzel bir sahil kenti. Burdaki 2 Norvecli ozellikle cok guzel oldugunu soylemisti o yuzden oradan gecmek istedik. Ama biz pek bisey anlamadik. Neyse Monacoya gelince, dag tepe ev! Adamlarin yeri yok tabi. Daglari oyup icine apartmanlar yapmislar. Yine en luks arabalar, yatlar, dukkanlar dizilmis bu ulkenin her kosesine. Monaco'dan Nice'e arabayla gitme sansiniz olursa muhakkak sahil yolunu tercih edin. Cok guzel manzaralar veriyor. Nice guzel bir sehir. Ben bayagi begendim. Deniz kenari, dar sokaklari, genis caddeleri, tramwayi vs. Hos ve guzel. Bir gece orda kaldiktan sonra Montpeiller'e dogru yola ciktik. 3.5 saatlik yolculuktan sonra vardik. Normalde 1 gece de orda yatmayi planlamistik ama artik bi orda bi burda kalmaktan yorulduk ve hemen Barcelona'ya donmek istedik. Montpeiller guzel bir universte sehri. Guzel bir meydani ve bu meydana cikan yollardan olusuyor. Ben biraz Paris'e benzettim. Burda da bir kac saat gecirdikten sonra Barcelonaya gittik. Ve ben sanki eve donmus gibi hissettim kendimi. Barcelona'da cok mutluydum :))

Birkac fotograf koyuyorum buraya, benim gorduklerimi siz de gorun diye!

Sonuc olarak, French Riviera bir hayal kirikligiydi. Bir kohnelik, bakimsizlik vardi heryerde. Belki kis oldugu icin bilemiyorum artik. Fransizlar da ayri tabi, adam resmen ingilizce biliyo cunku dedigimi anliyo ama konusmuyor yada konusamiyor gunahini almiyim simdi. Barcelona cok guzel bir sehir insani canli tutuyor. Ve ben yaslanmisim artik kesinlikle bunu anladim. Hergun farkli bir yerde kalmak, butun gun yurumek beni cok yordu. Eskiden hangi hostel olursa olsun, uyurum derken, simdi 2 yildizli otellerde kalmak istemedim. Bana noldu bilmiyorum ama anladimki hicbirsey 20li yaslarimdaki gibi degil artik. Ne sagligim ne de beklentilerim!

3 yorum:

meraklı yengeç dedi ki...

Canım hayran kaldım valla biz hiçbir zaman sanırım bu kadar gezemeyeceğiz malum vizeler yüzünden. Hiçbirşey 20'li yaşlardaki olmuyor yorumuna da tamamen katılıyorum. Ben de pek gittiğim yerlerde pansiyon vb. yerlerde kalmak istemiyorum çekemem bu yaştan sonra :))

Ayse dedi ki...

Canim, bir schengene bakar. Keske beraber cikabilsek, soyle bir Almanya, Belcika, Hollanda falan yapsak...

Elhan dedi ki...

Ayşe şu şekerlerden koliye koyup göndersene kargoyla...Canım çekti...

Yorum Gönder