Rejimin Ruhuna Fatiha 1/04/2010 10:01:00 ÖS

Tatilimizin ilk gunlerinde ne yazikki Rejim vefat etti. Kendisini elim bir kaza sonucu genc yasta kaybettik. Daha henuz 10 gunluktu. Dun aksam da yedisiydi, duasi vardi. Irmik helvasi yapip kendisini andim.

Bu arada irmik helvasi cok guzel olmustu, tam benim sevdigim kivamda :)) Sicakken ustune sade dondurma ile cok guzel gitti ;) Hemen tarifini veriyorum.

1 su bardagi irmik
1.5 su bardagi sut
1.5 su bardagi seker
1.5 su bardagi su
125 gr tereyag
Dolmalik fistik

Yagi eritip dilediginiz kadar dolmalik fistigi ve irmiki icine atip kavurmaya baslayin. Diger tarafta bir tence icinde sut, su ve sekeri kaynatin. Irmik ve fistiklarin renginin degistigini, irmiklerin artik tane tane oldugunu goreceksiniz. Iste o zaman kaynattiginiz karisimi yavasca uzerine ekleyin. Kapagini kapatin, suyunu cekinceye kadar kisik ateste birakin. Sonra kapatip biraz demlenmesini bekleyin. Iste bu kadar, afiyet olsun!




Yarin obur gun bu irmik helvasini bitirince  tekrar rejime giricem (insallah). O zaman da irademin tekrar dogusunu kutlamak icin bir browni yaparim artik :)

5 yorum:

meraklı yengeç dedi ki...

:))) ohh yarasın şekerim afiyet olsun.

Ayse dedi ki...

Sagol canim benim :)

AycA dedi ki...

allah iyiliğini versin anlamak için 3 kere okudum :=))) hahaha

Elhan dedi ki...

Süper!
Bak ben de dün şöyle bir şey yaptım, çok basit ve tadı harika oldu, kışın romlu nescafe ile iyi gidiyor:

Malzeme:
4 Elma
Tarçın
Ceviz (İsteğe Bağlı)
Krem Şanti
Süt
Petibör bisküvi

1)Elmaları rendeleyip tarçınla bir sos tenceresinde suyunu salana kadar pişir.

2) Krem Şanti ile krema yap. Krema, ceviz ve Elmalı Sosu bir kapta karıştır.

3) Petibörleri süte batırıp ıslat, bir kabın dibine diz (ben borcama yaptım). Üstüne elmalı karışım, üstüne bir sıra daha sütte ıslanmış petibör.

4) Buzdolabında 2 saat beklet.


Romlu Nescafe için:
Senin tarifteki kek malzemesini aldığın markette Dr. Oetker aromalar vardır, deneme numunelik parfüm şişesi gibi. Bir pakette 4 şişe oluyor. Onların Rum'lusunu al. Nescafeni yapıp içine bir iki damla damlatmak yetiyor...

(Onların vanilla-butter'lısı da krep'in içine katınca harika oluyor, pazar sabahları kendini şımartmak istersen...)

Ayse dedi ki...

Haha tamamdir simartcam kendimi :)

Yorum Gönder